Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2007
‎Jakina, La, tte pentsalariaren aro entzutetsuaren aurretiko urteak ekintza intelektualez josirik baino ezin dira egon; pentsalari, intelektual eta zienti, koez inguraturik baino ezin dira egon, ekintzok burutu ahal izateko. Izan ere, intelektual baten emaitzak emankorrak izanez joango dira besteekiko ez adostasunek eta eztabaidek eraginda, iritziok pentsalari horren pentsamoldea landuaraziko baitute. Erakusle gisa, Piarres La, tteri buruzko gure lan hau, non jende ikasia baino ez zaigun agertuko irakaslearen sarekideen artean.
2008
‎Gai honen inguruko ikerketa hasiera baten emaitzak dakarkizuet. Bateratzearen abiadura batetik eta eredua bestetik neurtzeko egin gura dudan ikerketa hasieraren emaitza batzuk, hain zuzen ere.
2010
‎Horrela bada, sermoiak eta sermoigintza ahozko mintzaira egituratze aldera eginiko jarduera metodiko baten emaitzak dira, ahozko mintzaira izan zuena abiapuntu. Ahalegin handiak egin izan dira predikazioa eraginkor bihurtzeko:
‎Egitura hori, horren bariazio urrikoa izanik, transportagarria da, sermoiak egiteko formatua edo eredu patroia antzeman dugu. Azken buruan, artxisermoia edo artxitestu bat ekoizten du enuntziatzaileak, baina beti ere lan sozio-linguistiko baten emaitza gisa kontsideratuz berau. Eta ezinbestekoa da sozio-linguistika horretara jotzea, gure ustez, ezaugarritze diskurtsiboak rigorez egingo badira.
‎Ikerketa soziolinguistiko baten emaitzen balioa neurtzeko, oinarrian dauden datuen balioa neurtu behar da, haien fidagarritasuna, haien koherentzia.
‎Ikastolen sorrera, beraz, ez zen izan aurretik prestatutako plangintza edo diseinu baten emaitza; hautu pertsonal eta kolektibo baten ondorioa baizik. Euskaraz eta modu ezberdin batean hezitzeko nahiari erantzuten zion gurasoen hautu pertsonala.
‎Lurraldez lurralde egindako beste prozesu luze baten emaitza izan zen I. Plan Integrala. Eta 1996ko plan pedagogikoarekin egin zen bezala, plan berriak hezkuntzaren arlo guztiak hartzen zituen kontuan, finantzarioak, lan arlokoak, ekonomikoak eta erakundetzeari zegozkionak barne.
‎1998an, Ebaluazioa aztergai zuten V. Jardunaldi pedagogikoak NIEk (Nafarroako Ikastolen Elkartea) antolatu zituen, Iruñean, Ikastolen Elkarteak Ebaluazioaz jarduteko izendatuta zuen lan taldea Jardunaldi Pedagogiko haien edukian aritu zelarik. Egindako ahaleginaren ondorioz, lan taldeak txosten mardul baten emaitza osatu zuen eta ikastolen ebaluazio sistemak izan lituzkeen oinarriak honelaxe laburtu zituen: –1 Ikastola Taldearen behar orokorrak zein ikastola bakoitzarenak jaso.
2012
‎Arbezate bada Euskaldunak, neskatxa gazte baten emaitza, edo presente au. Gauza onik badago, esan dezatela iñorena dala, ez nerea; okerrik badakuste egotzi nere gañera; berdin arteak ez du emango sagarrik (Mogel 1804).
2013
‎Helburu horrekin, lan berezia egin dugu zuzeneko iturriengana joateko, ahal bezain datu zehatzak lortzeko asmoz. Lehenik, irakurlegoari buruzko datu orokorrak azalduko ditugu, eta 1909an Baionako elizbarrutiak galdegin ikerketa baten emaitza zehatzen bila joan gara, apezpikutegira, datu ahal bezain xeheen lortzeko. Horrek, estatistikez gain, irakurleak non ziren eta nolakoak ziren jakiteko ahala eman digu.
2014
‎Arestiren> ia> poesia> > (ia> kentzera ausartu nuke) proiektu zehatz baten emaitza da, eta proiektu horren lehen atala eta ataria Maldan> behera> dugu. Liburuaren hasieran ageri diren lau aipuak (autoreen erreferentziarik gabe eta bakoitza bere jato rrizko hizkuntzan emana) proiektuaren habe edo euskarri intelek tual gisa har daitezke:
2019
‎Euskaltzaindiak askoz lehenago hasitako lan baten emaitza izan zen izen neutroei buruzko erabakia. Urte eta erdi lehenago, 2018ko urtarrilean, Euskaltzaindiak, euskararen ezaugarri propioak?
2021
‎Gainera, kultura garatuetan erabiltzen ziren ezaugarri kritikoak erabili zituztelakoan euskal literaturaren balioaren neurtzeko, ez ziren haren egiazko graziaz eta garrantziaz konturatzen ahal. Hots, maila herrikoian eta" haurtzaroan" zegoen sorkuntza baten emaitzaren neurtzeko, literatura kulto eta garatuetako ebaluaketa moldeak ez zirela tresna kritiko egokiak frogatu nahi zuen Pierre Lhande-k (62).
‎104): a) unitate aldagaitzak eta ongi finkatuak izatea; b) tarteki gisa agertzea aparteko enuntziatuetan (modifikatzaile, azalpen eta elementu parentetikoak agertu ohi diren kokagunean); c) izaera funtzional eta opakoa izatea (esapideen kasuan esanahi ez konposizionala); d) aldaketa prozesu baten emaitza izatea (gramatikalizazioa eta lexikalizazioa); e) diskurtso markatzaileen azpimultzoetako batean modu koherentean sailkatu ahal izatea (birformulatzaileak, egituratzaileak, emendiozkoak...).
‎Adjektibo eta adberbio soilek, hala nola garbi k edo prest ek, ez dute gramatikalki aurrez gertatutako gertaera bat adierazten, eta ondorioz, ez dituzte onartzen balizko gertaera bat deskribatuko luketen moduzko, denborazko eta lekuzko modifikatzaileak. Adjektibozko partizipioek, berriz, gertaera baten emaitza adierazten dute, eta gertaera bera modifikatzea onartzen dute. Horrelako adjektiboei partizipio erresultatiboak deritze hizkuntzalaritzan.
2023
‎Gutun hauek une berezi baten lekuko dira. Margaritarentzat azken hilabetee tako gogoeta baten emaitza, alabarekin lortzen duen elkarrizketarena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia