2000
|
|
Europako kultur nortasunaren auzian, berriz, baztertu egin da erabat europar nortasun homogeneo
|
baten
ideia, eta aniztasunaren idea (kulturala eta linguistikoa) nagusitu da, diskurtso ofizialetan behintzat84 Aldaketa hau oso positiboa da, inondik ere, baina bi arazo ditu. Bata, erretorika hutsean gelditzeko arriskua, gero hori sustatzekomoduak eta baliabideak antolatzen ez badira; eta bestea, benetan ezagutuko den aniztasuna mugatua izatea, Estatuena alegia, eta ez hainbeste hizkuntza eta kultura gutxituena.
|
2004
|
|
filosofian ohikoa da kritika. Beste filosofo edo joera
|
baten
ideiak edo argudioak eztabaidatzeko, ordea, horiek ongi ulertu behar izaten dira. Zentzu horretan, filosofiak goi mailako zehaztasuna behar du; ez da konformatzen ideiaorokorrak aurkeztearekin, Ikuspegi edo tesi baten aurka egin nahi baduzu, beraz, hura zein den argi utzi duzu.
|
2006
|
|
Aspaldiko erakunde sozialetatik aro industrial modernokoetara berebiziko aldea dago. Gizarte haietako erakundeak osotasunak ziren, hots, hierarkikoki antolaturiko egiturak izatera iritsi ziren(?) Kultura masa osatzen zuten baita ekoizpenean betetzen zuten rola zahartutakoan ere; horrela, aldi berean, egia komun
|
baten
ideia sustatzen zuten, objektibatuak bihurtu izanari esker(?) Kulturaren eta ekoizpenaren artean amildegia zegoen oraino. Baina, egungo super erakunde modernoan agertzen direnak baino irteera ugariago eskaintzen zituen amildegi hark; gaurkoak, funtsean, gizakia atrofiatu egiten du, erreakzio funtzionalak baizik ez dituen zelula hutsa bihurtu arte (Horkheimer, 1997:
|
2007
|
|
Aberastearekin nahikoa zuenez, ez zuen sarrerarik ukan botere politikoan.Zibilizazioaren ikuspuntu frantsesari atxikia bizi zen, aristokrazia berekoiaren aurrean, bere asmoetan sakabanatua eta zapuztua. Egoera horren aurrean, klase honek berezitasun nazional
|
baten
ideia sortu beharra zuen, Alemania beste herrialdeetatik bereizteko batasuna sortzea: «Burgesia jantziak izateko arrazoi bat eta justifikazio batatzemango du bere egite intelektualen balioan.
|
|
Konbentzionalak bereizten ditu adostasun sozialaren bitartez, kontingenteak, testuingurukoak eta hautazkoak diren arau sozialak baliatuz, bidezkotzat eta bidegabetzat hartzen diren ekintzak. Bestela esanda, konbentzio batek sorrarazten du betebehar
|
baten
ideia, eta ez lege ideal batek.
|
|
1800 urteko irailean Humboldt-ek Schiller-i Parisetik idatzi dion gutuna meditazio bat da hizkuntzaz eta poesiaz, baina oraindik berritasunik oxta sumatzen da, hizkuntzaren meditazioan barnatu izana bera ez bada behintzat. ...n zati batzuk («Portionen unsres Denkens») batasunetan» biltzen dituelako ideia (1795) hitzez hitz agertzen da berriro188 Hizkuntza pentsamenduaren bitartekoa da halaber («Mittel») 189 Beharbada, testuinguruak eraginda, horizonte berriak apur bat iragartzen dira, hizkuntzaren kontsiderazioa poesiarekin lotzeak, eta pintura eta musikarekin konparatzeak190, bide ematen baitute haren sormen modu
|
baten
ideia iradokitzeko: hala, bitarteko sentigarri bat baino ez izan arren hizkuntza, «horren bitartez du gizakiak berdenboran bere burua eta mundua irudikatzen («bildet»), edo hobe, beregandik mundu bat apartatzen duelakoaren bitartez, kontziente bilakatzen da bere buruaz»191.
|
2008
|
|
Atxikimendu indar primario
|
baten
ideiarekin koherente izan nahian, eta etologiaren eta psikoanalisiaren arteko bere ahalegin integratzailearen ondorioz, Bowlbyk (1979, 1986) pultsio kontzeptua berrinterpretatu zuen kontrol sistema gisa, hau da, jokabidea xede baterantz bideratzen duen programa gisa, eta esperientziaren datuek berrelikatzen dute hori. Hala, pultsioak, energia iturri eta jokaera multzo estereotipatuak baino, inguruneko baldintzetara ohitzeko forma programatuak dira.
|
2009
|
|
1988ko abenduaren 2an jaio zen Arrasate Press, lau laguneko talde
|
baten
ideiatik jaio ere. Aipatu berri dugun garaiko testuingurua eta aldeko faktoreak profitatuz, Joxe Aranzabal erredaktoreburu zela arrakasta erdietsi zuen Arrasateko astekariak, ordura arteko errealitatea iraultzea lortu baitzuen.
|
2012
|
|
Jakina denez, herritartasunaren eraketa sozialki eraikitako gizabanako unibertsal
|
baten
ideian oinarritu zen. Hori dela-eta, emakumeak herritartasunaren subjektuegiten ditugu haien artean berdinak balira bezala (Quesada, 2004), aintzat hartu barikemakume horien beste ezaugarriak:
|
2014
|
|
«Gorputz kontsumitzaile»
|
baten
ideia eraiki da jendartean eta era bereaneskolan, eta gorputz kontsumitzaile horrek antsietatea eta asebetetze falta sortzendu umeengan. Kontsumoak pentsatzeko moduak baldintzatzen ditu eta sekulakoindarra hartzen ari da instituzioetan eta eskoletan.
|
|
Bestalde, XIX. mendeko bigarren erdia planteamendu eboluzionisten eraginakmarkatua egon zen, horien genero alderdiak pisu handia izan zuelarik. Irizpideliberalen gainean eraikitako biharamun
|
baten
ideiak sortutako hasierako baikortasunaeta Darwinena bezalako teoria eboluzionistek irudikatzen zuten progresoarekikokonfiantza zapuzten joan ziren XIX. mendeak aurrera egin ahala. Goranzko langilemugimendu batek haragiztatutako antolaketa sozialaren aurkako mehatxuek etaagintarien beldur eta larritasunek etorkizunaren inguruko ezkortasunerako ateazabaldu zuten.
|
|
Esentzialismoaren eta konstrukzionismoaren arteko oposizioa faltsua iruditzen zait: konstrukzionismoak modu inherentean behar du esentzialismoa; izan ere, esplizituki azaldu behar duzeintzuk diren bere konsktruktoen lehengaiak eta horiek ezin dira beren kasa eraikiak izan betierekoitzulera
|
baten
ideia onartu gabe. Eraikuntzarako blokeek edo lehengaiek esentzialak izan behar dute, zentzuren batean.
|