2008
|
|
Eta, bereziki hiri handietan, modu negatiboan eragiten dio prestigio horri agintariek eta pertsonaia publikoek euskara apenas ez erabiltzeak. Horren ondorioz, testuinguru publikoetan edo, besterik gabe, gaztelaniadunen aurrean pertsona
|
batek
euskara erabiltzea gizabide txarrekotzat edo jokabide baztertzailetzat hartzen da. Gizarte balio horrek eta beste batzuek (adibidez, hizkuntza komunikatzeko tresna baino ez dela, axola duen bakarra elkar ulertzea dela, euskaraz hitz egitea txokokeria edo kosmopolitanismo falta modu bat dela) hiztunek beren hizkuntzan hitz egiteko aukera murrizten dute (betiere, beren hizkuntza ez bada gaztelania) Jakina den moduan, baldintzapenaren paradigmari jarraiki, jokabide bat sistematikoki zigortzen bada, jokabide hori izateko aukera murriztu egiten da.
|
2010
|
|
Bezperan mahai gainean izandako bi adibide eman zituen. Telefonicari kexa agertu zion bezero
|
batek
euskara erabili ez zuelako. Enpresak arrazoia eman zion bezeroari, eta baietz, konponduko zuela.
|
2012
|
|
1 Inplikazio oso txikiko kasuetan, hau da, mezuaren lanketa probabilitate oso txikiko egoeratan, –marketing eta publizitate kasu gehien gehienetan, alegia–, iturri
|
batek
euskara erabiltzea izan daiteke pertsuasio eragin handiko aldagai. Izan daiteke petsuasio saioaren gako erabakitzaile nagusi, kanpoko arrasto funtzioan?
|
|
2 Inplikazio txiki ertaineko kasuetan, mezuaren lanketa probabilitate txikiko edo ertaineko egoeratan, iturri
|
batek
euskara erabiltzeak handitu dezake hartzailearen lanketa kognitiboa. Eraman dezake kanpo ibilbidetik prozesatu behar zena barne ibilbidetik prozesatzera edota mezua bestela baino sakonkiago lantzera?
|
|
3 Inplikazio handiko kasuetan, hau da, lanketa probabilitate handiko egoeratan –produktu garesti baten erosketa erabakia hartzeko prozesuan, adibidez–, iturri
|
batek
euskara erabiltzeak eragin dezake hartzaileak mezuaz egiten duen lanketaren norabidean. Eragin dezake haren aldeko lerratze edo makurdura motaren bat?
|
2016
|
|
Muñoa: «Hiztun
|
batek
euskara erabiltzeko dituen aukera bakarrak eskolan aurkitzen baditu, eskolarekin lotutako egoera horietarako hizkuntza garatuko du, eta, ziur aski, zailtasunak izango ditu eskolatik kanpo sortzen diren hainbat egoerari aurre egiteko. Horren aurrean, eskura dituen beste hizkuntzetara joko du hutsune horiek betetzeko».
|
2019
|
|
gune horietatik kanpora bizi dira euskaldun gehien eta hori ezinbestean kontuan hartu behar da. oinordetutako euskararen eguneroko jarduera arruntak (eta bere eremuak: ...du 1980tik aurrera. gaitasun kontuetan zentraturiko datu demolinguistikoen argitan euskara ondo zihoala ematen zuen, izan ere kuantitatiboki ikusgarriagoak izan ziren berreskuratutako euskararen lorpenak. oinordetutako euskararen gainbeheraren jarraipena ezkutuan gelditzen zen, kuantitatiboki neurtzeko zailagoa izanik. hala ere, kualitatiboki esanguratsuagoa zen Lazkaoko 5.000 biztanleetatik 100en
|
batek
euskara erabiltzeari uztea, Barakaldoko 100.000 biztanletatik 1.000k euskara (zertxobait) ikastea baino. zentzu horretan aipatzen zuen mikel zalbidek, 2008an," ura bodegatik ari zaigu sartzen". datu demolinguistikoak kontu handiz irakurri behar dira, bestela autokonplazentzia hutsean amaitzeko arriskua dago, hondoratzen ari garela konturatu ere gabe. kontura gaitezen azkenik, horrezaz g... irabaziak eremu soziofuntzional jasoenetan eta galerak, aldiz, euskarak mende askotan bere bereak izandako eremu soziofuntzional gertuenekoetan. diglosiaren egoera eraldatu egin da, diglosia terminoa modu akademikoan ulertuta eta ehko/ katalanisten moduan ulertuta. hori ere aztertzeko eta ausnartzeko gaia da11.
|
2023
|
|
Ez dute betebeharrik euskara ezagutzeko. Espainiak argudiatzen du nahikoa dela interpretazio edo itzulpen zerbitzuekin, eta horrekin bermatzen dela herritar
|
batek
euskara erabili ahal izatea. Eta, horra, adibidez, Eibarko epaitegi bateko kasua; herritar batek kontatzen zigun administrazio bide osoan euskaraz jardun zirela, dokumentuak ere hala zeudela, eta gero epaitegietara jo behar izan zutenean, gaztelania erabili behar izan zutela.
|