2009
|
|
lehenbizikoa, hizkuntza jakin bat ikasteak izan dezakeen erabilgarritasuna eta, bestea, hizkuntza jakin hori hitz egiten duen taldean sartzeko gogoa. Hizkuntza osagai garrantzitsua da inondik ere talde jakin
|
batekin
identifikatzeko: hori hala izanik, hizkuntza jakin batekiko jokabidea asko alda daiteke hizkuntza horrek gizarteko esparruetan —hezkuntzan, lanean, lagunartean, familian, aisialdian... — duen eginkizunaren arabera.
|
2012
|
|
– Inguruan dituzten talde edo mugimenduekiko kidetasun sentimenduak eragina omen du, baina, gazte hauen kasuan, euskal nortasuna duen talderen
|
batekin
identifikatuta sentitzen direnek ere gaztelaniarekiko hautu nabarmena egiten dute. Askotan, alde nabarmenak aurki daitezke pertsona batek aitortzen dituen jarreren eta erakusten duen jokabidearen artean.
|
2014
|
|
Ainhoa Lasa, Larraitz Madinabeitia eta Gemma Sanginés – Portaera asertiboaren hautematea behar izan dute euren dibergentzia, hizkuntzak ikastea orain dela gutxira arte oso esperientzia minoritarioa izan da eta gainera norma eta normaltzat jo dugu herri edo gizarte bat hizkuntza (nazional kanoniko)
|
batekin
identifikatzea. Ideologia hori ez da soilik" diskurtso" bat, alderantziz, estatuak eta estatu aparatuak ondo ahalegindu dira esperientzia naturala hura izan zedin:
|
2017
|
|
Euskara batua anonimoa da, sortua eta berdina da, eta denek hitz egiten dute. Hitanoa (euskalkiak) aldiz benetakoa, bertakoa, leku
|
batekin
identifikatzen da denek ez dute berbera hitz egitenberaz, autentikoa eta betikoa da. Ozaitaren (2014) ikerketan baita ere idei hau plasmatzen da gazteek euskara batua" artifiziala" bezala ikusten dutelako; hika aldiz, lagunarteko hizkera bezala.
|
|
8 nerabeen testigantzak txertatzeko garaian talde elkarrizketetan parte hartu zuen pertsona bakoitza kode
|
batekin
identifikatu nuen: letra bat (M edo n) eta zenbaki bat. ikerketa lan honetan generoa ardatzak garrantzia zuenez, M letrak mutila adierazi nahi du eta n letra neska.
|
|
Urko Ikardo Enparan – Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean euskarazko murgiltze ereduaren aldeko hautua azaltzeko arrazoi instrumentalek pisu nabarmena dute: ...titate motibazioak bertzeen gainean paratzen dituztenek erabili dizute argudio horiek. agian argudio mota hau nabarmentzea erabilpen estrategiko baten ondorio da; kontua litzateke errepertorio batetik abiatuta une eta mintzakide jakin baten ezaugarrietara modulatzea gure diskurtsoa. galdekatutako gurasoei jarri dizkieten eragozpenen artean aipagarriak dira euskarazko irakaskuntza lerratze politiko
|
batekin
identifikatzen dituztenak. nahiz eta elkarrizketatu ditugun guraso gehienak sozializatuak eta erakarriak izan diren, bikotekideen eta lagunen aldetik, mundu asoziatiboan edo kultur ekitaldietan parte hartuta, eta abar, hizkuntza sozializazioaren ikuspegitik baieztatzen ahal dugu ez direla aktore pasibo izan: haiek ere parte hartu dute aktiboki prozesu horretan (kasares, 2014:
|
|
Ibai Iztuetak gizartearen eta herriaren arteko bereizketa egiten du: gizartea administrazioak zehaztutako espazioa osatzen duten hiritarrekin lotzen du; herria, aldiz, identitate
|
batekin
identifikatzen diren herritarrek osatzen dute. gizartea (gesellschaft) bereizi zituen (Martinez de luna eta Jausoro, 1998). bi gizarte horietan hizkuntza eta nazioa lotuta daude, baina modu desberdinean. lehenengoan," hizkuntza eta berezko taldearen identitate kulturala bat datoz eta, bestean, komunikatzeko tresna preziatuena estatuaren hizkuntza da, ez hizkuntza minorizatua" (Joly eta ...
|
|
Ibai Iztuetak gizartearen eta herriaren arteko bereizketa egiten du: ...duena edo euskal hiztuna esan nahi baitu. halere, gaur egun, euskal herriari dagokiona izendatzeko ere erabiltzen da (azurmendi, 1993). ildo honetan, ibai iztuetak (2016) gizartearen eta herriaren arteko bereizketa egiten du bere tesia oinarri duen Euskal Kultura vs Cultura Vasca liburuan. gizartea administrazioak zehaztutako espazioa osatzen duten hiritarrekin lotzen du. herria, ordea, identitate
|
batekin
identifikatzen diren herritarrek osatzen dute.
|
2018
|
|
7 Txapen erabilera ere puntu funtsezkoa izan da. Rolak banatzeko balio izan zuen, pertsona bakoitza txapa
|
batekin
identifikatzen baitzen. Oso ondo zeuden rolak markatuta, baita dena ondo kontrolatuta ere edozein galderaren aurrean.
|
2019
|
|
Aldiz, benetako hizkuntzak tokian tokiko herri hizkerak dira, jatorrak eta biziak. Benetakotzat hartzen dira, hain justu ere, leku eta komunitate jakin
|
batekin
identifikatzen direlako (woolard, 2005, 3 or.). euskararen kasuan, aipatutako benetakotasunaren eta anonimotasunaren arteko dikotomia hiru dimentsiotan islatzen da. (1) hizkuntzen mailan:
|
|
Izan ere, garaian garaiko musika euskaraz eginda, gaur egungo gazteek aukera daukate horiek erreproduzitzeko ere. ...ta sortzen diren talde berriek abesti horien bertsioak egiten hasten direla dio. horregatik, euskarazko musika entzuten badute, euskaraz kantatzen hastea ondorio bat izan daitekeela jakitun da. hala ere, elkarrizketatutako musikariek ez dute hizkuntza hauturik egin ondorengo belaunaldiek euskaraz kantatu dezaten bultzatzeko. erabakirik ez dute hartu bik, eta besteak hala erabaki duenean komunitate
|
batekin
identifikatzeko egin du. hala ere, hurrengo musikariek euskaraz kantatzen jarraituko badute, horiengan daukaten eragiteko gaitasunaz jakitun dira.
|