2003
|
|
Fisika, astronomia eta historia irakatsi egin behar dira. Magiak, astrologiak edo legenden azterketa
|
batek
ezin dituzte haiek ordeztu.
|
2004
|
|
Gorputzak ezin du bere existentzia baieztatu, existituko da, beharbada, harri bat edo animalia bat existi daitekeen legetxe, baina ezin da Descartesen izateaz edo ez izateaz baieztapenik egin gorputzetik abiaturik, eta gorputza bera ere, harrien edo animalien modura, ez da autonomoa izango bere buruaren izateaz zerbait esateko. Harri
|
batek
ezin du bere izateaz baieztapenik egin, hori denok onartuko genuke aitzakia askorik gabe; era berean, Descartesek esango luke animalia batek ere lukeela horrelako baieztapenik egin eta, beraz, bere gorputzak ere du bere izateaz baieztapenik egin. Kontua, orduan, honakoa izango da:
|
2005
|
|
Humboldtek" giza-formazioa" aztertzen duenean, beraz," hizkuntza" kontuan hartzeko beharra ikusten du eta, egiaz, bai gizakiaren handitze kognitibo intelektuala bai hobetze etiko morala planteatzerakoan. Honi buruzko ideia esanguratsuenak bilduko ditugu jarraian eta, hasteko, garrantzitsua da berriz ere azpimarratzea formazio prozesu horretan handitze eta hobetze horiek elkarren osagarri direla, alegia,
|
batek
ezin duela bestea ordezkatu eta honek ere ezin duela haren lana egin. Gure aldetik, ordea, hizkuntzak hemen duen zeregina nabarmendu nahi dugu, ze, azken batean, tresna edo bitarteko hori gabe inork ezin du bere ezagupen esparrua zabaldu ezta bere burua ondu ere.
|
2006
|
|
Haatik, nire ustez, (D) ikuspegiak baditu arazo gaindiezin pare bat. Batetik, txostena egiterakoan zintzo mintzatzen garela suposatuz, judizio moral
|
batek
ezin du sekula huts egin: txostenak behar bezala jasotzen badu X ren aurrean izandako sentimendua, orduan egiazkoa da.
|
|
Tragediako eta poesia epikoko pertsonaiak ikusi behar ditugu beren izaera eta zirkunstantzien arabera arrazoituko, pentsatuko, ondorioztatuko eta jokatuko balute bezala. Eta judiziorik gabe, gusturik eta asmakuntzarik gabe bezalaxe, poeta
|
batek
ezin du espero hain fina den eginkizunean arrakastarik edukitzea. Ezin da ahaztu arrazoimena hobetzen laguntzen duen ahalmenen bikaintasun bera, ulermenaren argitasun bera, egiten ditugun bereizketen zehaztasun bera eta atzematearen bizitasun bera benetako gustuaren jarduerarako premiazkoak direla eta batera doazela.
|
|
Razionalistek diote arrazoimena dela garailea giza ekintzaren kasuan, areago giza ekintza moralaren kasuan. Humek erakutsi nahi digu arrazoimenak bakarrik ez duela ekintzara motibatzeko ahalmenik, hau da, uste (sare)
|
batek
ezin duela gizakia bultzatu ekintza bat abian jartzera.
|
2007
|
|
Autoritatearen banaketa arau (nomoj) berri horrek ordena igualitarioa dakar atzetik: bakar
|
batek
ezin du bere nagusitasuna (kratoj) ezarri bestearen gainetik622; ez Biltzarrean, epaitegietan edo arte lehiaketetan, baina ezta ere filosofian: dena bilakatzen da eztabaidagai.
|
|
" Gizarte elebitasunik ez dago, gizarteak ez dira elebidunak, beti inposatzen delako hizkuntza bat" 234 Garate: " Herri
|
batek
ezin du bi hizkuntzez ongi hitz egin. Ez da sekula izan eta orain ere ez da munduan bi hizkuntzez mintzo den herririk" 235 Sanchez Carrion Txepetx:
|
2010
|
|
Beste arrazoi bat: edozein gizakik ezin dio agindu beste gizaki bati, edota, beste hitz batzuez esanda, pertsona
|
batek
ezin du behartu bere moduko beste norbait, bigarren horrek ez duelako zertan obeditu lehenengoa, ezta lehenengoak bigarrena ere; bestela, gerra zuzena izango litzateke alde bietatik. Horregatik, baliozkotasun eta eragingarritasunez agintzeko moduko gorengo botere nagusia egon behar da, nahitaez.
|
2012
|
|
Edo agerpenaren Izatearen euskarria lokalki agertzen denean (Badiou 2009a, 74). Aniztun
|
batek
ezin du bere buruaren elementua izan (Badiou 1988b, 18 meditazioa). Hori dela eta, aniztun bat bere agerpena osatzen duen erlazioen sarea ebaluatzen duen protokoloaren menpe erortzen dela aurkitzen badugu, horrek esan nahi du egitura ontologikoaren eta Izate aniztuna agerpenera ekartzen duen logikaren hauste edo urratze argia daukagula.
|
2013
|
|
Kasu horretan, arima egoera horrek eragin dezakeena interesatzen zaigu. Aristotelesen arabera, bi ikuspegi horiek elkarren osagarriak dira, hau da,
|
batek
ezin du bestea saihestu edo ezabatu. Arimaren auzia, bada, ertz askotakoa da, eta zientzialari desberdinek egin dezakete beren ekarpena.
|
2017
|
|
Azter dezagun hobeto: bere baitarakoa bere bakardadean kontsideratu dugun bitartean, eutsi ahal izan dugu ni
|
batek
ezin zuela kontzientzia ez erreflexua habitatu: objektu gisa, nia kontzientzia erreflexiboarentzat bakarrik ematen zen.
|