2005
|
|
Pertsona bat, leku eta denbora jakin
|
batean
existitzen den gizakia, ez da humanitate orokor baten aldaera sinplea eta ez dago ere bere ezaugarri historikoetan aldez aurretik zehaztuta. Gizabanakoak, hain zuzen izaera indibiduala duelako, era berri batean gauzatzen eta aurkezten du gizadia eta, honengatik, balio ordezkaezina du.
|
2006
|
|
Igaro gaitezen orain katuaren esentziatik" katu" izenaren adierara. ‘Katu’ adiera katu morfeman existitzen da, katuaren esentzia katu
|
batean
existitzen den ber. Partikularki, katu morfema hauteman (ikus, entzun, eta abar) daiteke, edozein katu bezala, nahiz beste edozein gauzazko existentzia. Ordea, baldin katuaren esentzia mamitzen duten gauza guztiak beti eta nonahi katuak badira, ‘katu’ adiera mamitzen duten morfema guztiek ez dute aldiz katu forma (soinuzkoa, grafikoa, eta abar).
|
|
materia hedatua da, mundu naturala, askotarikoa, espazio erreala. Proiektuaren denborak mundu
|
batean
existitu behar du, espazio enpirikoan. Denbora molde honek zulatu egiten du mundu hori, iraganeko ezerezera etengabe igaroaraziz.
|
|
Inon existitzen ez den pitxerra, elkarren ondoan dauden kokagune edo hemen biren" artean" bakarrik egon daiteke, hemen gisa bereizirik daudenak, baina ez hemenen batek bereizirik. Hala ere, kokagune biren" artean" baina bitarteko kokaguneren
|
batean
existitu barik dagoen pitxerra ez da inolako kokaguneri loturik egongo, ezta bi kokagune horiei ere, edozein izanik ere; une biren artean baina bitarteko uneren batean existitu barik dirauen pitxerra, ezein uneri loturik ez dagoen legez. Hots, pitxer hori edozein bi kokaguneren eta edozein bi aldi tarteren artean izan liteke.
|
|
Inon existitzen ez den pitxerra, elkarren ondoan dauden kokagune edo hemen biren" artean" bakarrik egon daiteke, hemen gisa bereizirik daudenak, baina ez hemenen batek bereizirik. Hala ere, kokagune biren" artean" baina bitarteko kokaguneren batean existitu barik dagoen pitxerra ez da inolako kokaguneri loturik egongo, ezta bi kokagune horiei ere, edozein izanik ere; une biren artean baina bitarteko uneren
|
batean
existitu barik dirauen pitxerra, ezein uneri loturik ez dagoen legez. Hots, pitxer hori edozein bi kokaguneren eta edozein bi aldi tarteren artean izan liteke.
|
|
Hortaz, jarraikako orain bion arteko bitarte horretan, pitxerrak kokagune eta aldi tarte
|
batean
existitzeari uzten diola esan beharra dago, hala ere zerbait ez ezik pitxer bat edo are pitxer horixe bera izateari uzteke. Izaki enigmatiko horri Kojevek zentzu deituko dio.
|
2008
|
|
Argudio hura VII liburuaren hasieran garaturiko substantzien lehentasun ontologikoaren doktrinatik abiatzen da. Unibertsala, ikuspegi ontologikotik, ez da oinarrizko errealitate bat, beti subjektu baten predikatua baita, hau da, subjektu
|
batean
existitzen da, burujabetasunik gabe (1038b15); c) unibertsala ezin da esentziaren baitan eman(" animalia", hain zuzen, zaldiarengan edo gizakiarengan), unibertsala zerbaiten esentzia bailitzateke(" animalia" animaliarena, hain zuzen) eta horrekin lehenengo argudioaren zailtasunak sortuko lirateke; bestalde, unibertsalak substantziak ez badira, tasunak edo afekzioak baizik, ord...
|
2012
|
|
Gertaera da, horrenbestez, gorputzen eta hizkuntzen (situazio —mundu— partikular
|
batean
existitzen diren moduan) disposizio naturalaren baitako haustura. Gertaera ez da situazioari barnekoa zaion edo munduaren lege transzendentalaren menpe dagoen aukera gauzatzea.
|
2017
|
|
124 or.);" Batera dutena gizaki guztiek ez da izaera bat, baizik eta kondizio bat, hau da, muga eta traba multzo bat: hil beharra, bizitzeko lan egin beharra eta aurretik ere beste gizaki batzuk bizi diren mundu
|
batean
existitzea" (Reflexions sur la question juive. Paris:
|