2002
|
|
Lehen aldiz, arau batek esparru itxietako aparkaleku publikoen enpresaburuen eta erabiltzaileen betebeharrak arautzen ditu. Senatuak onartu berri duen aparkalekuen legeak enpresaburuak ibilgailuaren zaintzaz arduratzen ditu, eta ‘aparkaleku’
|
batean
aparkatutako autoek jasandako kalteak ordaintzera behartzen ditu. Legea indarrean sartzen denetik aurrera, bezeroek «ibilgailua itzultzeko» eskatu ahal izango diote enpresari, entregatu zuen egoeran.
|
2003
|
|
Aparkaleku horiek bide publikoan partzelarik ez egotearen ordezko neurri gisa sortu dira, eta erabiltzaileek ohartarazi dute horietako batzuk pribatuak direla, baina beste batzuk agintari publiko eskudunek kudeatzen dituzte. Jakina, aparkaleku horietako plaza
|
batean
aparkatzeko prezio bat ordaindu behar da. Tarifa sistema da arazoa, ordu edo zatiki bakoitzeko kobratzen baitute, nahiz eta ordaindutako aldi osoa erabili ez.
|
2005
|
|
gomendagarria fakturaren zenbatekoa oso handia bada eta ibilgailua saldu ahal bada. Ondasun Higigarrien Erregistroan ibilgailuaren titularitate erreala ziurtatzea komeni da, baita legezko kargak ere, hala nola isunak, bahiturak, etab. 3 Jabeari jakinaraztea, egun jakin batean ibilgailua jasotzen ez badu, etxetik hurbil dagoen kale
|
batean
aparkatuko dutela, eta une horretatik bertatik tailerrak ez duela inolako erantzukizunik izango. Giltzak eta faktura tailerrean edo notarioaren aurrean geratuko dira, eta bezeroak dirua ordaintzera eta giltzak berreskuratzera joan du.
|
2007
|
|
Adibidez, pertsona bat udalerri bateko helbide jakin batean erroldatuta egon daiteke. Udalerri horretan ez da benetan bizi, bere semea inguruko ikastetxe jakin batera joatea interesatzen zaiolako, edo leku jakin
|
batean
aparkatu nahi duelako. Leku horretara joateko, egoiliarra behar da.
|
2008
|
|
Noizean behin, serieko ibilgailuak erretzen aritzen diren su emaileen bandak aritzen dira, ondo pasatzeagatik eta sortzen duten kaltea neurtu gabe. Eta, nahiz eta garaje
|
batean
aparkatzea seguruagoa izan, sabaiaren azpian aparkatuta dauden ibilgailuak ere ez dira ekintza horietatik libratzen. Ibilgailuan sute bat erregistratzen denean, hartzaileari ematen zaion estaldura maila eta kalte ordainaren balioa beste mota bateko kalteak jasaten direnean lortzen denaren antzekoa da.
|
2009
|
|
Gasteizekin batera, Valladolid, Oviedo eta Valentzian aztertutako instalazioak (0,20, 0,18 eta 0,16 euro, hurrenez hurren) dira garestienak minutu horrengatik. Ordu
|
batean
aparkatzeko batez besteko prezioa bi euro ingurukoa da (1,9). Horrek esan nahi du 2005eko batez bestekoaren aldean% 33 inguru handitu dela euro erdia.
|
|
Batez besteko ordainketa txikiena Alacanten (10,9 euro) eta Oviedon (12,8 euro) izan zen, aparkatze garestienetan aldi berean ordaintzen denaren erdia. Lau urtean, egun oso
|
batean
aparkatzeko prezioa 5 euro baino zertxobait gutxiago igo da: 15,26 eurotik 20 eurora, aparkatzeko orduaren pareko igoera.
|
|
segurtasun sistema egokiak zituen begiratu zen (larrialdietako irteerak, suteen aurkako sistemak, etab.).). Txandakako aparkaleku
|
batean
aparkatzeko kostua (hiri bakoitzeko batez besteko prezioak) Hiriak Lehen minutua* 30 min ordubete 2 ordu 24 ordu Coruña 0,02 0,7 1,4 2,7 20,1 Alacant 0,02 0,5 1 2,1 10,9 Almeria 0,03 0,6 1,2 2,3 14:00 Bartzelona 0,04 1,3 2,7 5,4 32,4 Bilbo 0,07 1,6 2,2 3,4 14 Kordoba 0,05 1,1 1,9 3,7 14,1 Granada 0,11 0,8 1,7 3,3 19,9 € Madril 0,05 1,2 2,2 4,8 34,4 Malaga 0,5 1,2 1,7 3,4 17,5 Murtzia 0,3 0,... tarifak aztertzean, lehenengo minutua hartu zen kontuan, «urrezko minutua» aplikatzen zen jakiteko, hau da, lehenengo 60 minutuak biribiltzeko.
|
2012
|
|
Partikular bati edo establezimendu bati erosteak dituen abantailak kontuan hartzea komeni da Gainera, estreinatu gabeko autoekin gertatzen den bezala, zer erabilera emango zaion pentsatu behar da: aparkaleku gutxiko hiri
|
batean
aparkatuko den, zelaira joateko den, hainbat gidarik eramango duten edo familiarekin erabiltzeko den. Faktore horien arabera, ibilgailu mota aukeratuko da eta arreta handiagoa jarriko da espazioa, erosotasuna edo autoaren erresistentzia bezalako parametroetan.
|
2023
|
|
Green Zones Europako estaldura du doako aplikazio honek, eta hainbat herrialdetan kokatutako 200 ingurumen eremu mugatutik gora ditu. Eremu mugatuak markatzeaz gain, eremu horiek gainditzeagatik jarritako isunei eta arauaren balizko salbuespenei buruzko informazioa ere ematen du (aparkaleku publiko
|
batean
aparkatzea, adibidez). Halaber, airearen kalitateari buruzko datuak eskaintzen ditu (CO2, PM10, NO2, O3) katazonan.
|
|
Madrilen, adibidez, B etiketa duen auto bat sar daiteke ZBEra. Hala ere, babes zorrotzagoko eremuetan sartu nahi baduzu, hala nola Erdialdea, aparkaleku publiko
|
batean
aparkatu duzu, auzoan erroldaturik egon, egoiliar baten gonbita jaso edo baimen berezia izan, besteak beste. Imagen:
|