Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2009
‎Hain zuzen horiek dira hizkuntza politikaren norabide nagusi batzu. Itxuraz herritarrak prest dira hizkuntza politika ausart batean parte hartzeko.
2010
‎Aukerako katalan eskolak eskaintzen dizkiegu nazioarteko ikasleei, eta gure hizkuntza zentroan ematen dira horiek. Gure nazioarteko ikasleen %50ak katalaneko 45 orduko sarrera modulu batean parte hartu du gutxienez. %25ak hiru modulu egin ditu.
2012
‎Bestalde, udalak edo beste eragileren batek ekitaldiren batean parte hartzeko eskaera egiten duenean, kultur taldeen erantzuna aparta da. Beti agertu dira prest horietan parte hartzeko.
2015
‎Gaurko gizartean beharrezkoa da" ondo hitz egitea". Garrantzitsua da jendaurreko hitzaldiak egitea, debate batean parte hartzea, disertatzea, akordioetara iristea. Herrialde baten demokraziarako garrantzitsua da herritarrak ahozkoan ondo moldatzea eta prestatzea (Ozaeta, 2007).
‎Aztertutako egunkarietan ere irakasleek hainbat helbururekin lotzen dute haien berbaldia: kontsigna azaldu, testuinguratu eta prozesuaren berri ematearekin (adibidez, irakasleak ikasleei azaldu die gai baten inguruko debate bat egingo dutela, argudio testuak ekoizteko tresnak garatuko dituzte eta azken helburua da eztabaida batean parte hartzea); elkarrizketa kudeatzearekin ulermen galderen eta gaiarekiko galderen bidez; adostasunera gidatu eta esanahiak eraikitzen laguntzearekin (zer uste duzu?, ados zaude?, zergatik dago ondo/ txarto?...); ikasleei laguntza eskaini, ikasleen ikaskuntza erregulatu eta haien berbaldia aldamiatzearekin (ipuina hasten lagunduz, hitzaren hasiera emanez, hitzak errepikaraziz, erantzun osoak es...
‎Adibidez, proiektu komunikatiboa izan liteke eskualdeko irratian edo telebistan elkarrizketak egitea ikasleei interesa pizten dieten pertsonaiei, edo interesekoak diren gaien inguruan. Izan liteke, baita ere, eskualdeko irratian edo telebistan egingo litzatekeen debate batean parte hartzea ikasleek. Edo beste aukera bat:
2018
‎Baikortasun hori galdetegietako hainbat galderari emandako erantzunetan ikus daiteke (adibidez, %84ak esperientzia baloratzeko eskainitako erantzun posible jasoena," Oso ongi" eman zioten) eta testigantzen koadernoan ere bai, adibidez, ahobizi ia guztiek (%87ak) hurrengo batean berriz ere horrelako erronka batean parte hartzeko azaldutako gogoan.
2021
‎Guztira bost parte hartzaile bakarrik dira inoiz horrelako ekimen batean parte hartu ez dutenak. Hau, noski, oso esanguratsua da euskararekiko duten jarrerari dagokionez.
‎Gutxi batzuek mintzalagunean, gazte asanblean (non euskara ardatz izan ohi den) nahiz herriko euskara elkartean parte hartu izan dute. Guztira bost parte hartzaile bakarrik dira inoiz horrelako ekimen batean parte hartu ez dutenak. Hau oso esanguratsua da euskararekiko duten jarrerari dagokionez.
2022
‎Euskal Herriko kaleetan, euskarazko elkarrizketetan ari da zortzi lagunetik bat. Gehiengoak gaztelaniazko elkarrizketaren batean parte hartu du, eta gainerako laguna frantsesez edo beste hizkuntza batean jaso da.
2023
‎Kontzeptu soziologiko horien esanahia aletzen da ikasleekin eta hainbat erreferentzia bibliografikoren bitartez lanketa egin ondoren solasaldi dialogiko batean parte hartzera gonbidatzen zaie. Jakina denez, solasaldi dialogikoak, Paule Freire eta bere jarraitzaileengatik dira ezagun eta alderdi metodologikoa tarteko, transformaziorako esperientzia sozial eta hezigarri gisara aitortua dago.
‎ʔEsdilagh, Tŝi Del, Tl’etinqox, Tl’esqox, Xeni Gwet’in and Yuneŝit’in; horietako hiru azkenek batez ere hizkuntza berritzea izan dute lehentasun azken urteotan. 2015ean Yuneŝit’in ek, Tl’esqox eta Xeni Gwet’in komunitateekin batera, First Peoples’ Cultural Council en bertako hizkuntzak biziberritzeko programa batean parte hartu zuen, eta Hizkuntza Batzarra sortzeaz gain, lehenengo Hizkuntza Biziberritzeko Plan Estrategikoa garatu zuen. Geroztik, hainbat hizkuntza proiektu egin dituzte, horien artean, hizkuntza irakasteko adin guztietakoentzat murgiltze programak, eta irakasleak prestatzeko, curriculuma garatzeko eta hizkuntzaren erabilera sustatzeko egitasmoak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia