2007
|
|
Jakina, La, tte pentsalariaren aro entzutetsuaren aurretiko urteak ekintza intelektualez josirik baino ezin dira egon; pentsalari, intelektual eta zienti, koez inguraturik baino ezin dira egon, ekintzok burutu ahal izateko. Izan ere, intelektual
|
baten
emaitzak emankorrak izanez joango dira besteekiko ez adostasunek eta eztabaidek eraginda, iritziok pentsalari horren pentsamoldea landuaraziko baitute. Erakusle gisa, Piarres La, tteri buruzko gure lan hau, non jende ikasia baino ez zaigun agertuko irakaslearen sarekideen artean.
|
2008
|
|
Gai honen inguruko ikerketa hasiera
|
baten
emaitzak dakarkizuet. Bateratzearen abiadura batetik eta eredua bestetik neurtzeko egin gura dudan ikerketa hasieraren emaitza batzuk, hain zuzen ere.
|
2010
|
|
Horrela bada, sermoiak eta sermoigintza ahozko mintzaira egituratze aldera eginiko jarduera metodiko
|
baten
emaitzak dira, ahozko mintzaira izan zuena abiapuntu. Ahalegin handiak egin izan dira predikazioa eraginkor bihurtzeko:
|
|
Egitura hori, horren bariazio urrikoa izanik, transportagarria da, sermoiak egiteko formatua edo eredu patroia antzeman dugu. Azken buruan, artxisermoia edo artxitestu bat ekoizten du enuntziatzaileak, baina beti ere lan sozio-linguistiko
|
baten
emaitza gisa kontsideratuz berau. Eta ezinbestekoa da sozio-linguistika horretara jotzea, gure ustez, ezaugarritze diskurtsiboak rigorez egingo badira.
|
|
Ikerketa soziolinguistiko
|
baten
emaitzen balioa neurtzeko, oinarrian dauden datuen balioa neurtu behar da, haien fidagarritasuna, haien koherentzia.
|
|
Ikastolen sorrera, beraz, ez zen izan aurretik prestatutako plangintza edo diseinu
|
baten
emaitza; hautu pertsonal eta kolektibo baten ondorioa baizik. Euskaraz eta modu ezberdin batean hezitzeko nahiari erantzuten zion gurasoen hautu pertsonala.
|
|
Lurraldez lurralde egindako beste prozesu luze
|
baten
emaitza izan zen I. Plan Integrala. Eta 1996ko plan pedagogikoarekin egin zen bezala, plan berriak hezkuntzaren arlo guztiak hartzen zituen kontuan, finantzarioak, lan arlokoak, ekonomikoak eta erakundetzeari zegozkionak barne.
|
|
1998an, Ebaluazioa aztergai zuten V. Jardunaldi pedagogikoak NIEk (Nafarroako Ikastolen Elkartea) antolatu zituen, Iruñean, Ikastolen Elkarteak Ebaluazioaz jarduteko izendatuta zuen lan taldea Jardunaldi Pedagogiko haien edukian aritu zelarik. Egindako ahaleginaren ondorioz, lan taldeak txosten mardul
|
baten
emaitza osatu zuen eta ikastolen ebaluazio sistemak izan lituzkeen oinarriak honelaxe laburtu zituen: –1 Ikastola Taldearen behar orokorrak zein ikastola bakoitzarenak jaso.
|
2012
|
|
Arbezate bada Euskaldunak, neskatxa gazte
|
baten
emaitza, edo presente au. Gauza onik badago, esan dezatela iñorena dala, ez nerea; okerrik badakuste egotzi nere gañera; berdin arteak ez du emango sagarrik (Mogel 1804).
|
2013
|
|
Helburu horrekin, lan berezia egin dugu zuzeneko iturriengana joateko, ahal bezain datu zehatzak lortzeko asmoz. Lehenik, irakurlegoari buruzko datu orokorrak azalduko ditugu, eta 1909an Baionako elizbarrutiak galdegin ikerketa
|
baten
emaitza zehatzen bila joan gara, apezpikutegira, datu ahal bezain xeheen lortzeko. Horrek, estatistikez gain, irakurleak non ziren eta nolakoak ziren jakiteko ahala eman digu.
|
2014
|
|
Arestiren> ia> poesia> > (ia> kentzera ausartu nuke) proiektu zehatz
|
baten
emaitza da, eta proiektu horren lehen atala eta ataria Maldan> behera> dugu. Liburuaren hasieran ageri diren lau aipuak (autoreen erreferentziarik gabe eta bakoitza bere jato rrizko hizkuntzan emana) proiektuaren habe edo euskarri intelek tual gisa har daitezke:
|
2019
|
|
Euskaltzaindiak askoz lehenago hasitako lan
|
baten
emaitza izan zen izen neutroei buruzko erabakia. Urte eta erdi lehenago, 2018ko urtarrilean, Euskaltzaindiak, euskararen ezaugarri propioak?
|
2021
|
|
Gainera, kultura garatuetan erabiltzen ziren ezaugarri kritikoak erabili zituztelakoan euskal literaturaren balioaren neurtzeko, ez ziren haren egiazko graziaz eta garrantziaz konturatzen ahal. Hots, maila herrikoian eta" haurtzaroan" zegoen sorkuntza
|
baten
emaitzaren neurtzeko, literatura kulto eta garatuetako ebaluaketa moldeak ez zirela tresna kritiko egokiak frogatu nahi zuen Pierre Lhande-k (62).
|
|
104): a) unitate aldagaitzak eta ongi finkatuak izatea; b) tarteki gisa agertzea aparteko enuntziatuetan (modifikatzaile, azalpen eta elementu parentetikoak agertu ohi diren kokagunean); c) izaera funtzional eta opakoa izatea (esapideen kasuan esanahi ez konposizionala); d) aldaketa prozesu
|
baten
emaitza izatea (gramatikalizazioa eta lexikalizazioa); e) diskurtso markatzaileen azpimultzoetako batean modu koherentean sailkatu ahal izatea (birformulatzaileak, egituratzaileak, emendiozkoak...).
|
|
Adjektibo eta adberbio soilek, hala nola garbi k edo prest ek, ez dute gramatikalki aurrez gertatutako gertaera bat adierazten, eta ondorioz, ez dituzte onartzen balizko gertaera bat deskribatuko luketen moduzko, denborazko eta lekuzko modifikatzaileak. Adjektibozko partizipioek, berriz, gertaera
|
baten
emaitza adierazten dute, eta gertaera bera modifikatzea onartzen dute. Horrelako adjektiboei partizipio erresultatiboak deritze hizkuntzalaritzan.
|
2023
|
|
Gutun hauek une berezi baten lekuko dira. Margaritarentzat azken hilabetee tako gogoeta
|
baten
emaitza, alabarekin lortzen duen elkarrizketarena.
|