2008
|
|
1 Kontsumo harremanetan hizkuntza komunitateak badu kanpo eraginik gabe bere burua arautzeko eskubidea. Horrek esan nahi du kanpoko arau
|
batek
ezin duela bertako hizkuntzaren presentzia eragotzi.
|
|
Kontsumo harremanetan hizkuntza komunitateak badu kanpo eraginik gabe bere burua arautzeko eskubidea. Horrek esan nahi du kanpoko arau
|
batek
ezin duela bertako hizkuntzaren presentzia eragotzi.
|
2011
|
|
(...) erdarak alderdi askotarik inguratzen gaitu. diglosia gorrian bizi gara. (98 or.). d) herria elebidun ezin izan. usteok erabat oker dira. herri
|
batek
ezin du bi hizkuntzez ongi hitz egin. ez da sekula izan eta orain ere ez da munduan bi hizkuntzez mintzo den herririk. euskaldunok herri berezia garela eta bi edo hiru hizkuntzez egin dezakegula pentsatzea amets hutsa da. ez da horrelako herririk izan. Bi hizkuntzez mintzo ziren herrietan bata besteari nagusitu egin zaio eta azpikoa galdu egin da. egungo egunean ere gauza bera gertatzen da. ziur egon gaitezke:
|
|
ekologiak espezieak eta haien habitata lotzen ditu. hainbat tresna kontzeptual eta eredu sortu ditu ekosistemak aztertzeko. ekosistema bat hainbat elementuren bat egitea da; bat egite horren helburua da funtzionalki integratutako sistema bat mantentzea. hau da, ekosistemak bereizi egiten ditu elementu nagusiak eta gainerako elementuak. Ideia hori hizkuntzen eremura ekartzen badugu, helburua da hizkuntza ekosistemaren elementu nagusiak zein diren identifikatzea; hau da, hizkuntza
|
batek
ezin baditu hizkuntza handi baten elementu guztiak izan, zer elementu dira funtsezkoak hizkuntza hori gordetzeko eta garatzeko?
|
|
Hizkuntza
|
batek
ezin baditu hizkuntza handi baten elementu guztiak izan, zer elementu dira funtsezkoak hizkuntza hori gordetzeko eta garatzeko, dugu. guk ez dugu isolatzerik nahi, ez dugu elebakar izan nahi.
|
2012
|
|
Ustekizun hau garrantzitsua da ulertzeko hizkuntza aukeratzea ez dela kontu hutsala. Bestela esanda, A hitz egiten duen agente batek eta B hitz egiten duen
|
batek
ezin dute hitz egin, agente elebakarra ez delako gai ulertzeko zer esaten ari den B erabiltzen ari den agentea. Horrek esan nahi du interakzioak gehiengoaren hizkuntzan (A hizkuntzan) jazo behar duela nahitaez, agente elebakar bat eta agente elebidun bat elkartzen direnean.
|
2013
|
|
Hizkuntzen bizitzaren eta heriotzaren metaforak dirauen arren, tropoa ez da zuzena: hizkuntza
|
batek
ezin du bizirik edo hilda egon, bizitzeko oinarrizkoak diren ezaugarriak falta baitzaizkio. Asko jota, eta Salikoko S. Mufweneren (2001:
|
2017
|
|
Halere, KONTSEILUtik nahiko argi genuen hasieratik horrelako prozesu
|
batek
ezin zuela amaiera izan dokumentuaren aurkezpenean. Ondorioz, dokumentuaren aurkezpenak hurrengo fasearen hasiera ekarri behar zuen, eta Soziolinguistika Klusterreko lagunen eskaerari erantzunez, saiatuko gara Protokoloaren etorkizuneko proiekzioa, balioa eta urratsak partekatzen.
|
2018
|
|
Ezustearen printzipioa ondokoa da: " sistema
|
batek
ezin ditu guztiz saihetsi ezusteak". Sistema bat kolokan jartzen duten ezusteak beti daude presente intentsitate gradu desberdinetan.
|
|
Baina saiatu arren, sistema
|
batek
ezin ditu ezusteak guztiz saihetsi. Sistema baten egonkortasunerako arriskuak beti dira presente neurri desberdinetan.
|
2020
|
|
Erakunde
|
batek
ezin du epe luzera bizi iraun eta bere helburua gauzatu, etekin ekonomikoa lortu, ingurumenaren jasangarritasuna atzitu edota gizarte elkartasuna bultzatu, ez badio Gizarte Erantzukizun
|
|
Gaiari buruzko literaturan oso hedaturik dagoen gutxieneko adostasun bat agerikoa da, alegia, erakunde
|
batek
ezin duela epe luzera bizi iraun eta bere helburua gauzatu, dela etekin ekonomikoa lortu, dela ingurumenaren jasangarritasuna atzitu edota dela gizarte elkartasuna bultzatu, baldin eta ez badio GEK ri gutxieneko arreta eskaintzen (Wheeler, Colbert eta Freeman, 2003). Bada, kontsentsu hau euskal soziolinguistikara ekartzeko beharra praktika egokia dirudi.
|
2021
|
|
Nork eman dio honelako garrantzia eskolari? Eskola
|
batek
ezin du hizkuntza baten bizi iraupen osoa bere gain hartu. Eta gehituko nuke, euskarako irakasleek ezin dutela hizkuntz sistema, kultura, soziolinguistika, hizkuntzaren historia edota herriaren historia beren gain hartu.
|
2022
|
|
Enpresa xedearen kontzeptua balio partekatua sortzeari lotuta dago, hau da, balio ekonomikoa eta gizarte balioa aldi berean sortzera bideratuta dago, edo, bestela esanda, interes talde guztientzat balioa sortzera. Horrek esan nahi du erabakiak hartzeko orduan erakunde
|
batek
ezin duela interes talde bakar bat kontuan hartu, hala nola akziodunak edo jabetza, ohiko enpresen kasuan.
|