Emaitzak: 10
2006 | ||
Arreta eskatzen duen jarduera | batean arreta jartzen ari den ala ez konturatubehar du ikasleak. Jarduera bat ematen zaio haurrari eta magnetofonoan kaseteamartxan jartzen da. | |
2009 | ||
Hirugarren faktorea zuzenean lotuta dago bigarrenarekin. EspainiakoBigarren Errepublika garaian bizi izan zen tentsio soziopolitikoa handia izan zen, eta horren eraginez, zenbait gatazka, greba edo nekazari mugimendu (beste testuinguru | batean arreta gai soilak) apokalipsiaren aurrekari arriskutsu bihurtu ziren.1936ko udaran, errepublikazaleek eskuindarren eta militarren aurka izan zuten indarrezko jarrerarekin du zerikusia azken faktoreak. Altxatutakoek edozein aurkarirenkontra izandako jokabide gogorra azaltzeko, orain arteko lerroetan agerturikoargumentuak nahiko badira ere, badirudi logikoa dela pentsatzea nor bere aldean«martiriak» izateak bideragarriago egiten duela indarkeriaren erabilera. | |
2010 | ||
Zahartzaroari dagokionez, arreta selektiboari buruz, hau da, hainbat estimuluren aurrean estimulu zehatz | batean arreta zentratzeko gaitasunaren inguruan, emaitza kontraesankorrak aurkitu dira. Egile batzuen arabera, zahartzaroan ez daaldaketarik gertatzen arreta mota honetan, baina beste egile batzuen aburuz, berriz, zahartzaroan garrantzirik ez duten estimuluak inhibitzeko zailtasuna sortzen da (Parasuraman eta Greenwood, 1998). | |
2014 | ||
Umeak eskuei begiratzen dienean, amak «eskua» hitza daukan iruzkin bat egiten du, normalean. Umeak, bat batean, hurbil daukan jostailu | batean arreta jartzen badu, amak zerbait esango du jostailu horretaz, ziurrenik. Ume bati hitz eginez gero eta une zehatz batean arreta jartzean, era garrantzitsu batez umearen hiztegia handitzen lagunduko da. | |
Umeak, bat batean, hurbil daukan jostailu batean arreta jartzen badu, amak zerbait esango du jostailu horretaz, ziurrenik. Ume bati hitz eginez gero eta une zehatz | batean arreta jartzean, era garrantzitsu batez umearen hiztegia handitzen lagunduko da. | |
Marrazkiak egitean xehetasun | batean arreta jarri. | |
Arreta eskatzen duen jarduera | batean arreta jartzen ari den ala ez konturatu behar du ikasleak. Jarduera bat ematen zaio haurrari, eta magnetofonoan kaseta martxan jartzen da. | |
– Lan | batean arreta jartzeko eta lan batetik bestera arreta aldatzeko arazoak dituzte. Inguruan gertatzen denak eta barneko prozesuek distraitu egiten dituzte. | |
Kontzentrazio gabezia duenak jarduera | batean arreta iraunkorra jartzeko gaitasun gutxi du. Aprosexia duena (eskizofrenia, autismoa, harridura egoera) ez da gai arreta jartzeko. | |
Kontzentrazio gabezia duenak jarduera | batean arreta iraunkorra izateko gaitasun gutxi du. Hipoprosexia duenak arreta gaitasuna gutxitua du. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat | 10 (0,07) |
Lehen forma
batean | 10 (0,07) |
Argitaratzailea
UEU | 10 (0,07) |
Konbinazioak (2 lema)
bat arreta | 10 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
bat arreta jarri | 6 (0,04) |
bat arreta iraunkor | 2 (0,01) |
bat arreta gai | 1 (0,01) |
bat arreta zentratu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |