2002
|
|
Baten
|
batek
galde dezake zer egin dezakeen gobernu autonomoak. Gasteizkoak zein Iruñekoak, espainiar gobemuaren erabakien aurrean.
|
2006
|
|
Bukatzeko, saiakera hau irakurri ondoren baten
|
batek
galde lezake ea Iruña Veleiako aurkikundeari ez diodan gehiegizko garrantzirik ematen, areago espezialistek oraindik azken hitza esan ez dutenean eta, beraz, zuhurrago dirudienean isilik irautea. Ez ote da guztia irudikeria bat izango?
|
2009
|
|
Entzuleren
|
batek
galde dezake ea zer egiten duen zurea bezalako saio batek Gaztea bezalako irrati formula batean?
|
|
Bigarrenak barnetasuna, kontzientzia, pentsamendua. Eta
|
batek
galde dezake: baina zer erlazio edo zein arazo egon daiteke bien artean?
|
2010
|
|
Puntu honetara ailegatuta, irakurle euskaldun
|
batek
galde dezake zergatik aukeratu genuen elkarrizketa nazional hau kolonizatu gintuen kulturaren hizkuntzan egitea ia osorik. Auzi hau zabalegia da leku mugatu honetan behar den bezala erantzuten saiatzeko, eta, hortaz, argibide batzuk eskaini besterik ez dut egingo.
|
|
Egia esan, egileak berak ederki asko argitzen ditu lanaren motibazio iturriak. Baina, baten
|
batek
galde dezake ez ote den arraroa literatura atsegin duen batek Agirre Asteasukorengana jotzea literatur balio bila, haren maila ez baita segurua. Galdetzaile zorrotz hori ulertzaile makalagoa ez bada, berehala ohartuko da Asteasuko Agirreren eracusaldiac corpustzat hautatzeak baduela holako errebindikazio kutsu bat ere.
|
2019
|
|
Bistan da ez dituela obsesio txiki hauek oso serio hartzen, zer edo zertarako balio izan dio zuzentzailea izateak, egun batzuk zirela, Lisboako Setioaren Historiaren egilearekin mintzatu zenean, zuzentzaileek literaturaz eta bizitzaz gauza asko ikusi dituztela argudiatu zuen, ulertu behar zen bizitzari buruzkoa ez zutela nahi izan edo ez zutela jakin literaturatik ikasten, bizitza bera arduratu zela bizitzari buruzkoa irakasteaz, batez ere tik eta manien kapituluan, mundu guztiak daki pertsonaia normalik ez dagoela, orduan ez zirelako pertsonaiak izango, uste izatekoa da, eta horrek, agian, esan nahi du Raimundo Silvak bilatu dituela, zuzendu dituen liburuetan, zenbait ezaugarri, eta ezaugarri horiek, denbora jakin baten ondoren, berezkoak ziren ezaugarriekin bat eginik, karakterra deitu ohi dugun osotasun koherente eta aldi berean kontraesankorra eratu zutela berarengan. Orain, Escadinhas de S. Crispimen dagoenean, berari begira dagoen txakurrari begira,
|
batek
galde lezake fikziozko zein pertsonaiaren antza duen, pena da animalia otsoa ez izatea, orduan berehala etorriko bailitzaiguke San Frantziskoren erreferentzia egokia, edo zerria, eta orduan San Anton izango zen, edo lehoia, eta San Markos izango zen, edo idia, eta orduan izango zen San Lukas, edo arraina, eta San Antonio izan liteke, edo arkumetxoa, eta San Juan Bataiatzailea izango zen, edo arra...
|
2021
|
|
Azkenik, espazioa benetan babesgunea izan dadin konfiantza eta taldean gustura sentitzea horren garrantzitsua izanik,
|
batek
galdetu dezake ez ote den egokiagoa mudantza prozesuak sustatzeko esperimentazio hau beren beregi sortutako komunitate epistemiko batekin egin ordez praktika komunitate (Eckert eta McConnell Ginet, 1992) edo talde" natural" batekin egitea. Izan ere, praktika komunitatea asko erabiltzen da mudantza prozesuak bultzatzeko (Hernández eta Altuna, argitaratze bidean, eta Hernández, Iñarra eta Altuna, 2021, zenbaki honetan bertan).
|
|
Badirudi arintasunaren kontra nabilela, eta baten
|
batek
galde dezake: arintasuna, gure kulturaren ezaugarria ez ezik, ez ote da desira unibertsala?
|
2023
|
|
Garai hartan heziketa deitzen zitzaion. Baten
|
batek
galde lezake Alexek nik baino lan maila nagusiago bat izateak urreratze hartan lagundu ez ote zuen, eta ea Alex ingeniari teknikoa izan balitz, ni bezala, segurtasun berarekin urreratuko ote zitzaidan.
|