2011
|
|
• Gorago esan dut komunitate
|
bateko
partaide izatearen kontzientzia ahulduta dagoela, hau da, herria, eskualdea, lurraldea nazioa edo kulturarekiko kidetasun sentimenduak indar gutxi duela gazteengan. Nire ustez ez du batere interesik pizten gazteengan" jatorri ezezaguna duen Europako hizkuntzarik zaharrena"," Pirinioak bizkarrezur zuen euskal zibilizazioa" edo" euskara herri zahar honek duen altxorra" bezalako ideiak adierazteak.
|
2014
|
|
Eckerten hitzetan, JK
|
bateko
partaide izateak munduan kokatzeko modu bat dakar berekin:
|
|
Elkarrekiko modu positiboan identifikatzen dira, eta identifikazio positibo horrek indartzen ditu bai gogoetarako joera eta baita euskararen erabilerarako joera ere. Hala, BE bezalako JK
|
bateko
partaide izatea izan liteke hizkuntza ibilbideko zenbait momentutan helduleku baliagarri, izan euskararen erabilerarako joera mantentzeko, zein hizkuntza nagusia erabiltzetik euskara erabiltzera iragateko. •
|
2015
|
|
Ikusi dugu baikortasunean lan egin denean, emaitza hobeak lortu direla. Irakaslearen jarrera, bestalde, askotan lotuta egon da egitasmo jakin
|
bateko
partaide sentitzeko aurrez egin den lanarekin eta irakasle taldean bizi izan dutenarekin. Ikastetxearen aldetik egitasmoarekiko inplikazioa jaso denean, eta irakasle taldeak elkarrekin lan egin duenean, egiteko modu guztiak izan dira errazago; eta emaitzek ere lotura zuzena izan dute honekin guztiarekin.
|
|
Irakasleak gai honekiko leukakeen jarrera emankorra izanagatik ere, formazio eta jarraipen behar handia duela jakinarazi zaigu. Gai honi lotutako hitzaldi edo formazio jakinek aberastuko lukete irakaslearen jarduna, eta bereziki, egitasmo
|
bateko
partaide izateak ere bai. osune Zabala – Tolosa. Ahozko laborategia.
|
2016
|
|
Modu honetan, hiztuna protagonista bilakatzen da, gizarte aktorea edo ekintzaile bihurtzen baita. Komunitate
|
bateko
partaide izateaz gain, errealitatearen sortzaile gisa —hizkuntzaren jabe den neurrian— ere agertzen zaigu. Ekimen eta egitearen poderioz bere oinatza uzten du testuinguruan, baina hori ere bueltan etorriko zaio, aritze horrek bere identitatearen sorkuntzan, eraikuntzan eta berreraikuntzan ondorioak izango dituelako.
|
2019
|
|
Jarreren bereizketa hau motibazio dimentsio jakin batzuekin daude lotuta, baina, lehenik eta behin, Martinez de Lunak zehaztutako hiru motibazioak azaldu dira. Motibazio sinbolikoa hizkuntza komunitate
|
bateko
partaide izatearen nahiari dagokio. hau da, komunitate horretan integratzeko nahiaren ondorio da motibazio sinbolikoa (in Zarraga et al. 2010, 213).
|
2021
|
|
Azken batean, kontraesana dirudien arren, babesgune bateko kide izatea estresagarria ere izan daiteke, partaideak esfortzu edo ahalegin bat burutzen ari direlako haustura (muda) gertatzeko. Batzuetan, erosoagoa litzateke babesgune
|
bateko
partaidearentzat gaztelaniaz jarraitzea eta hausturarako prest ez agertzea, euskaraz egiteko ahalegin hori egitea baino; izan ere, gizartearen ispiluan ez dira" hiztun natiboaren" autentikotasunera iritsiko. Horrela dio Donna H. Kerrek (Kerr 1996 in Boostrom 1998, 402):
|