2000
|
|
deitu ohi direnak. Irrati zarata mezu
|
baten
hedapenean sortzen den oztopo izan ahal izateaz gain, sistema adierazkorra ere izan daiteke, ahots sistema, isiltasun sistema edo sistema musikala bezala.
|
2006
|
|
Kontratuak mezua egiteko eta antolatzeko prestazioak soilik aipatuko balitu, ez litzateke publizitate kontratu bat, publizitate sorkuntzako kontratua baizik, PLOren 22 artikuluaren arabera ez legokeelako desberdintasunik publizitate agentziak kontratu mota horretan hartzen dituen eginkizunekin. Modu berean, kontratua dagoeneko sortua den publizitate
|
baten
hedapenera mugatzen bada, gaitza da bereiztea beste pertsona baten kontura enkarguak egitea xede duten kontratu horietatik; komisio edo aginduzko kontratuak kasu, horien tipifikazio tradizionalak publizitate kontratuarena ez beharrezko egiten baitu.
|
|
Hedapena legearen aurkakoa izan liteke eta erantzukizuna ekarriko luke. harturik ezinbesteko ziotzat (Lema, 1997a: 29) hartu izan diren zenbait kasu (esaterako, iragarki
|
baten
hedapena bertan behera uztea hedabide hori biltzen duen erakundearen publizitate diziplinako batzordeak bere arau etikoen aurkakotzat jo duelako), komeni da aztertzea kontrataturiko publizitate lanaren balizko legezko
|
2012
|
|
99 Dena den, Konstituzio Auzitegiak 2001eko martxoaren 26ko epaian garbi utzi zuen, ezin dela beti ez zilegitzat hartu baimendu ez den irudi
|
baten
hedapena publizitatean. Izan ere, egoera horretaz gain, kontuan hartu da irudia pertsona ezagunari dagokion edo aurreko kanpainetarako irudiaren gaineko ustiapen eskubideak eman dituen, eta abar.
|
|
Kontuan harturik ezinbesteko ziotzat (Lema, 1997a: 29) hartu izan diren zenbait kasu (esaterako, iragarki
|
baten
hedapena bertan behera uztea hedabide hori biltzen duen erakundearen publizitate diziplinako batzordeak bere arau etikoen aurkakotzat jo duelako), komeni da aztertzea kontrataturiko publizitate lanaren balizko legezkotasun eza. Hedapena legearen aurkakoa izan liteke eta erantzukizuna ekarriko luke.
|
|
Kontratuak mezua egiteko eta antolatzeko prestazioak soilik aipatuko balitu, ez litzateke publizitate kontratu bat, publizitate sorkuntzako kontratua baizik, PLOren 20 artikuluaren arabera ez legokeelako desberdintasunik publizitate agentziak kontratu mota horretan hartzen dituen eginkizunekin. Modu berean, kontratua dagoeneko sortua den publizitate
|
baten
hedapenera mugatzen bada, gaitza da bereiztea beste pertsona baten kontura enkarguak egitea xede duten kontratu horietatik; komisio edo aginduzko kontratuak kasu, horien tipifikazio tradizionalak publizitate kontratuarena ez beharrezko egiten baitu.
|
2015
|
|
plataformak (webguneak, sare sozialak), dispositiboak (ordenagailuak, Smartphonak, zinema), audientziarekiko erlazioa (interakzioa, promozioa) eta erakusketaren guneak (zinemaldiak, museoak, Internet). Laburbilduz, transmedia dokumental
|
baten
hedapen estrategiak garatzeko momentuan baliagarri izango den eredua proposatu nahi dugu hemen.
|
|
Ildo horretatik, aditu eta autore askok nahiago dute «dokumental interaktibo» terminoa erabili, haien iritziz «kontzeptu zabalagoa da eta fikziozkoa ez den edozein forma har dezake bere baitan, baita agertokitzat mundu ez digitaleko espazio fisikoa hartzen dutenak ere» (Dominguez, 2013). Beraz, webdocak sarea erabiltzen du dokumental lineal
|
baten
hedapen plataforma gisa, osagai interaktibo paratestualak izan edo ez (dokumentalaren inguruko komunitate onlinekoak sortu, parte hartze interaktiborako espazioak, etab.); i docak, berriz, parte hartzeko espazioen bitartez sustatzen du interaktibitatea, eta orobat interfazeen eta erabiltzaile murgilduen gisako esperientzien bitartez (O. Flynn, 2012).
|