2004
|
|
Arrasateko esperientzia aztertu duten ikerlariak ere bat datoz ikuspegi horrekin, historian Arrasateko kooperatibek izan duten eraginkortasuna eta arrakastaekonomikoa azpimarratu baitute hainbat lanetan8 Terencek (2001) 1990eko hamarkadan MCC ko zenbait kooperatibak bere baliokideak diren kapital enpresakbaino lan malgutasun handiagoa, lan egindako orduak eta soldatak? eta ekoizkortasun hobea(% 7
|
bat
inguru) erakutsi dutela frogatu du. Egile horrek, oro har, 90ko hamarkadaren hasierako krisia jasan eta bertatik ateratzeko kapital enpresenaldean gizarte ekonomiako euskal enpresek izan duten ahalmena nabarmentzen du.
|
2005
|
|
Ozeano Barekoa, Ipar Amerikakoa, Hego Amerikakoa, Eurasiakoa, Afrikakoa, India Australiakoa eta Antartikakoa. Horietaz gain, eskala txikiagoko dozena
|
bat
inguru plaka definitzen dira, beraien artean ezagunenak Nazca eta Cocos plakak. Zenbaitetan plaken arteko mugak ez dira oso garbiak, orduan plaken arteko muga lausotuei buruz hitz egiten da, deformazioa plaken arteko mugara murriztu beharrean askoz eremu zabalagoan duelako eragina.
|
2009
|
|
Maila gorenekoek Tier1 izena hartzen dute (tier hitzak, ingelesez, maila esan nahi du). Oso gutxi dira munduan, dozena
|
bat
inguru. Beraien sareak guztiz interkonektatuta daude, hau da, Tier1 baten sareak konexio zuzena du beste Tier1 sare guztiekin, inongo bitartekaririk gabe.
|
2010
|
|
Hurrengo grafikoak aberastasunak duen banaketa globalaren panoramika bateskaintzen du informazioa hamarrenetan banatuz (multzo bakoitzak ehunekohamarra adierazten du), berau biztanleriaren sektore ezberdinetan nola banatzenden kontuan izanik. Sektorerik apalenak aztertuz, Indian hiru hamarrenen baxuenen heren
|
bat
inguru aurkitzen da, Txinak laugarren eta zazpigarren hamarrenenartean aurkitzen den jendearen heren bat jasotzen duen bitartean. Latinoamerikanahikoa berdintsu banatua ageri da hamarren guztien artean, eta horrek iradokitzendu eskualde horretako aberastasunaren banaketa munduak bere osotasunean duenbanaketaren berdintsua dela.
|
2011
|
|
Urte t' erdira dekanoak eskariaren egile bakoitzari idatziz erantzun zion eta azkenean idazkari euskalduna kontratatua izan zen. Taldea dozena
|
bat
inguru ikaslek osatzen zuten, baina Bultzak antolatutako ekimenek fakultateko ikasle asko erakartzen zituzten. Horren erakusgarritzat har daiteke unibertsitateko eta fakultateko organoetan lortutako ordezkaritza maila.
|
|
Suediako esperientzia: Suedian 8 milioi biztanle baino gehiago dira, eta horietatik milioi
|
bat
inguru, etorkinak. Hezkuntza sisteman jatorrizko kultura eta hizkuntzari eusteko tradizioa ez da eragozpena izan atzerriko ikasleen kultura errespetatzeko.
|
2015
|
|
Aldiz, ohiko arbela, arkatza eta papera ardatz dituen prozesu tradizional batek inguruarekiko egokitasun apalagoa du. Denborazko baldintzapenen inguruan ari bagara, eskola magistral
|
bat
inguruarekiko egokitasun handia lukeen irakaskuntza ikaskuntza prozesu bat litzateke. Izan ere, irakasleak helburu den esanahia landuko luke bere osotasunean eta ikasleekin inolako interakziorik izan gabe.
|