Emaitzak: 7
2002 | ||
Lehen, jakintza eta gaitasuna gazteen, langile trebatuen eta eguneratutakoezagutzen bidez berritzen ziren, eta itxura | batean gaitasunaren aldetik baliagarrigertatzen ez ziren adineko langileen erretiro goiztiarra ahalbidetzen eta sustatzenzen, baldintza sozioekonomikoen laguntzaz. Sistema hori, ordea, ez dago gauregun aplikatzerik, hainbat arrazoi direla medio: | |
2006 | ||
–Elebidun desorekatua: izena ez da berria, baina ohiko esanahia, bi hizkuntza dakizkien baina bietako | batean gaitasun handiagoa duen hiztuna, ez zaigu oso egokia iruditzen. | |
2007 | ||
Pedagogikoki garrantzitsuena, egiaz, prestakuntzak behar du izan, hau da, gizakiarengan elkarrizketarako ezinbestekoak diren aipatutako aurrebaldintzak garatzea, bai eta horretara —modu batean zein bestean— zuzenduriko posibilitatea atzematea eta kontuz zaintzea. Hori, bereziki, hezitzailearen elkarrizketarako gaitasunarentzat da esanguratsua, ze azken | batean gaitasun hori da bestearengan, bai haurrarengan bai helduarengan, pareko gaitasuna garatu dezakeena. | |
2014 | ||
Xorrotxak ofizialeak ziren, laborantza munduak berak egiten ahal ez zuen lan | batean gaitasuna zeukatenak. Harremanak ez dira laborantzan bezala, jakintza transmititzen da, baina larderia handia bada nagusi mutilen artean, erasiak gogorrak obra denboretan eta hau da eskarniatua: | |
2017 | ||
Hiztunak mintzaira | batean gaitasun osoa izateko bi ikasketa mota osatuak izan behar ditu (10): naturala (A) eta kulturala (B). | |
2023 | ||
37). egoera mota bakoitzak komunikatzeko erregistro8 ezberdina eskatzen duela. Beraz, esan daiteke hizkuntza | batean gaitasun nahikoa izatea badela hiztunak komunikazio egoera guztietan egoki eta erraz komunikatzeko gaitasuna izatea; hau da, behar dituen erregistro guztiak dituen errepertorioaren jabe izatea (karta guztiak dituen karta sorta edukitzea) eta, behar izanez gero, erregistro eta kode berriak ikasteko eta sortzeko gaitasuna izatea, inguruko hiztunekin adostua9. | |
Eta erantsi du: «Euskal sozialistentzat benetan garrantzitsua da gure ikasleek euskaraz eta gazteleraz ikasi ahal izatea bermatzea, eta hirugarren hizkuntza | batean gaitasunak izatea». |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat | 7 (0,05) |
Lehen forma
batean | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Pamiela | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bat gaitasun | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
bat gaitasun eduki | 1 (0,01) |
bat gaitasun handi | 1 (0,01) |
bat gaitasun hori | 1 (0,01) |
bat gaitasun nahiko | 1 (0,01) |
bat gaitasun oso | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |