Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Guk, abiapuntutzat, helburuetan planteatu dugun eredu teorikoa hartuko dugu. Hauxe da modu labur batean ereduak planteatzen duena: batetik, subjektuarenezaugarri mikrosozialak (soziodemografiko eta soziolinguistikoak) eta interakzio sarea ditugu, eta hori subjektuaren jabekuntza prozesua gertatuko deneko eszenatoki moduko bat izango litzateke; eta, bestetik, subjektua eta objektua ditugu, eta bihorien interakzioa dela eta, hainbat azpiprozesu gertatuko dira (euskara eta euskalhiztunekiko eta gaztelania nahiz erdal hiztunekiko bizitasun etnolinguistiko subjektibo bat, identitate etnolinguistiko jakin bat, jarrera jakin batzuk eta orientaziomotibazional jakin bat).
2006
‎Amodio istorio askotan legez –nola Teruelen, hala Veronan–, maitasuna izan da patuaren itsu-mutil kontakizun honetan, beste hainbat tragedia gogoangarritan bezalatsu. Zergatik ipini hau, eta ez beste edozein, etsenpluen liburu batean eredutzat?
2007
‎Kontseiluak Ebaluazio eta Ikerketarako Euskal Institutuak Bigarren Hezkuntzako ikasleei egindako azken azterketa gogorarazi du. Emaitzen arabera, ikasleek ez dute euskara menderatzen, oro har, A ereduan –gaztelaniaz–, nabarmen ereduan —elebitasunean—, eta neurri batean ereduan —euskaraz— Gaztelaniazko lerroko ikasle bakar batek ere ez zituen probak gainditu, elebidunen heren batek eta euskara hutseko irakaskuntza osoko ikasleen% 60 baino gehixeago.
2009
‎potroak, batez ere!?, eta berak, Domingok ez bezala, ez zituela, alor hartan behintzat ez: Nazariok, izan ere, noiznahi irudika zezakeen bere burua gerra batean, fusila eskuan hartuta etsaiari aurre egiten, baina, halakoetan ere, oinez irudikatzen zuen, airean nekez; beste datu bat ere erabil zezakeen Nazario Orbek memento haietan, apika Domingo, ipurtarin hutsa eta menderagaitza zirudiena, guztiz mende agertzen baitzitzaion noiznahi, bere iparraren jabe behingoz, egun batean eredutzat ere hartu ez zuen, bada, anai arrebek haren etsenplua jarrai zezaten!; eta orain zer, galdetu zion Nazariok bere buruari, menturaz?, saririk gabe utzi behar ote dugu mutila?; jakin ere bazekien, halaber, jakingo ez zuen, bada!?, fabrika zela orbetarren ezaugarri nagusia, eta errealitate hartara makurtu behar zuela orbetar bakoitzak bere nahia eta borondatea, interes partikularrak intere... ez ote zegoen erdibiderik?
‎potroak, batez ere! –, eta berak, Domingok ez bezala, ez zituela, alor hartan behintzat ez: Nazariok, izan ere, noiznahi irudika zezakeen bere burua gerra batean, fusila eskuan hartuta etsaiari aurre egiten, baina, halakoetan ere, oinez irudikatzen zuen, airean nekez; beste datu bat ere erabil zezakeen Nazario Orbek memento haietan, apika Domingo, ipurtarin hutsa eta menderagaitza zirudiena, guztiz mende agertzen baitzitzaion noiznahi, bere iparraren jabe behingoz, egun batean eredutzat ere hartu ez zuen, bada, anai arrebek haren etsenplua jarrai zezaten!; eta orain zer –galdetu zion Nazariok bere buruari, menturaz–, saririk gabe utzi behar ote dugu mutila?; jakin ere bazekien, halaber –jakingo ez zuen, bada! –, fabrika zela orbetarren ezaugarri nagusia, eta errealitate hartara makurtu behar zuela orbetar bakoitzak bere nahia eta borondatea, interes...
2015
‎Hori dela eta, hasierako lilura galdu ostean, inguruko lagunik gehienek bakarrik utzi zuten buruzagia. Hasiera batean eredu hura erabilitako Gabriel Aresti eta Jon Mirande idazleek ere, beste bide batzuk urratu zituzten handik lasterrera17.
