2000
|
|
Ondorio gisa edo, Moyano legearekin administrazio publikoko erakunde espezializatuak sortu eta indartu zirela esan daiteke, Medina rekin196 batera. Esan beharrik ez dago administrazio mailako funtzioak betetzeko, Estatuaren izugarrizko enplegatu piloaren sorrera ekarri zuela horrek, nolabaiteko administrazio ejertzito zibilaz funtzionario armada hitz egin daitekeelarik197 Bestalde, beste arlo guztiekin gertatuko zenaren antzera, administrazio egiturei zegokienez ere, lege honek hezkuntza sistema liberalaren ezaugarri nagusienetariko
|
bat
indartu zuen; hots, zentralizazioarena. Horrela administrazio egitura uniformea ezarri zen, non adar guztiak, antolaketa hierarkikoaren barruan noski, zentrotik eraikitzen zen enbor sendoari lotuta zeuden.
|
2003
|
|
Dena den, Bidegain eta Otsoa lehenengo urtean bilera gutxitara joan ziren. Kide berriekin Letren arloan apurtxo
|
bat
indartu zen, baina kontuan izan behar dugu Bidegain eta Otsoa, biak ere Hiz kuntzalaritza Sailekoak zirela, Txillardegiren moduan. Eugenio Arraizak, bere al detik, Nafarroako kultura erakundeekin lotura estua zuen, bereziki Eusko Ikaskun tzarekin, eta bere ardura izan zen hango erakunde publikoekin, Iruñeko udalarekin eta Gobernuarekin, bereziki, harremanak izatea.
|
2007
|
|
Ezarria eta onartua den arau
|
bat
indartzea bilatzen du ilustrazioak. Horretan dira desberdinak adibidea eta ilustrazioa.
|
2011
|
|
Lehenengoek gaitasun gehiena adierazten dute, bigarrenek gehienezko motibazioa. Txepetxen ustez, hizkuntza
|
bat
indartzeko, beraz, ezinbestekoa izango da gune sinbolikoa indartsua izatea. Honela definitzen du txepetxek gune sinbolikoa:
|
|
Hizkuntza indarberritzeko orduan, beraz, kontuan hartu behar da mehatxupeko hizkuntzaren hiztunak non bizi diren, elkarrengandik gertu dauden ala ez, bizi diren inguruan gehiengoa diren ala ez, mehatxupeko hizkuntzan egiten duten komunitateko erakundeak (haurtzaindegiak, kiroldegiak?) eskuragarri dauden ala ez. Mehatxupean dagoen hizkuntza
|
bat
indartzeko, beharrezkoa da hizkuntza horrentzat arnasgune izango diren espazio fisikoak sortzea. Gune horietan dentsitate demografiko handia egon da eta bertan mehatxupeko hizkuntza nagusi izan da.
|
|
Eskolaren ekarpena hizkuntza gutxitu
|
bat
indartzerakoan funtsezkoa dela munduko leku askotan ikusi da. Hainbat eta hainbat hizkuntzaren biziberritzean eskolak funtsezko zeregina jokatu du:
|
|
Dena dela, hizkuntza gutxitu
|
bat
indartu nahi bada, ez da nahikoa hizkuntza hori eskolan irakastea, ezta murgilketa ereduen bitartez ere. Horrek berak bakarrik ez dakar hizkuntzaren indarberritzea, baldin eta bestelako esparruetan (etxean, familian edota hiztun komunitatean, esaterako) ez bada eragiten (Fishman, 2002; McCarty, ibid.; Skutnabb Kangas, 2008).
|
|
– Hizkuntza gutxitu
|
bat
indartzeko nahikoa da eskolan irakastearekin.
|
2012
|
|
gero eta argiago daukate beren nortasuna aldarrikatzeko beharra, areago, berriro asmatzeko?, kohesio sozialerako oinarrizko alderdi gisa. Globalizaziotiketa migrazioetatik eratorritako arazoek prozesu
|
bat
indartu eta azkartu dute.Prozesu hori abiatu zen nazio estatuak indarra erabiltzen hastean, beren menpekojendarteak nazionalizatzeko, hau da, XIX. mendean. Gainera, aipatu migrazioak«Mendebaldeak» ezarritako menderatze eta kontrolaren ondorio dira, noren gaineaneta hirugarren edo laugarren mundukoak deritzen herrialdeen gainean.
|