2011
|
|
Aurreko paragrafoetan azaldutako aspektuekin batera, fokus taldeetan bildutako kideek hizkuntza ekologiaren teoriaren garapenean ager daitezkeen arrisku batzuk ere aipatu zituzten. horietako bat, diskurtso ‘naif’
|
batean
geratzearen arriskua. hizkuntzaren ekologiak gogoetarako ezaugarri aberasgarriak erakuts ditzake, bai lehen aipatu den balio etikoaren bidetik, baita erreferentziazko oinarri teoriko sendoa osatzearen bidetik ere. Baina, kide batek azpimarratu moduan, bestelako ekologian gertatzen den bezala honetan ere konpromisorik gabeko diskurtsoan, diskurtso ‘naif’ baten geratzeko arriskua ere badago. gainera, naturarekiko analogiekin ere kontuz ibili litzateke, batzuetan ‘tranposoak’ eta arriskutsuak gerta daitezkeelako, hau da," handiak txikia jaten du..." bezalako argumentuek beste guztia desitxuratu eta aurka bihur dezaketelako.
|
|
Egon daitezkeen arrisku batzuk ere aipatzen dira, bereziki konpromisorik gabeko diskurtso' naif'
|
batean
geratzearen arriskua.
|
|
8 Teoriaren garapenean egon daitezkeen arrisku batzuk ere aipatzen dira, bereziki konpromisorik gabeko diskurtso ‘naif’
|
batean
geratzearen arriskua, edota hizkuntza aniztasunaren tratamenduan biodibertsitatearen izenean berezko hizkuntza txikiagotuaren normalizaziorako kaltegarri suerta daitezkeen diskurtso bitxiak sortzearen arriskua.
|
2013
|
|
Gazteek eroso daudelako, ondo sentiarazten dituelako, pertsonalki horrek asetzen dituelako eta gaitasun osoa dutelako egiten dute euskaraz. Barne motibazioak nagusitzen dira eta bigarren edota hirugarren plano
|
batean
geratzen, hizkuntzaren balio kulturalari eta egoera soziolinguistikoari lotutakoak. Hartara, garrantzitsua da gazteei eta, berariaz, motibazio propioen faltan daudenei euskararen alde apustu egiteko balio erantsiak ematea.
|
|
Gazteek eroso daudelako, ondo sentiarazten dituelako, pertsonalki horrek asetzen dituelako eta gaitasun osoa dutelako egiten dute euskaraz. Barne motibazioak nagusitzen dira eta bigarren edota hirugarren plano
|
batean
geratzen, hizkuntzaren balio kulturalari eta egoera soziolinguistikoari lotutakoak.
|
|
Nekane Larrañagak7 bere doktorego tesian ondorioztatu zuenez, XXI. mendeko Euskal Herriko neska mutikoen artean hizkuntzarekiko ikuspegi funtzionala nagusitzen da eta identitate kulturalari dagozkion iritziak bigarren maila
|
batean
geratzen dira. Ikergai izan ditugun gazteek balio biak, sinbolikoa eta instrumentala, ematen dizkiote euskarari.
|
2017
|
|
Jakina, ikerlariek eta adituek objektibotzat jo nahi dute eurek sortu eta eratu duten ezagutza; beste maila
|
batean
geratuko da ez adituek eguorietatik hizkuntza praktiken erregistroetara: erabilera sustatzeko neurriaren bila – Eduardo Apodaka eta Jordi Morales
|
2018
|
|
Horrek ekarriko luke neskak errazago identifikatzea rol hori betetzen duten emakumeekin. Zaintza feminitatearekin lotzen denean, beraz, euskararekin ere oso lotuta agertzen da, eta beraz, euskara zaintzaren ardura maila handiago
|
batean
geratzen da nesken bizkar gainean.
|
|
Era horretako aldaketetarako epe nahikoa izan daiteke, datuen argitan, bi hilabetekoa. Aldiz," euskarazko ohitura" hori urrunago duten edo arrotzago zaien bikoteentzat, hainbat kasutan bi hilabete nahiko epe izan liteke ohitura hori eskuratzen hasteko, baina kasu askotan, ez nahikoa finkatzera iristeko; eta, esperientzia amaituta, berriz gaztelaniaren aldera egin dezake erabilerak, edo tarteko maila
|
batean
geratu. Esango genuke, beraz, joera orokor modura, bikotearen lehengo ohiturara esperientziaren ondorioz iritsi den aldaketa zenbat eta handiagoa izan, tarte gehiago dela gero hura sendotzeko eta arrunt bilakatzeko.
|
|
Proposamenok ez dute izaera betearazlea, eta horrek hainbatetan eman dezake proposamenaren ahuleziaren itxura, desideratum
|
batean
geratzean itxura emanez. Baina lanaren berezko balioa ere bada agerian jartzea errealitatearengan eragiteko dauden egiturazko zailtasunak.
|
2019
|
|
... modako etiketa
|
batean
geratzeko arriskua dago, baita merkatuko logika enpresarialak irenstekoa ere. Hori dela eta, hainbat autorek azpimarratzen dute, helburuak eta bitartekoak sozialak izateaz gain, praktika hauen sorrera eta hedapena gidatzen duten [sic.] balore eta printzipio motari ere erreparatu behar zaiola.
|
|
Gainera eta horregatik, ez dago kausa ondorio erlazio zuzenik interbentzioaren eta emaitza orokorren artean: erraza da zehaztea paisaia linguistiko intituzionalean zenbat hutsune dauden eta zer egin horiek betetzeko; konplikatua, ordea, neurtzea zenbateraino trinkotu diren harreman sareak, edo zenbat aurreratu dugun jardun informalean. esan ere esan dugu ekimenak ebaluatzeko irizpide nagusia dela kuantitatiboa, eta bigarren plano
|
batean
geratzen dela kualitatiboa (gogobetetze maila), hau oso erlatibo eta haren mendeko delako: jenderik egon ezean, ez dago asebetetzeaz galdetzerik; baldin badago, gogoko duten seinale izaten da; eta parte hartze irregularra bada, atzean askotariko arrazoiak izan ohi dira.
|
2022
|
|
Xedea lehen mailako konpromiso korporatiboa denez, gobernu organo gorenak hartua, izaera iraunkorrarekin eta eragiteko borondatearekin, ez da deklarazio
|
batean
geratzen, baizik eta politika eta ekintza zehatzetan, hori egiaztagarri egiteko.
|
2023
|
|
Izan ere, oro har, testuinguru bakoitzari egokitzeko malgutasunak eta horrek helburuetara zuzendutako ekintzak bideratzeko dakartzan zailtasunak, hezkuntza ez formalean ebaluazio zehatz eta aplikatu bat egiteko ezintasunak ekartzen ditu. Eta horri gehitu ohi zaio, hezkuntza ez formalean lan egiten duten hezitzaileek ebaluazioaren eta lan sistematikoaren kultura urria izaten dutela/ dugula (Gairín 2004), azkenean ebaluazioa bigarren plano
|
batean
geratzen delarik.
|