Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2011
‎Aurreko paragrafoetan azaldutako aspektuekin batera, fokus taldeetan bildutako kideek hizkuntza ekologiaren teoriaren garapenean ager daitezkeen arrisku batzuk ere aipatu zituzten. horietako bat, diskurtso ‘naif’ batean geratzearen arriskua. hizkuntzaren ekologiak gogoetarako ezaugarri aberasgarriak erakuts ditzake, bai lehen aipatu den balio etikoaren bidetik, baita erreferentziazko oinarri teoriko sendoa osatzearen bidetik ere. Baina, kide batek azpimarratu moduan, bestelako ekologian gertatzen den bezala honetan ere konpromisorik gabeko diskurtsoan, diskurtso ‘naif’ baten geratzeko arriskua ere badago. gainera, naturarekiko analogiekin ere kontuz ibili litzateke, batzuetan ‘tranposoak’ eta arriskutsuak gerta daitezkeelako, hau da," handiak txikia jaten du..." bezalako argumentuek beste guztia desitxuratu eta aurka bihur dezaketelako.
‎Egon daitezkeen arrisku batzuk ere aipatzen dira, bereziki konpromisorik gabeko diskurtso' naif' batean geratzearen arriskua.
‎8 Teoriaren garapenean egon daitezkeen arrisku batzuk ere aipatzen dira, bereziki konpromisorik gabeko diskurtso ‘naif’ batean geratzearen arriskua, edota hizkuntza aniztasunaren tratamenduan biodibertsitatearen izenean berezko hizkuntza txikiagotuaren normalizaziorako kaltegarri suerta daitezkeen diskurtso bitxiak sortzearen arriskua.
2013
‎Gazteek eroso daudelako, ondo sentiarazten dituelako, pertsonalki horrek asetzen dituelako eta gaitasun osoa dutelako egiten dute euskaraz. Barne motibazioak nagusitzen dira eta bigarren edota hirugarren plano batean geratzen, hizkuntzaren balio kulturalari eta egoera soziolinguistikoari lotutakoak. Hartara, garrantzitsua da gazteei eta, berariaz, motibazio propioen faltan daudenei euskararen alde apustu egiteko balio erantsiak ematea.
‎Gazteek eroso daudelako, ondo sentiarazten dituelako, pertsonalki horrek asetzen dituelako eta gaitasun osoa dutelako egiten dute euskaraz. Barne motibazioak nagusitzen dira eta bigarren edota hirugarren plano batean geratzen, hizkuntzaren balio kulturalari eta egoera soziolinguistikoari lotutakoak.
‎Nekane Larrañagak7 bere doktorego tesian ondorioztatu zuenez, XXI. mendeko Euskal Herriko neska mutikoen artean hizkuntzarekiko ikuspegi funtzionala nagusitzen da eta identitate kulturalari dagozkion iritziak bigarren maila batean geratzen dira. Ikergai izan ditugun gazteek balio biak, sinbolikoa eta instrumentala, ematen dizkiote euskarari.
2017
‎Jakina, ikerlariek eta adituek objektibotzat jo nahi dute eurek sortu eta eratu duten ezagutza; beste maila batean geratuko da ez adituek eguorietatik hizkuntza praktiken erregistroetara: erabilera sustatzeko neurriaren bila – Eduardo Apodaka eta Jordi Morales
2018
‎Horrek ekarriko luke neskak errazago identifikatzea rol hori betetzen duten emakumeekin. Zaintza feminitatearekin lotzen denean, beraz, euskararekin ere oso lotuta agertzen da, eta beraz, euskara zaintzaren ardura maila handiago batean geratzen da nesken bizkar gainean.
‎Era horretako aldaketetarako epe nahikoa izan daiteke, datuen argitan, bi hilabetekoa. Aldiz," euskarazko ohitura" hori urrunago duten edo arrotzago zaien bikoteentzat, hainbat kasutan bi hilabete nahiko epe izan liteke ohitura hori eskuratzen hasteko, baina kasu askotan, ez nahikoa finkatzera iristeko; eta, esperientzia amaituta, berriz gaztelaniaren aldera egin dezake erabilerak, edo tarteko maila batean geratu. Esango genuke, beraz, joera orokor modura, bikotearen lehengo ohiturara esperientziaren ondorioz iritsi den aldaketa zenbat eta handiagoa izan, tarte gehiago dela gero hura sendotzeko eta arrunt bilakatzeko.
‎Proposamenok ez dute izaera betearazlea, eta horrek hainbatetan eman dezake proposamenaren ahuleziaren itxura, desideratum batean geratzean itxura emanez. Baina lanaren berezko balioa ere bada agerian jartzea errealitatearengan eragiteko dauden egiturazko zailtasunak.
2019
‎... modako etiketa batean geratzeko arriskua dago, baita merkatuko logika enpresarialak irenstekoa ere. Hori dela eta, hainbat autorek azpimarratzen dute, helburuak eta bitartekoak sozialak izateaz gain, praktika hauen sorrera eta hedapena gidatzen duten [sic.] balore eta printzipio motari ere erreparatu behar zaiola.
‎Gainera eta horregatik, ez dago kausa ondorio erlazio zuzenik interbentzioaren eta emaitza orokorren artean: erraza da zehaztea paisaia linguistiko intituzionalean zenbat hutsune dauden eta zer egin horiek betetzeko; konplikatua, ordea, neurtzea zenbateraino trinkotu diren harreman sareak, edo zenbat aurreratu dugun jardun informalean. esan ere esan dugu ekimenak ebaluatzeko irizpide nagusia dela kuantitatiboa, eta bigarren plano batean geratzen dela kualitatiboa (gogobetetze maila), hau oso erlatibo eta haren mendeko delako: jenderik egon ezean, ez dago asebetetzeaz galdetzerik; baldin badago, gogoko duten seinale izaten da; eta parte hartze irregularra bada, atzean askotariko arrazoiak izan ohi dira.
2022
‎Xedea lehen mailako konpromiso korporatiboa denez, gobernu organo gorenak hartua, izaera iraunkorrarekin eta eragiteko borondatearekin, ez da deklarazio batean geratzen, baizik eta politika eta ekintza zehatzetan, hori egiaztagarri egiteko.
2023
‎Izan ere, oro har, testuinguru bakoitzari egokitzeko malgutasunak eta horrek helburuetara zuzendutako ekintzak bideratzeko dakartzan zailtasunak, hezkuntza ez formalean ebaluazio zehatz eta aplikatu bat egiteko ezintasunak ekartzen ditu. Eta horri gehitu ohi zaio, hezkuntza ez formalean lan egiten duten hezitzaileek ebaluazioaren eta lan sistematikoaren kultura urria izaten dutela/ dugula (Gairín 2004), azkenean ebaluazioa bigarren plano batean geratzen delarik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia