2001
|
|
Alegia, idazmolde bakoitza hertsiki lotzenzaio nobelan iradokitzen den munduari. Hori onartuz, literatur lan ororen ezaugarri formalak eta ezaugarri tematikoak elkarri lotuta agertzen dira, eta ez litzatekeegokia izango testu
|
bat
maila batean modernoa dela esatea, eta beste batean (kontamoldeei dagokien mailan, esateko) ez dela.
|
2002
|
|
Hizkuntza ereduen aplikazio horretan hiru eredu ezarri genituen: a) euskarazko lerroa karrera osoan, b) irakasgai
|
bat
maila bakoitzean, eta c) irakasgai bat maila bakoitzean, eta horrekin batera, bigarren ereduan bezala, irakurgaiak, zuzendutako lanak, ikerkuntza eta abar zaintzea. Desberdintasuna da, karrera osoaneuskarazko lerro osoan enborrezko eta derrigorrezko irakasgaiak hartzea helburumodura, edo euskaraz emateko eta hemen berriz derrigorrezkoak eta aukerazkoak.Egia esateko, batez ere ikasleen kopuruak baldintzatu gaitu.
|
|
Hizkuntza ereduen aplikazio horretan hiru eredu ezarri genituen: a) euskarazko lerroa karrera osoan, b) irakasgai bat maila bakoitzean, eta c) irakasgai
|
bat
maila bakoitzean, eta horrekin batera, bigarren ereduan bezala, irakurgaiak, zuzendutako lanak, ikerkuntza eta abar zaintzea. Desberdintasuna da, karrera osoaneuskarazko lerro osoan enborrezko eta derrigorrezko irakasgaiak hartzea helburumodura, edo euskaraz emateko eta hemen berriz derrigorrezkoak eta aukerazkoak.Egia esateko, batez ere ikasleen kopuruak baldintzatu gaitu.
|
|
Hizkuntza deskribatzen duten teorietara itzuliz,, jakintza zientifikoa? (hizkuntzaren deskribapena) lortzen da hizkuntza
|
bat
maila zientifikoan deskribatzendenean. Jakintza horiek, ordea, ez dira sortu irakatsiak izateko, eta irakaskuntzanerabili nahi izanez gero, zenbait eraldaketa jasan behar dute; askotan, ordea, egokitzapen hori ez da egin edo ez da behar bezala egin, eta didaktikak era desegokianerabili izan ditu jakintza zientifiko horiek.
|
2009
|
|
Azpimarratzekoa da eredu psikosozialean ez dela proposatzen maila bakoitzaren eragin banakakoa, hau da, nahaste
|
bat
maila biologikoan esplikatuko dugu, eta beste nahaste edo problema bat maila psikologikoan edo sozialean; oso bestela, proposatu egiten da edozein osasun arazotan maila guztiek eragingo dutela etaeragingo diotela elkarri, beren eraketa hierarkikoaren ondorioz (ikusi 2 irudia). Azpimarratu behar da, orobat, eredu biopsikosozialean ez dela esaten arazo medikoen jatorria biologikoa, psikologikoa edo... Osasun arazo bat ulertu nahi badugu, eredu biopsikosozialaren arabera gizakiaren hiru maila horien eragina etaelkarreragina kontuan hartu dira, hanka motz geratu nahi ez bada.
|
|
Azpimarratzekoa da eredu psikosozialean ez dela proposatzen maila bakoitzaren eragin banakakoa, hau da, nahaste bat maila biologikoan esplikatuko dugu, eta beste nahaste edo problema
|
bat
maila psikologikoan edo sozialean; oso bestela, proposatu egiten da edozein osasun arazotan maila guztiek eragingo dutela etaeragingo diotela elkarri, beren eraketa hierarkikoaren ondorioz (ikusi 2 irudia). Azpimarratu behar da, orobat, eredu biopsikosozialean ez dela esaten arazo medikoen jatorria biologikoa, psikologikoa edo soziala denik, hiru mailok eragiten dutelabaizik, kausa aniztasun bate... Osasun arazo bat ulertu nahi badugu, eredu biopsikosozialaren arabera gizakiaren hiru maila horien eragina etaelkarreragina kontuan hartu dira, hanka motz geratu nahi ez bada.
|
|
Halere, eskalako maila hauen edo besteen arteko tarteek ez dutezertan berdinak izan, eta zenbaki bihurtzea baino gehiago kategoria bezalaerabiltzea izan daiteke egokiena estatistika aldetik. Arazo hau, zati batezbehintzat, gainditzeko modu
|
bat
maila ezberdinen arteko tarte horiek psikometrikoki aurrez kalibratzea izan daiteke, baina, halere ez, dago mina deskribatzeko hizkuntza bakar eta unibertsal bat, eta hizkuntza batek berak ereñabardura ezberdinak izan ditzake eskualde ezberdinetan ere.
|