Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2000
‎Baina irakurleak jakin behar du hau hurrengo orrialdeak irakurtzen hasi baino lehenago. Espiritu mugikor hori gabe ez ditu sekula Wittgensteinen ideiak hartuko eta suzedaneo filosofiko batean geratuko da, Wittgenstein urardotu bat maneiatuz. Espiritu mugikor hori posmodernitatearen bezpera da, mugikortasuna eta nomadismoa modernitatearen azken hatsak baitira.
2004
‎Eredu matematiko idorretan geratzea eta naturaren ezagutzari bizkarra ematea leporatu izan zaio Descartesi, arrazoimenari lehentasuna eman ziolako giza ezagueraren beste dimentsio batzuen aurrean. Baina nahikoa garbi utziko digu, bere lanetako hainbat pasartetan, bere helburua ez dela mundu formal huts batean geratzea eta naturaren ezagutzatik aldentzea, baizik eta arrazoiketa hori erabiltzea naturari buruzko ezagutza gehitzeko eta aurkikuntza berriak egin ahal izateko bideak irekitzeko. Interes hau makina bat arlori buruz erakusten duen jakinguran eta egiten dituen ekarpenetan igarriko da.
2005
‎Honengatik ez ditu zientzia honek" errealki osatuak edo eratuak dauden karakterearen ezaugarriak bakarrik deskribatu behar", baizik eta" baita izatera irits daitezkeen edo luketen haiek ere" 33 Gizakiari buruzko haren teoria, kontraesankorra badirudi ere, ez da hainbeste teorikoa baizik eta batez ere praktikoa: beronek, gizakiaren ezagutza teoria batean geratu gabe, gizabanakoentzako humanizazio proiektu bat jarri nahi du martxan. Honetarako, ordea, ezinbestekoa da gizakia era batera edo bestera aztertzen duten diziplina guztien arteko elkarlana eta, bereziki, diziplina enpiriko zientifikoek erakusten dutenaren eta diziplina filosofiko espekulatiboek proposatzen dutenaren arteko lotura.
2007
‎Azpimarra dezagun, puntu honekin bukatzeko, hezkuntzak sakon sakonean antropologia filosofikoaren beharra duela, baldin eta hezitzaileak egiaz gizabanakoaren humanizazio prozesuaren pizgarri —eta ez bakarrik lekuko— izan nahi badu. " Hezkuntzaren antropologia", bestela esanda, ezin daiteke" orientazio enpiriko hutseko" planteamendu batean geratu, alderantziz," antropologia pedagogikoak" —Dienelten hitzetan—" filosofikoki legitimatu behar du bere burua" 37 Kontua da, aipatu bezala, hezitzaileak gizakiaren osotasuna kontsideratu behar duela —berori den eta izan daitekeen horretan—; eta, horregatik, ezinbestekoa dirudi" antropologia erreala" eta" antropologia ideala" bezala ... Zentzu honetan, gogora ekartzeko modukoa da nola Kantek" antropologiaren" barruan kokatzen dituen bere hiru galdera ezagunak —" zer jakin ahal dut?"," zer egin behar dut?" eta" zer itxaron ahal nezake?" —, horiek beti laugarren galdera bati —" zer da gizakia?" — erreferitzen zaizkion heinean40 Ez dugu ahaztu behar, hala ere," egungo antropologia filosofikoak", Dienelti jarraituz, oso kontuan hartzen dituela" gizakiaren zientzia enpiriko guztiak" 41, hori funtsezkoa delarik hezkuntzaren antropologiarentzat.
‎Kontua da justifikazio hori —egin denaren edo ez denaren arrazoi emate hori— ezin daitekeela" estimulu erantzun" eskema batean geratu; alderantziz, hark gizakiaren askatasuna onartzera eramaten gaitu75 Etika komunikatiboaren bigarren printzipio antropologikoak, aurrera eginez," pertsona" kontsideratzen du" oinarrizko zutabe bezala" 76: bestela esanda, eta Beorleguirekin jarraituz," etikaren fundamentazio oro, egiaz, gizaki guztiak pertsona bezala onartzearen giltzarrian eraikitzen da" 77 Modu horretan, etika horrek —estrukturalismo eta existentzialismo erradikalen kontra— funtsezko ideia bat azpimarratzen du, alegia, gizakia ez dela" egitura sozialean" urtzen ezta" existentzia indibidualean" agortzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia