2003
|
|
Goihenetxeren hitzetan, Leizarraga, bere moduara, kontenporaneista bat zen. Bere garaiaz gogoeta egin eta ekinbide
|
bat
proposatzen zuen. Hola zioen Testamentu Berriko hitzaurrean:
|
|
Leizarragak Testamentu Berria argitaratzen zuen urte berean, 1571an, beste euskaldun batek, Esteban Garibai gipuzkoarrak(), bere Compendio Historial de España liburua atera zuen. Bertan, Leizarragak idatzi zuenaz bestelako narratiba historiko
|
bat
proposatzen zen, arrakasta askoz handiagoa izango zuena. Garibairen narratiba ez zen espreski euskaldunentzat idatzia.
|
2004
|
|
Depresioaren hirugarren negura arte (1931) Hoover ek ez zituen bere uste boluntaristak aldatu, eta orduan pixka bat bakarrik aldatu zituen. Ekainean esportazioak indartzen saiatu zen, Kongresuari plan
|
bat
proposatu zion enpresei laguntzeko eta 1932ko urtarrilean Reconstruction Finance Corporation (RFC) sortu zuen beharrizanean zeuden banku, aseguru etxe eta beste instituzio batzuei laguntza emateko. Ekimen ezberdinen ostean finantza egitura finkatu zen baina ekonomia ez zen mugimenduan jarri.
|
2005
|
|
Hizkuntzalaritzaren ikuspegitik egindako kritika honi, beste bi gaineratu ahal dizkiogu: lehena eszena eta testuak ez dute zertan bat etorri behar, bestela beste borroka irudietan hitz hauek errepikatuta aurkituko lirateke, eta bigarrena, testua txarto ulertuta egon daitekeela, Untermann ek testu berdinaren irakurketa berri
|
bat
proposatu zuelako: kutur.oisor, euskararekin itxuraz harremanik ez daukana.
|
|
Bere lana21 Hübner en corporan oinarritu zen. Bertako materialak erabiliz iberiar deklinabide
|
bat
proposatu zuen. Horretarako euskaraz baliatu zen eta beraz euskararekin antzekotasun handiak zituen deklinabidea proposatu zuen.
|
2012
|
|
Gaztelatik, godoen errestaurazioaren bidez, Nafarroako errege erreginen zilegitasuna ukatu nahi izan zuten, konkista justifikatzeko. Nafarroan, Avalosek, bertzelako errestaurazio
|
bat
proposatu zuen, nafar errege erreginen zilegitasuna onartu eta Carlos I.arenganaino zeramana. Zer dela-eta?
|
2013
|
|
Identitate nazional berriak eta latinoamerikar identitate iraultzailea eratzen lagundu zuen eta mobilizazio politiko eta sozialerako eragile izan zen. Tradizioa, orainaldia eta etorkizunaren arteko harreman berri
|
bat
proposatu zuen, beste kontinente posible bat irudikatzeko aukera irekiz.
|
|
Kanta tradizionalen gainean eraikitako sorkuntza hartan, genero, erritmo eta musika tresna tradizionalak erabili zituzten, hiri kosmopolitetatik urrun zeuden errealitate nazionalak adieraziz eta bazter kultura horri balio sozial eta kulturala emanez. Aukera hark aurre egiten zion XX mendearen lehen erdian ingurune hiritarretan egituratutako, folklore nazionalari?, eta harreman berri eta puskatu ezinezko
|
bat
proposatzen zuen indigenen, lurraren eta nazioaren artean. Hain zuzen ere,, folklore nazionala?
|
|
Iraganari buruz aritzean, distantzia sinboliko bat sortzen du identitate txiletar garaikidea eta orainaldiaren artean, entzulea indioaren alde lerratuz eta, azkenik, elkar ulertzea eragin eta gaur egunera itzuliz. Modu horretan, identitate garaikidea auzitan jarri eta beste
|
bat
proposatzen du, zapalduak eta ahaztuak kontuan dituena.
|
2016
|
|
Beraien burua amerika berriaren eraikitzaileak bezala ikusten zuten, herrialdearen barruan ematen ari ziren botere borrokek amerikar zibilizazioarekin bukatuko zutenean. Bizimodu eta etika berri
|
bat
proposatzen zuten amerikako estatu batuentzat, ondasun materialen gabezian, bakean, naturarenganako errespetuan, oinarritzen zena.
|
|
Peel Komisioa, ofizialki Palestinarako Komisio Erreala, Erresuma Batuak eratu zuen 1936ko altxamendu arabiarraren ostean. Bere helburua altxamendua piztu zuten arrazoiak bilatzea, eta irtenbide
|
bat
proposatzea zen. Komisioak ondorioztatu zuen Palestinako egoera jasanezina zela, eta lurraldearen banaketa judu eta arabiarren artean beharrezkoa zela.
|
2022
|
|
Britaniarrak ezegonkortasun politikoari irtenbide bat topatu nahian, Nazio Batuen Erakundeari, Palestinaren auzian gaineko irtenbide bat bilatzeko eskatu zioten. Nazio Batuen Erakundeak batzorde bat sortu zuen egoeraren gainean irtenbide
|
bat
proposatzeko (UNSCOP, 1947). Palestinarren lankidetza handirik ez zuen eduki, ez baitzuten onartzen lurraldearen zatiketarik.
|
|
Sarreran azaldu den moduan, Palestinako gatazkara hurbilketa
|
bat
proposatzen da, eta horretarako euskarri teorikoari begirada bat jo behar diogu. Zergatik eta zer modutan konpara daitezke sionisten Palestinako kolonizazioa eta, adibidez, Australia edo Hego Afrikako kolonizazio prozesuak?
|