‎Helburua orokorra da lehen hezkuntzaren luzeranikasle elebidunek barneratu hizkuntza gaitasunen errepresentazio bat ukaitea, ikerketatransbersala baten bidez, ikustea zer dakarren eskolatze elebidun batek, izan etxetikeuskaldunentzat, euskara lehen hizkuntza (H1) dutenentzat ala etxetik erdaldunentzat, euskarabigarren hizkuntza (H2) dutenentzat. Lehen denbora batean ereduko datuak aztertu dira, ondoko helburu berezi eta hipotesia hauekin.
2018
‎" Guretzat egin dugu arraun, baina ezin uka neurri batean eredu izan dela taldea, begira bestela taldeko kideen hainbat umek zer dioten eskolan harro: “Nire ama arraunlaria da! ”."
‎Maistren bost belaunaldi eman zituen familia baten bidez ezagutu daitezke Iruñeko emakumeen hezkuntzaren historiaren 100 urte. Hiri harresitu batean eredu guztiak apurtu zituen emakume liberal, intelektual eta feministen lehen familia izan zen: Ma Josefa Callis Piguem(), Nafarroako Gurutze Gorriaren sustatzailea eta, horregatik, Espainiako Gurutze Gorriaren ohore dominarekin saritua bera, haren alaba Mercedes Huarte Callis(), izen handiko Huarte ikastetxeko nesken gela mende erdiz gobernatu zuen maistra, haren biloba Maria Ana Sanz Huarte() aitzindari pedagogoa, hizlaria eta artikulugilea, haren birbiloba Carmen Navaz Sanz idazlea(), Carmela Saint Martin goitizenekoa, eta haren heren ilobak Esther eta Amelia Giulber Navaz maistrak, besteak beste.
2020
‎Azkenik, eta baikortasun keinu batekin bukatzeko, Adolfok ikus entzunezko hedabideetan itxaropen handiagoa dauka: “Malgutasun gehiago erakusten dute euskararen transmisioan eta bizigarritasunean, hobeto egokitzen dira hiztunen egoeretara, eta moduren batean eredu egokia eskaintzen dute euskararen normalizazioari buruz”.
2021
‎Hori begiratu, eta erabakitzen genuen ze eskoletan komeni zitzaigun eredua egotea, edo eredua eredua baliagarria zitzaigun gero eredua eskatzeko, zubi moduko bat zen. Nik gero ikastetxe batean ereduaren edo ereduaren eskaria egon bazegoela esanez idazten nuen txosten bat, gurasoek hori nahi zutela adieraziz, eta administraziora bidaltzen nuen, ikastetxe horretan eredua martxan ipini behar zela esateko. Horrela hasi ginen, eskatuz eta eskatuz.
2022
‎Bestetik, ikasle, profesional eta familia horiek geletatik errepidera salto eginez ere aldarrikapen bat egin nahi dute: “Nafarroan dauden behar berezietako lau zentroetatik hiru gaztelaniaz dira eta batean ereduko plaza gutxi batzuk daude. Ikastolatik ateratzen diren ikasleak plaza gabe geldi daitezke.
2023
‎Hortaz, ereduei buruz ari garenean zeraz ari gara: batetik, irakasleak landuko duen sekuentzia didaktikora bete betean egokituko den eredu perfekturik ez dago, besteak beste, komunikazioaren baldintzak bestelakoak izanen direlako; bestetik, ahozko ekoizpen bat eredu gisa erabiltzen denean, irakasleak erabakiko du zertarako erabiliko duen eredu hori eta litekeena da sekuentzia didaktiko batean eredu bat baino gehiago erabili behar izatea. Egitekoa eredu errealak aztertzea izanen da:
‎Adibide bat ekartzearren: Juan Kruz Alli Nafarroako lehendakaria zela, urte haietako batean ereduaren aldeko adierazpena egin zuen, eta adierazpen hori ereduari buruzko banatu zen liburuxkan agertu zen. Jakina, haren alderdian hautsak harrotu ziren, baina ikasturte hartako ereduan% 5 igo zen aurrematrikula.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia