Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2003
‎Baina duela urtebete pasatxotik, gobernu agentziek ere ematen dituzte giza proteinak identifikatzeko funtsak laborategi akademikoetan. Lehenengo emaitza hiru proiektu publiko abiaraztea da, horietako bi HUPO (Giza Proteomaren Erakundea) izeneko nazioarteko erakunde batek koordinatuak. Erronka giza genomarena baino askoz konplexuagoa da, gure ehunetako 252 zelula motetako bakoitzak bere proteina sorta baitu.
2007
‎PS3 kontsolak lehiakideen (Wii eta Xbox) aurrean abantaila nagusia du: merkatuan dabilen grafikoen prozesagailu indartsuena dauka, prozesagailu zentral batek koordinaturik beste zortzi baitabiltza lanean.
‎Aurora borealen misterioa identifikatzea da gaur 23:26an Cañaveral lurmuturretik (Florida) AEBetako espazio agentzia (NASA) kohete batean botako dituen bost sateliteen eginkizuna. Berkeleyko Unibertsitateko (Kalifornia) talde batek koordinatzen du, eta bi urteko iraupena du. Misio horri “Themis” izena eman zaio (Time history of events and macroscale interactions during substorms).
2008
‎15 eta 20 urte bitarteko gazteek parte har dezakete, unibertsitate aurreko irakaskuntzetako ikasleek Lehiaketa honetan parte har dezakete Espainiako edo legez ezarritako nazionalitatea duten Espainiako gazte guztiek, baldin eta Bigarren Hezkuntzako, Batxilergoko edo Lanbide Heziketako ikasketak egiten ari badira edo gazte elkarte edo klub bateko kide badira eta 2008ko irailaren 1ean 15 urte bete eta 20 urte bete ez badituzte. Baldintza horiek betetzen dituztenak banaka nahiz taldeka aurkez daitezke lehiaketara, gehienez bost kideko taldeetan, eta kide diren ikastetxeko irakasle batek koordinatu behar ditu, edo gazte elkarteetako kideen kasuan animazio edo zuzendaritza lanak egiten dituen pertsona batek. Edozein jakintza alorrekin zerikusia duen oinarrizko ikerketa edo ikerketa aplikatua edo prototipoak egitean datza lana.
‎Adibidez, BBVA Fundazioaren azterketa batek iaz adierazi zuen koralezko arrezifeek eta itsaspeko belardiek baso tropikalek baino bost aldiz gehiago galtzen dutela. Carlos M CSICeko biologo Valentziako kongresuko presidentekideetako batek koordinatu du azterketa. Duartek gogorarazi zuen egoera zail hori gorabehera, itsasoaren% 0,1 baino ez dagoela eremu babestuan, eta% 10 Lurraren azalean.
‎Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH), Batxilergoko eta Erdi Mailako Lanbide Heziketako (LH) ikasleei zuzenduta dago lehiaketa, eta gai aske (artea, zientzia, filosofia, natura, literatura, historia…) original eta berri bati buruzko ikerketa lana egitean datza. Espainiako edozein hizkuntza ofizialetan eta nahitaez formatu elektronikoan (testu dokumentua, bideoa, audioa, diapositibak…) aurkeztu ahal izango den lana ikasleen irakasle batek koordinatu behar du. Irakasle horrek ikasleak motibatzeko eta gidatzeko ardura izango du ikerketa prozesuan, metodologia ona erabil dezaten eta, batez ere, jabetza intelektualaren printzipioak errespeta ditzaten saiatuz, lehiaketaren oinarrietan jasotzen den bezala.
2010
‎Proiektu zabaletan parte hartzen dute, baina boluntarioek prozesuaren jarduera jakin batean parte hartzen dute. Gehienez ere 10 laguneko taldeak osatzen dira, AIPC Pandoraren lider batek eta erakundeko ordezkari batek koordinatuta. Mali, Hegoafrika, Tanzania, Peru, Maroko, Ekuador, Uganda, India, Argentina, Ginea Bissau eta Brasil dira helburuak.
