2006
|
|
Batetik, epaitegi berriak sortu dira, batik bat, zenbait hiriburutan, baldin eta, estatistikaren arabera bertan konkurtso prozedurak maizago gertatzeagatik, edota hainbat uziren gaineko eskumena modu esklusiboan eratxikitzeagatik (Auzitegi Nagusiarengarria bada, jurisdikzio eginkizuna behar bezala betetzeko prozesu epeei da egoitzak), halakoak sortzea komenigokienez. Beste alde batetik, zenbait probintziatan nahikoa izango da epaitegi zibilak merkataritzako epaitegi bihurtzea, autuen kopurua kontuan hartuta beharrezkoa ez denean probintziaren antolaketa zabaltzea; horrez landara, epaitegiren
|
batek
autonomia erkidego bereko beste probintzia batera heda dezake bere jurisdikzioa, hori komenigarria izango bada, autu kopuruaren arabera.
|
2007
|
|
erregela orokorraren arabera, oinarrizko gaien inguruko zehaztapena Gorte Nagusien lege formalaren bidez egin behar da, baina salbuespen moduan, gobernu zentralaren erregelamendu batek oinarrizko lege horrek ezarritakoa garatu dezake; hori ere oinarrizko lege moduan hartuko dugu, lege lerruneko araua izan ez arren. Bestalde, autonomia erkidego
|
batek
autonomia estatutuan oinarri horiek garatzeko eskumena bere gain hartu badu, oinarri horiei lotuta egikaritu du eskumena, baina parlamentuko lege baten bidez edo erregelamenduaren bidez garatu ahal izango ditu. Alegia, ikusi berri dugunez, irizpide materiala formalaren gainetik dago:
|
2009
|
|
Eguneko zentroa edo zaintzailea? Familiak asistentzia mota erabaki behar duenean, lehenik eta behin jakin behar du eguneko zentro
|
batek
autonomia pertsonalaren prebentzio, errehabilitazio eta mantentze zerbitzua eskaintzen duela, erabiltzaileen bizi baldintzak hobetzeko. Nagusiak ez dio uko egin behar ez etxeari ez inguruari.
|
2010
|
|
Munduko edozein tokitako pertsona
|
batek
autonomia izateko eskubidea duela aldarrikatu du Zapaterok otoitzean, bakoitzak bere bizitza propioa bizitzeko duen eskubidea, maite duen lagunarekin bizitzeko eta familia zaintzeko eskubidea du, horregatik guztien errespetua jasoz, erantsi du.
|
|
Kritika hau BJKNk jasotzen du, Libro Blanco de la Justicia, op.cit., 278 or., eta esaten du lan gatazka
|
batek
autonomia erkidego batean baino gehiagotan eragina duenean, auzialdiaz, kasuan kasuko LPLk jarritako errepartu arauekin bat, gizarte epaitegiak arduratu lukeela, eta erregutzeaz, berriz, dagokion Justizia Auzitegi Nagusiak. Bestalde, Auzitegi Nazionaleko gizarte aretoari egiten zaion kritika ulertzeko, aurrerago eman den datu bat gogorazi behar da:
|
2017
|
|
Irakasleren
|
batek
autonomia aldarrikatuko balu, irizpide ezberdinen bat agertuko balu edota zuzendaritzaren lana zalantzan jarriko balu, segidan bideratua eta zuzendua izango litzateke arau horiek ikasleentzat egokienak direla esanez, horixe baino ez dela bide zuzena, adituek horrela esan baitute. Heziketa sistema, noski, pedagogo eta psikologo aditu mordoaren laguntzaz baliatzen da beraiena indartzeko, bestelako ikuspegiak dituzten adituei muzin eginez.
|
2018
|
|
Eusko Ikaskuntzari eman zion estatutu hura idazteko enkargua. Hasierako testua maiatzaren 31rako aurkeztu zen, eta nazionalistek nahiz tradizionalistek hainbat zuzenketa erantsi zizkioten; bereziki, haietako
|
batek
autonomia eskatu zuen euskal lurralderako, Vatikanorekin harremanak nahi bezala taxutzeko. Bitartean, diputazioen ordez eratutako Gestora probintzialek errepublikano eta sozialisten eskuetan zeudenekbatzordeak izendatu zituzten eginkizun berarekin.
|
2020
|
|
Autonomoek 1978ko bigarren seihilekoan egin zituzten ekintza armatuek (bost hildako abuztutik abendura: hiru guardia zibil, taxilari bat eta udaltzainburu bat) eszisioaren puntuan jarri zituztela Komando Autonomoak eurak, autonomiaren bi ikuspegi arras ezberdin zeuzkatela agerian geratu zelako; alde
|
batek
autonomiaren ikuspegi" taktikoa" omen zuen (ikuspegi horren arabera, komandoen autonomia komandoak berak bere helburuak nahi erara markatzeko eta bere azpiegitura erabiltzeko burujabetza zen); eta beste alde batek zentzu ideologiko sakonagoa ematen zion autonomia kontzeptuari (arlo guztietara iritsi behar zen klase autonomia eta gizabanako bakoitzaren autonomia). Bi aldeek onartu zuten, hasiera batean, Autonomoen marka erabiltzea, nahiz eta alde bakoitzak bere antolamenduari eutsi, besteari bizkar emanda.
|
2022
|
|
Haatik, nahiz eta Iparraldeko kuntra potere andana
|
batek
Autonomia xe dea berenganatürik izan, eta xede honen azpititülüan irakurten ahal: " lehen ürratsa askatarzünaren bidean", Hego Euskal Herriko aro hortako nausikeriazko estrategiari lotüak zitzeizkionek, ustekeria faltsüak hedatüz, ipar eta hego aldekoen arteko güdüka politiko arrunt batetarik harat, itsuski lerratüz, orgaren iraularazteko, indarrak eman zütüen eta ororen bürü, nolabait kausitü ere...
|