Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2013
‎Neure burua egoera horretan ikusirik, eliza eta herria erreta, eta geneuzkan zaldi, ardi, ahuntz eta abelgorrietatik asko goseak eta egarriak hilda, eta besteak ere hiltzeko zorian, eta horrenbeste jende, batik bat umeak eta emakumeak, guztira mila pertsona inguru, egarriak akabatzen, azken bi egunetan ez baikenuen beste edatekorik izan Casas Realesko ontzi eta pitxer batzuetan gordetakoa baizik; emakume eta umeen intziriek inguratuta, bazter guztietan nahasmendua zela, goizean kanpora atera eta etsaiarekin borroka egiteko erabakia hartu nuen, bertan hil edo garaipena lortu arte".
2014
‎Hiru emakume alboan nituela atera nintzen ultramarino dendatik, eta segizioari beste bi bildu zitzaizkion kalean, eta gizon bat tabernaren paretik pasatzean, hamarren bat ume ondoren. Medikua zain neukan bere kontsultan, udaletxeko lehen solairuan, eta ni sartu orduko atea itxi zuen.
2016
‎Berrogeita hamar urteko gizon betaurrekodun bat ikusi zuen Seat 1500 batean; ondoren bi gizon gazte Opel batean, hurrena andre beltzaran bat Dyane batean. Denen artean sei zazpi bat ume izango zituztela kalkulatu zuen. Bera zegoen lekuan egotea ez zen erosoa izango, baina, jendetza haren artean egotea?
2019
‎Hasi baino lehen azpimarratu behar dugu aditz modu honek, aginduak ematekoaz gain, bertze gauza batzuk lortzeko balio duela eta hori ulertzeko nahikoa da ikustea hamabi urteko neskato baztandar batek nola eskatzen dion musu bat ume bati71:
2020
‎Iritsi, eta hantxe, zelai berde distiratsuan, zorionaren seinaleak: jokalari batzuek dantza egiten zuten zaleekin; beste batzuek, korrika saioren bat umeengandik iheska, harrapaketan balebiltza bezala. Bozgorailuek behin eta berriro errepikatzen zuten garaipenaren oihua:
2021
‎Zenbaki naturalak banatuko bagenitu bereziak eta normalak bereiziz, normal guztien artetik azkena berezietara pasatu litzateke etengabe, normalen artean berezia izateagatik, azkenean zenbaki guztiak berezi bilakatuko liratekeelarik —eta, aldi beran, denak normal edo arrunt— Horixe bera gertatzen da ume eta nerabeekin ere, denek bukatzen dutela azkenean berezi sentitzen, berezitasuna zer edo zer subjektiboa baita. Edozein zenbaki berezi bihurtu dezakegun bezala —nire jaiotzaren eguna delako, nire kamisetako zenbakia, etab.—, beti topatuko dugu arrazoi subjektiboren bat ume guztiengan ezaugarri apartekorik identifikatzeko. Gauza bera gertatzen da egungo eskoletan ere, ume eta nerabeak bereziak izan baitaitezke arrazoi objektibo eta subjektiboa askorengatik:
‎Zoritxarrez, Labaree k gogarazi bezala, sozialki lanbide oso erraztzat hartu ohi da oraindik ere —hiru arrazoi nagusi daude horretarako; batetik, praktika ezaguna da, jende guztiak ezagutu baitu ikasle gisa; bestetik, eskatzen diren beharrezko gaitasunak normalak dira; eta, azkenik, behar den ezagutza orokorra eta generikoa da— Irakasle gaiak ez lirateke seminaristen moduan prestatuak izan, prestakuntza hobezina jaso baizik. Eta, gainera, Ken Robinsonek dioen bezala, irakasle onen zaintzapean burutu lituzkete praktikak, askoz luzeagoak luketen praktikak, bestetik —medikuekin egin ohi den bezala— Egun, kontrara, irakasle gehienak kaskarrak dira/ gara, eskolaren helburuetariko bat ume eta nerabeak arazo errealetatik urrun mantentzea baita, Chomskyren hitzetan —heziketa arazo egoeretan oinarritu nahi arren; bestela esanda, kaskarrak dira, izan behar dute, eskolak eta unibertsitateak aldarrikatzen duten neutraltasunaren atzean despolitizazioa ezkutatzen baita, demokraziari buruzko mito batzuen inguruan trebatzen baitituzte umeak, nerabeak eta gazteak, benetako gizarte d...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia