Emaitzak: 4
2004 | ||
Izan ere, adin desberdintasuna muturrekoagoa da Europako hegoaldean; izan ere, klase ekonomiko desberdinetako 34 urtetik beherako biztanleek teknologia berriak erabili ohi dituzte, zaharren kolektiboaren aldean. Alde horretatik, txostenak dio hirugarren adineko hamar pertsonatik | batek bakarrik erabiltzen duela Internet Espainian; Erresuma Batuan, berriz, hirutik batek. Azterlanak adierazten du, halaber, 21,9 milioi pertsona edo Italiako biztanle helduen %45 Interneten sartzen dela lanetik edo etxetik, hilean behin gutxienez. | |
2011 | ||
oso partzialki bakarrik. Lehen hezkuntzan hizkuntza murgilketak erritmo onean jarraitu du. hala ere, 2011n bisitatutako Bigarren hezkuntzako edozein ikastetxetan irakasleen gutxiengo | batek bakarrik erabiltzen du beti katalana ikasleekin eta lankideekin hitz egiteko. Bartzelonan eta gerriko industrialeko herrietan, esaterako, gutxi gorabehera irakasleen %5 bakarrik, ikastetxearen arabera. oso bestelakoa izango litzateke besteak beste osona eskualdean egiten diren esperientzia guztiz normalizatzaileak aztertzea, egoera soziala lagungarriagoa baita. hezitzaileek oso argi izan behar dute, erabilera arauak hizkuntzaleialtasunaren ildora gerturatzeaz ari garenean, ez garela ari" moral" kontuez, ekologia kontuez baizik (Txepetxek eta beste egile askok esan duten bezala); hau da, bizitza katalanez egin ahal izateko eremu (sozio) linguistikoa babesteaz. horregatik zabaldu nahi izan dut ekoidiomatikaren ideia. | |
2013 | ||
kalkulatu zenbat kostatzen den lanera autoz joatea eta zer aurreztuko litzatekeen garraio publikoa erabiltzea. Ibilgailu pribatua pertsona | batek bakarrik erabiltzen badu, erregaietan eta aparkalekuan inbertitutako dirua izugarri igotzen da; beraz, metroa edo autobusa bezalako alternatiba bat bilatzea komeni da. Autoa partekatzea: bitarteko kolektiboak erabiltzeko aukerak ez badu konpentsatzen – ez beti erabiltzailearen beharretara egokitutako ibilbideak egiten, antzeko ibilbideak egiten dituzten eta antzeko ordutegiak dituzten pertsonekin partekatu daiteke ibilgailua. | |
2016 | ||
Ikus dezagun asturieraren benetako aldaketa demokraziaren garaian jaiotakoen artean gertatu zela, gutxi gorabehera 1950ean jaiotakoen semealaben artean, hain zuzen ere, eta preseski garai horretan, belaunaldien arteko transmisioa hondatu zen. industrialean eta zerbitzuan lan egitea nagusitu zenean, hedabideetan sartzea erraztu zenean eta hezkuntza mailak gora egin zuenean. Taulan, gaztelania elebakarraren gorakada nabarmena (erritmo nahiko jarraikian aurreko belaunaldiekin alderatuta) ez da ezaugarririk adierazgarriena, baizik eta asturieraren erabileraren beherakada izugarria (urte gutxitan biztanleriaren laurden batetik heren | batek bakarrik erabiltzera pasatu baitzen). Handik atera daitekeen mezua ez da asturieraren transmisioa familien artean itsumustuan moztu dela (behintzat, ez aurreko belaunaldietan baino modu adierazgarriago batean), ez eta gaztelaniaren erabilerak gora egin duela ere. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat | 4 (0,03) |
Lehen forma
batek | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Consumer | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bat bakarrik | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bat bakarrik erabili | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |