Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2007
‎2008an eta 2009an 46 ikastetxetan antzerki tailerrak, topaketak, ikusketak antolatu ziren kasik mila ikasleentzat, irakasle, animatzaile eta batzuetan gurasoen parte hartzearekin. Euskal Hazia elkarteak urtero Antzerki aste berezia antolatzen du ikasturtean zehar antzerki andana bat prestatuz eskola, kolegio eta lizeo giristinoetan.
2009
‎Testuinguru horretan aholku liburuxka bat eta gida metodologiko bat prestatzeari ekin zitzaion. Material hauetan bi norabide landu behar ziren:
2011
‎Fase hau hartutako erabakien aplikazioaren fasea izango da. Aplikatu eta ondoren ebaluatu, balantzearen ondorioz plangintza berri bat prestatu eta elkarteari aurkezteko, gero onartu, sinatu eta aplikatzeko,.
‎· Egitura atalek eta iharduerek sortzen dituzten komunikazio gune, sare eta elementuen azterketa: nork, norekin, nola, zein hizkuntzan, Informazio honekin hiru taulaz osatutako Datu Base bat prestatuko da. Datu basea ‘Acces’ programan prestatuko da eta taulak elkarren artean lotuak egongo dira kode batzuen bitartez.
2014
‎Zuzenean kulturaren alorrean ari ziren talde eta elkarteek aparteko lanketa bat merezi zutela iritzita, galdetegi bat prestatu eta posta elektronikoz bidali nien, eta erantzuna bikaina izan zen, 29 bidali eta 27 jaso nituelako (%93). Besteak beste, puntu hauen berri emateko eskatu nien:
‎Gaia eurek nahi bezala gara zezaketen, baina betiere gidoi edo puntu horiek geneuzkan hizketaldia bideratze aldera. Hitz aspertuaren bukaerarako (hizketa gaia ez baldintzatzeko) galdetegi bat prestatu genuen" ezagunekin" dituzten hizkuntza ohiturak identifikatzeko. Aurrez hitz egin genuen hizkuntza ohiturez, baina batez ere" ezezagunekin" ditugun ohiturez.
2015
‎Edo beste aukera bat: ikasleek eskualdeari buruzko gida turistiko bat prestatuko lukete, ikus entzunezkoa, eta tokian tokiko hedabideek zabalduko lukete.
2018
‎Emaitzaren ondorioz, Landuizu izeneko tresna bat prestatu eta abian jarri zen gabezia horiei aurre egiteko. Tresna Moodel plataformatik sortu eta ikasleekin egiten zen kontratu modukoa zen.
2021
‎Bertze alde batetik, epealdiko lorpenik haundiena harrera sistematizatzea izan zen. Hasierako helburua protokolo bat prestatzea bazen, etorri berrientzako hizkuntza harrera planerako jauzia egitea aitzinera pauso galanta izan da; ikuspegia zabaltzea ekarri du, zenbait urtera egin beharrekoak biltzea eta, batez ere, harreraz harago, hizkuntza eta kultura aniztasuna lantzeari dagokiona, euskara ardatz izanen duen gizarte anitz eta kohesionatu baten lorpenera begira paratzea.
‎Maiatza bitartean, lau ekintzen inguruan aritu ginen, beti lehendabizi bakarkako gogoeta eginez, eta gero taldekakoa. Lehen ekintzan hizkuntza biografia landu zuten, bigarrenean haien hizkuntza praktikak eta unibertsitateko hizkuntza praktikak behatu zituzten, hirugarrenean nork bere erabilera unibertsitatean areagotzeko lehen erronka bat prestatu eta burutu zuen, eta laugarrenean prozesu osoan ikasitako dena kontuan hartuta bigarren erronka bat gauzatu zuten. Bigarren fase baten (2018ko urritik abendura bitartean), euretariko 12 ikasle jarraitu genituen Euskaraldia 2018an parte hartu zuten bitartean, behaketa eta elkarrizketen bidez. Azkenik, hirugarren fase baten (2020ko azaroa abenduan), ikasle horiek berriro elkarrizketatu ditugu haien prozesuan non dauden ikusteko eta eurekin ikerketa proiektuko metodologiak mudantza egiteko eskaintzen dituen gakoak kontrastatzeko.
2022
‎17 Aparteko aplikazio bat prestatu litzateke, beharbada, hilabetekako azterketa errazago egiteko, eta beste adierazle batzuekin errazago bateratzeko.
