2012
|
|
Hamarkada honetan akuarelistek sortutako koadroetako batzuk aipatuko ditugu, oso ondo ikusten baita azaldutakoa: La farola (Barreiro, 1999, paper gaineko akuarela, 40 X 58 cm-koa, Bilboko bilduma partikular batean gordetzen dena), Lo que recuerdo del sueño (Evencio Cortina, 1995, paper gaineko akuarela, 102 X 72 cm dituena eta Bilboko bilduma partikular
|
batean
gordea dagoena), El parque (Angel Badillo, 1999, paper gaineko akuarela, 50 X 60 cm dituena eta hau ere Bilboko bilduma partikular batean gordetzen da) eta aurretik aipatutako Rafael Ortiz Alfauren Río Sena. Bilbao (1992, paper gaineko akuarela, 57 X 76 cm dituena eta Bilboko bilduma partikular batean gordea dagoena).
|
|
La farola (Barreiro, 1999, paper gaineko akuarela, 40 X 58 cm-koa, Bilboko bilduma partikular batean gordetzen dena), Lo que recuerdo del sueño (Evencio Cortina, 1995, paper gaineko akuarela, 102 X 72 cm dituena eta Bilboko bilduma partikular batean gordea dagoena), El parque (Angel Badillo, 1999, paper gaineko akuarela, 50 X 60 cm dituena eta hau ere Bilboko bilduma partikular batean gordetzen da) eta aurretik aipatutako Rafael Ortiz Alfauren Río Sena. Bilbao (1992, paper gaineko akuarela, 57 X 76 cm dituena eta Bilboko bilduma partikular
|
batean
gordea dagoena).
|
|
Aldaketa hori eragin zuten faktoreetako batek egileak Menorcan aurkitu zuen paisaia mediterraneoarekin zerikusia du, zeina bere bizileku bihurtu zuen 1981 urtetik aurrera. Paisaia horren garapena izan da El puente de Galindo y el Serantes lanean (1999 urtea, mihise gaineko akrilikoa, 130 X 195 cm-ko neurriak dituena eta Bilboko bilduma partikular
|
batean
gordea dagoena) ondorioztatu daitekeena, lehengo bortizkeriaren aurrean alde «baketsuagoa» erakusten diguna. Margolan hori artistak bere jaioterriko zubien inguruan eginiko serie baten parte dugu, Menorcatik gogoratzen dituen eta apunteetan dituen datuetan oinarrituz sortzen dituenak.
|
|
Hau ere bilduma partikular batean dago gordea gaur egun) lanak ditugu beste batzuen artean. Salbuespen bezala Euskalduna lana genuke (2000 urtekoa jada, aurrekoen material berberak erabiltzen ditu, 21 X 150 cm ditu eta bilduma partikular
|
batean
gordea dago), errepresentatutakoari erreferentzia egiten baitio.
|
|
Valentzian jaioa, Bilbori buruzko lan bi ditu, biak 2000 urtekoak. Estación de Abando (2000ko lana, taula gaineko olio pinturaz egina, 50 X 128 cm dituena eta bilduma partikular
|
batean
gordea dagoena) da horietako bat. Lan horretan, Hurtado de Amezaga kaletik igarotzen den pareta ikus dezakegu, espaloian dauden bost zuhaitzekin batera.
|
|
Cesar Luengo, Madrilen jaiotako artista da, San Fernandoko Arte Ederren Eskolan ikasitakoa. Haren lana dugu Atardecer desde el monte Archanda (2000 urteko lana, mihise gaineko olio pintura da, 45,4 X 32,3 cm-ko neurriak dituena eta Bilboko bilduma partikular
|
batean
gordea dagoena), Bilbo hiria agertzen zaigun paisaia bat, baina lehenengo planoko zuhaitz eta zuhaixken artean apenas ikus dezakeguna. Hiria, heltzen ari den argi ederrarekin bat egiten doa, lasaia eta sentsualki errealitatearekin elkartzen dena, eta artelanaren jabe bilakatzen dena.
|
|
biek ematen dute despistatuta daudela, beste zerbaitetan pentsatzen egongo balira bezala, alde egin nahiko balute bezala, edo imajinazioarekin lotuta egongo balira bezala. Horretarako espazio ezberdinak erabiltzen ditu artistak, Bilboko Areatza kasu, Bilbao (la bilbaina) lanean (mihise gaineko olio pintura, 162 X 195 cm-ko neurriak dituena eta Bilboko bilduma partikular
|
batean
gordea dagoena gaur egun), edota El Arenal al fondon (mihise gaineko olio pintura, 162 X 262 cm-ko neurriak dituena eta kasu honetan Bilboko Arte Ederren Museoan gordea dagoena 2002 urtetik) agertzen dena, 1990 eta 1999 urteetan eginiko lanak direnak. Horietan espazioa airetiko fantasiaren lurreratze pista moduko bat dugu, fantasiaren hegaldiena, La Unión y el Fénix eskulturari mitologiak ematen zion funtzio poetikoa berreskuratzen duena, eta ez momentuan izan zen merkatu sinbolo hutsaren zentzua emanez.
|