‎Lankidetza inguruneak: Espainiako Lehen Hezkuntzako eskola bateko irakasle batek eta Herbehereetako ikastetxe bateko irakasle batek koordinatzen dute bi irakasleen ikasleek elkarrekin egiten duten eguzki sistemari buruzko lana. Guztien artean ideiak, irudiak eta testuak trukatzen dituzte, eta harreman birtual periodikoa eta erraza dute.
2011
‎Giltzurrun gaixotasun kronikoa duten haurren ia herenak peritoneo dialisiarekin tratatzen dira, hau da, pazienteen etxean garatzen den hemodialisiarekin, hazkuntza atzerapenak eragiten du. Sevillako Virgen del Rocío Unibertsitate Ospitaleko pediatra batek koordinatutako ikerketa baten arabera, atzerapen larriek Estatu Batuek edo Europak baino jende gutxiagori eragiten diote. Espainian, ebaluatutako haurren %27k baino ez zuen 1,88 neurritik beherako desbideratze estandarra, eta AEBetako haurren %47k.
2012
‎Hauek dira zentral nuklearren diseinuaren oinarriak baino maila handiagoko kanpoko gertaera abiarazleak, segurtasun funtzioak galtzea (elikadura elektrikoa eta hozketa) eta istripu larriak kudeatzea. Europa mailan, bikote arteko aurreikuspenen prozesu orokorra Antoni Gurguí CSNko kontseilariorde den osoko bilkura batek koordinatzen du. Erregulatzaileak gogorarazi du, lan-taldeen azterketa amaitutakoan, osoko bilkurak azken txostena egingo duela, eta Segurtasun Nuklearreko Erregulatzaileen Europako Taldeari (ENSREG) bidaliko diola, onets dezan, eta, ondoren, Europako Batzordeari, maiatza aldera.
‎3 Marrazki kolektibo handia Aurreko jokoaren aldaera grafiko moduko bat da. Baina kasu honetan ez da beharrezkoa heldu batek koordinatzea. Haurretako bat paper orri baten gainean trazo batzuekin hasten da.
2013
‎Egoitzetara pasatzen direnean, erakundeak ez du haiekin harremana galtzen. Beste programa bat da gizarte hezitzaile batek koordinatutako boluntario talde bat, «Miquel Juliá, kaleko ekipoaren koordinatzailea ere bai», bisitan etortzen zaiela eta egoera onean daudela ziurtatzea. Egoitzetako boluntariotza da gehien baloratzen den programetako bat, batez ere bisitatu behar ez dutenen artean.
2014
‎Haren bultzatzaileak «Ingurumen Justizia, Pasibo eta Merkataritza Erakundeak» (EJOLT) proiektu europarra dira. Ekintzaile ekologistek eta ikertzaile zientifikoek parte hartu dute, Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko (UAB) Ingurumen Teknologia eta Teknologia Institutuko talde batek koordinatuta. «Mapak joera kezkagarriak erakusten ditu, ingurumen delituak egiten dituzten konpainien zigorgabetasuna adibidez», adierazi du aditu batek «Atlasek erakusten du mundu osoan gatazka ekologikoak ugaritu egiten direla munduko klase ertain eta altuko materialen eta energiaren eskariengatik», UABJoan Martínez Alier (EJOLT proiektuaren zuzendaria) katedradunak dioenez.
‎Mapa digital erraldoi horrek milioi bat irudi erreal baino gehiago ditu, eta aukera ematen du aldameneko bizilagunak maskota hori edo hiriko felinoena den jakiteko. Ondoren azaltzen den bezala, Estatu Batuetako unibertsitate batek koordinatutako proiektu kartografiko hori Interneteko katuentzako beste sare sozial handi batzuekin lotzen da, eta, hala, hiri felidoak ikusten dituzte eta animaliak maite dituzten beste batzuk ezagutzen uzten dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia