Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2007
‎Aberastearekin nahikoa zuenez, ez zuen sarrerarik ukan botere politikoan.Zibilizazioaren ikuspuntu frantsesari atxikia bizi zen, aristokrazia berekoiaren aurrean, bere asmoetan sakabanatua eta zapuztua. Egoera horren aurrean, klase honek berezitasun nazional baten ideia sortu beharra zuen, Alemania beste herrialdeetatik bereizteko batasuna sortzea: «Burgesia jantziak izateko arrazoi bat eta justifikazio batatzemango du bere egite intelektualen balioan.
2010
‎XVIII. mendearen hasieran Europako herrialde nagusietan ikerketa pedagogikoarekiko kezkak sortu ziren; horrela, Rousseau, Basedow eta beste hainbat pentsalariren lanari esker, XVIII. mendearen amaierarako haurrei ez zitzaien" heldu txikiak" bailiran irakasten, pedagogoen ustez haurrei beren ezaugarrien araberako edukiak eskaini behar zitzaizkien. Aldaketa haren ondorioz, literatura espezifiko baten ideia sortu zen, haur eta gazteei zuzendutakoa (Escarpit, 1981: 615). XVIII. mendearen erdialdean sortu ziren Suedian eta Londresen haur eta gazteei zuzendutako lehenengo liburuxkak; dena dela, XX. mendean izan du haur eta gazteen literaturak hedapenik handiena, derrigorrezko eskolaratzea gauzatzearekin batera.
2013
‎Gunea diseinuan jartzen duten altzariekin erreproduzitzeko irudi interesgarria zuhaitz batena da. «Adarkatzeak» gainazal horizontal anitzak izango lirateke liburuak babesteko eta, gainera, «ezagutzaren zuhaitz» baten ideia sortzeko. Altzari motaren arabera, apalak horma baten kontra edo gela baten erdian jar daitezke.
2014
‎Bestalde, XIX. mendeko bigarren erdia planteamendu eboluzionisten eraginakmarkatua egon zen, horien genero alderdiak pisu handia izan zuelarik. Irizpideliberalen gainean eraikitako biharamun baten ideiak sortutako hasierako baikortasunaeta Darwinena bezalako teoria eboluzionistek irudikatzen zuten progresoarekikokonfiantza zapuzten joan ziren XIX. mendeak aurrera egin ahala. Goranzko langilemugimendu batek haragiztatutako antolaketa sozialaren aurkako mehatxuek etaagintarien beldur eta larritasunek etorkizunaren inguruko ezkortasunerako ateazabaldu zuten.
‎" Sarako etxeen arkitektura". Guy de Lasteyrie k, Sarako Ondarea elkarteko kideak, galdegin zuen elkarteko laguneri hean Sarako etxe eder horientzat etzen zerbeit egiten ahal eta liburu baten ideia sortu zen. Abenduaren 10ean liburu hori presentatua izan da Lur Berri gelan.
2015
‎Joanden azaroaren 29an, 40 bat adineko jende bildu zuen bilkura batean itsasuarren arteko trukaketa sistema baten ideia sortu zen.
2020
‎Arizmendiarrieta bera pentsamendu horren garapenean pertsona garrantzitsua izan zen, baina kooperatibismoa inoiz ez da indibiduala; pentsamendua ere ez, bide kooperatibo bat ez du inoiz pertsona bakar batek abiatuko, beti du kolektiboa eta elkarlana horretarako. Mondragon esperientzia kooperatiboa ere ez da pertsona baten ideiak sortua, milaka langileren lan etengabearen emaitza da. Pertsonak gidari izan daitezke, baina beti dute komunitate bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia