2000
|
|
115. " Enpirismoaren bi dogma" (1951) artikuluan Quinek seinalatu bezala," [m] urnztagamtasun (reductivism) erradikalak, enuntziatuak unitateak bailiran ulertuta, sentimen datuen hizkuntza
|
bat
zehazteko eta geratzen den beste diskurtso esanahiduna, enuntziatuz enuntziatu, hizkuntza hartara itzultzeko eginkizuna hartzen du bere lepoan. Enpresa honetan sartu zen Carnap bere Der logische Aufbau der Welt ean" (QUINE, W.:
|
2003
|
|
Bi bereizketa horiek ezin nahas daitezke, erlijioari buruzko lege guztiak aldaezinak direla eta politikaren ingurukoan nahierarakoak direla pentsatuz; kontrara, erlijioan badira nahierarako legeak, eta politikan, berriz, zenbait lege aldaezinak dira. Ulerbidez, erlijio lege batzuek Jainkoa gurtzeko kanpo zeremoniak agintzen dituzte edo diziplina eklesiastikoaren alderen
|
bat
zehazten dute, eta horiek nahierarako lege hutsak dira, espiritu botereen aginteak ezarri arren. Aitzitik, politikan badira zenbait lege aldaezin:
|
2004
|
|
Horretan traba nagusia Jainkoari buruz eskaintzen duen adieran aurkituko da; hain zuzen nahikoa zaila gertatuko zaiolako, aipatu dugun bezala, bateratzea bera perfektua eta akatsgabea izatea eta, era batera, akastuna den munduaren sortzailea izatea eta munduaz erabat bananduriko existentzia izatea. Hau da, onartuz gero Jainkoak, berez, ezin duela ezer utzi berarengandik kanpo, dena bereganatu behar duela, bere baitan edo bere ekintzaren emaitza modura, eta berarengandik kanpoko guztia ez izatea dela, nahikoa problematikoa izango da egiari buruzko adiera
|
bat
zehaztea erruaren kontu ere emango duena. Jainkoa erruaz askatuta ere, nola libratu berak sortutako mundua erru horretatik, bere ekintzaren ondorioak beti perfektua izan behar badu?
|
2007
|
|
Baldin eta guk elkarrizketa elkarrenganako hitz egite bezala ulertzen badugu, orduan hizkuntza bakoitza ez da jada eta besterik gabe elkarrizketa. Beharrezkoa dugu, beraz, gertuagoko bereizketa
|
bat
zehazten lagunduko digun galdera egitea: zein da —zentzu osoan elkarrizketa deitu dezakegun— hitz egitearen forma?
|
2009
|
|
Hegelen estatuaren filosofiaren kritikarekin hasi eta Gothako programaren kritikaraino, 18 Brumario tartean delarik, Alemaniari buruzko idatziak edota Sezesio gerrari buruzkoak harturik, gainegitura politikoa azpiegitura ekonomikoaren isla hutsa delako astakeria Marxen orrialde askotan gezurtatua dago. Merkataritza harremanak hedatzearekin atomizaturiko gizartearen batasuna zaintzeko eta botere partikularra interes orokorren gauzapen gisa legitimatzeko baliagarria litzatekeen estatu mota
|
bat
zehaztea zen filosofia politiko klasikoaren jomuga. Azterketa eremu hori albo batera uzteagatik eta oreka instituzionalen arazoa landu beharrean estatuaren beraren oinarriak, bere determinazio historiko eta sozialak, bestela esanda bere klase sustraiak aztertzen saiatu zelako salatua izanik ere, Marx beste bide batzuetatik saiatu zen.
|
2013
|
|
Bizitzaren ibilbidean bidegurutzeak agertzen zaizkigu han eta hemen, eta aukerak egin behar ditugu. Aukera horiek, agian, noranzko bat, zentzu
|
bat
zehazten dute. Aukera horiek helburu berri edo zaharrei lotzen zaizkie, eta helburuak, itsasargien antzera, ibilbidearen erreferente bihurtzen dira.
|