2010
|
|
Ondorioz, hizkuntza segurtasunaren printzipioari jarraiki —bai irakasgai bat irakasten duen irakasleari dagokionez, bai eta eskola jakin
|
batean
parte hartzen duen ikasleari dagokionez ere—, eskolak hasi baino lehenago iragarritako hizkuntzan gauzatuko eta emango dira jarduera akademikoak eta ikasketa materiala, azterketak barne, irakasgaiak irauten duen artean. Izan ere, gai nagusia, ordutegia, gainditzeko gutxieneko maila, irakurketak, azterketak eta abar ez dira eztabaidatuko; hortaz, hizkuntza segurtasuna bermatzeko, egoera guztietan aplikatuko da aipatutako araua —irakasle aldaketa egonda ere, edo ikasleren batek hizkuntzaren batean akatsak egiten baditu ere— Hizkuntza aukera hori ez da inola ere aldatuko, eta ikasleek eta irakasleek dute horren gaineko akordiorik egin.
|
2012
|
|
4 Auzolankide dira hasieratik buru belarri dabilena zein ekintza jakin eta xume
|
batean
parte hartzen duena.
|
|
3) Auzolana herrigintzarako antolaturiko pertsonak dira; helburu zehatzak bezain inportantea dira jendea eta funtzio soziala. 4) Auzolankide dira hasieratik buru belarri dabilena zein ekintza jakin eta xume
|
batean
parte hartzen duena. 5) Auzolanak auzokoen lanerako baldintzak ezagutzera garamatza, eta beste kontzientzia maila bat ematen digu gainerakoen lanaz; aberastu egiten gaitu.
|
|
Ia elebiduna informazio multzoa duenean, I. jokalariak badaki bera elebiduna dela, baina, hala ere, A ala B aukeratu behar du II. jokalariarekin hizketan hasteko, ez dakielako II. jokalaria elebiduna ala elebakarra den; hau da, egoera horretan, I. jokalariak ez du informaziorik. Ib elebiduna informazio multzoa duenean, berriz, I. jokalaria jokoaren barruko beste joko
|
batean
parte hartzen hasten da, II. jokalariak B aukeratu duela (elebiduna dela) entzun ondoren aukeratu behar baitu hizkuntza; alegia, I. jokalariak badu informazioa. Bestalde, II. jokalari elebidun batek ere bi informazio multzo izan ditzake:
|
|
Gutxiengoaren hizkuntza (GuH) (Minority Language MiL) eta Gehiengoaren hizkuntza (GeH) (Majority Language MaL). GuH informazio multzoa duenean, II. jokalaria jokoaren barruko beste joko
|
batean
parte hartzen hasten da, I. jokalariak Ia elebiduna egoeran B aukeratu duela (elebiduna dela) entzun ondoren aukeratu behar baitu hizkuntza; alegia, II. jokalariak badu informazioa. GeH informazio multzoa duenean, berriz, I. jokalariak elkarrizketa gehiengoaren hizkuntza (A) erabilita hasi duela entzundakoan aukeratu behar du hizkuntza II. jokalariak, baina ez daki I. jokalaria elebiduna ala elebakarra den; hau da, bi nodo (x eta y) daude egoera horretan.
|
2023
|
|
Administrazio Publikoko langileetatik, adibidez,% 86k hartzen du parte ekimenen batean eta% 14k ez du parte hartzen. Industriako langileetatik, bestetik,% 79k adierazi du ekimenen
|
batean
parte hartzen duela, eta ezertan parte hartzen ez dutela% 21ek.
|