‎Aniztasun Sailarekin elkarlanean, harrera planean hizkuntzaren alderdia lantzen ari da Euskara Zerbitzua, besteak beste UEMAren materiala oinarri hartuta: hizkuntza propioa edo berezkoa euskara dela, zergatik aurkituko dituen gauza batzuk euskaraz bakarrik, euskara ikasteko eta/ edo erabiltzeko gonbidapena, laguntzen berri, etab. Gida moduko bat prestatuko du Udalak laster, eta harrera saio batzuk antolatu ere bai aldian behin; azalpenak eta argudioak emateko aukerak izango ditu Udalak, beraz. Etorri berriak gaztetxoak direnean, hizkuntza errefortzuak eskaintzen dizkie Udalak, euskaltegiaren laguntzarekin, ikastetxeetan ereduan errazago molda daitezen.
‎Aniztasun Sailarekin elkarlanean, harrera planean hizkuntzaren alderdia lantzen ari da Euskara Zerbitzua. Gida moduko bat prestatuko du Udalak laster, eta harrera saio batzuk antolatu ere bai, aldian behin.
‎Galdetegi bat diseinatu dugu, zeinaren bitartez Urola Kosta eskualdeko adineko pertsonen osasun arreta eta hizkuntzaren inguruko informazioa jaso nahi izan den. Bederatzi galderaz osatutako galdetegi bat prestatu dugu, hainbat elkarte eta komunikabideren bidez zabaldu dena, ahalik eta erantzun gehien bildu asmoz, betiere, parte hartzaileen anonimotasuna bermatuz (1.eranskinean topa daiteke galdetegia).
‎1998an, Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluaren ekimenez, Bai Euskarari Akordioaren prozesua1 abiatu zen. Akordio horretan Euskal Herriko gizarte eragile nagusiek euskarak garapen osoa lortzeko bere normalizazioa behin betiko bideratuko zuen prozesu batean esku hartzeko konpromisoa hartu zuten, eta prozesu hori plan estrategiko bat prestatuz eta ezarriz burutu zuten. Horren bitartez, hizkuntzaren egoera sektorez sektore eta lurraldez lurralde aztertu eta maila bakoitzean beharrezko neurri normalizatzaileak finkatu ziren, eta horien arabera, konpromiso zehatz eta borondatezkoak hartu eta praktikan ezarri zituzten.
‎Herri autoktonoen defentsarako mugimenduen nazioarteko gorakadaren testuinguruan, 2000ko hamarkadan hizkuntza eta kultura autoktonoen eskubideetan aurrerapenak izan ziren. Hizkuntza eta Kultura Autoktonoei buruzko Lantaldeak estrategia bat prestatzeko agindua jaso zuen Kanadako Lehen Nazioen, Metis herriaren eta Inuiten hizkuntzak eta kulturak mantentzeko, biziberritzeko eta sustatzeko (WGALC 2005). 2007an, Herri autoktonoen eskubideei buruzko Nazio Batuen Adierazpena (2007) sinatu zuen Kanadak, eta Egiaren eta adiskidetzearen batzordea (2007 2015) jarri zuen abian, autoktonoen barnetegietako eskolatzearen ondorioak argitzeko eta jatorrizko herriekin gomendioak adosteko.
2023
‎Hiru multzo nagusi banandu ziren landa lana egiteko eta hitzarmen eredu bat prestatu zen multzo bakoitzerako:
‎Kasu honetan, aurkeztu diren emaitzak Hizkuntza Biziberritzeko Plan Estrategikoa (2017) osatzeko erabili dira. Helburu horretarako, plan horretan agertzen diren estrategiak osatzeko egokiak izan daitezkeen emaitza espezifikoak identifikatu dira, eta, emaitzen eskuratzearekin batera, komunitateko kideen pertzepzioekin osatutako proposamen bat prestatu da.
‎Datu bilketarako bi galde sorta erabili dira, ikasleek eta euren gurasoek bete dituztenak10 Zumaiako hiru eskoletako LH4ko eta LH6ko ikasle guztiei pasa zitzaizkien11 Horrez gain, datu horiek kontrastatzeko helburuarekin, beste galde sorta bat prestatu zen ikastetxeetako HH5ko, LH4ko, LH6ko ikasleen guraso guztientzat. Bi bide ezberdin erbilitako datu bilketa bikoitz hori egiterakoan errealitatearen argazki fidagarriagoa ateratzea izan dugu helburu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia