Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2001
‎Eragozpenen artean, alderantziz, bat hauxe da: aldagai gehiegi eta diskriminaziorik gabe erabiltzea, egokiagoa metodologia induktiboari jarraituz lehen ikerketa maila esploratorioan erabiltzeko, metodologia deduktiboari jarraituz teoriarenbaten frogatze mailan erabiltzeko baino; eta beste eragozpena da, aldagai multzobakoitza heterogeneoegia dela, bertan mota ezberdinegiko ezaugarriak sartuz; adibidez, ikasleekiko aldagai multzoan daude:
‎Bizitasun subjektiboaren beste premisa oinarrizkoetako bat hauxe da: endo etaexotaldearen bizitasunarekiko balorazio subjektiboa garrantzitsua izan daitekeelaportaera soziolinguistiko eta interetnikoak baldintzatzerakoan.
2002
‎Lan honek egiten duen ekarpen interesgarrienetako bat hauxe da: abiapuntugisa eskaintzen du hizkuntzaren definizio bat ikaskuntzan erabakigarriak izandaitezkeen aldagai nagusiak zehaztuta.
‎Politikagintzaren eta ideia intelektualen arlokoakedo kultur arlokoak soilik? Erantzunetariko bat hauxe izan daiteke: lurraldetasunak.Baina nork eta zerk markatzen du lurraldetasuna?
bat hauxe da: Ea anbientalki jasangarriak diren, etorkizunak bideragarriak ote diren, baita ekoizpen sistema eraginkorrenak modu unibertsalean aurrera eramanda ere.
2003
‎Gizarte mugimenduek ulertu behar dute txokoasko daukagula borrokatzeko eta norberaren txokotik kanpo badaudela gauzakegiteko. Alde horretatik, Foro Sozialaren helburu bat hauxe da: taldeen artekoelkar ezagutza eta elkarrekin jardutea eta aldarrikapenak zabaltzea.
2005
‎Baina badira Eginen eta Alardean emakumeen inkorporazio berdinzalearenaldekoen arteko lotura gehiago ere. Elkartzen dituen beste horietako bat hauxe da: EAJk, EAk eta PSEk «Alardeek inor ez dutela baztertu behar argudiatzen duteGasteizko Legebiltzarra bezalako instituzioetan; baina, beste alde batetik(...), ezin, dizkiete Hondarribia edo Irungo alkate eta zinegotziei erakunde autonomikoareneta auzitegien erabakiak betearazi, amarruak asmatzen segi ez dezaten. Hiru alderdien zuzendaritzetan nagusi da betiere, eskubideen defentsaren gainetik, hauteskundeetako botoen kalkulua.
‎Euskarazko eskolatzeak duen oztoporik handienetako bat hauxe da: Nafarroan eta Iparraldean ez duela ofizialtasunik. Honako taula honetan, 1997 98ikasturtean euskarazko ikasleen datuak ikus ditzakegu, hizkuntza ereduen arabera:
‎Irakasgai honetan, ikastetxean lan egiten duten irakasleek eta langiletaldeek jokatzen duten rol garrantzitsua ere aztertuko dugu. Ikastetxeko lana bideratzeko erakundearen gobernu organoek duten garrantziaz arituko gara; izan ere, duten zeregin nagusietako bat hauxe da: ikastetxeko irakasleek dituzten laneremuak zehaztea eta argitzea.
2006
‎Laburbilduz esan dezakegu pentsamendu feministak ugalketaren etasexualitatearen analisi klasikoa berrikusteko eta desnaturalizatzeko ahaleginhandia egin duela, ugaltze prozesuen izaera dinamikoa eta beraien gaineko kontrolsoziala nabarmenduz. Beste aldetik, amatasunaren inguruko lan feministarenberezitasun garrantzitsu bat hauxe litzateke: feministak, oro har, amatasunaz dutenean, salbuespenak salbuespen, bizitzaren aspektu horrek emakumeenbizitzetan dituen ondorioez kezkatzen dira.
‎Lurraren errotazioa jadanik ikusi dugu, eta orain translazioa aztertzen hasiko gara. Hasieratik argi geratu behar den kontzeptu garrantzitsu bat hauxe da: mugimendu bakoitzak bere ardatz propioa daukala, eta espazioan finko mantentzen dela, epe oso luzean ez bada behintzat.
‎Prezesioaren beste ondorio bat hauxe da: zeruko Ipar poloa ekliptikako Ipar poloaren inguruan biraka ari dela.
2007
‎Barne komunikazioaren helburua ez da bat bakarra; normalean, helburu batbaino gehiago izaten dira. Enpresa bezala, gure helburuetako bat hauxe da: jendeak ikustea bere enpresa nolakoa den, eta kanpora begira, enpresaz harroegotea. Jakin behar dute enpresak zeintzuk helburu dituen, zer egiten ari den, agian, parte hartzen dutelako horretan baina ez direla kontziente...
‎Ba ote du zerikusirik, izan ere, euskal herritar sentitzeakfrantses eta espainol sentitzearekin? Hitzak engainagarriak dira oso errealitateberaren adierazle direlakoan aditzen ditugunean, eta horietako kasu bat hauxe beradugu: hain zuzen, nazio identitatearen auzian sentimenduz euskal herritarra delaesateak ez baitu zerikusirik frantsesa edo espainiarra dela esatearekin.
‎objektu berari begira dauden hipotesi biak frogatzen saiatu, eta, ikusi baldin bada bietako bat frogaezina dela, onartu badirudiela ontzat har daitekeela bestea. Kasu bat hauxe izan daiteke:
2008
‎Nerabe batek motor istripu bat izatea eta osatzeko urteak behar dituzten ondorioak izatea gertaera ez normatibo bat da; nerabe bat ama izatea gertaera ez normatiboa da; heldu batek zori joko batean sari handi bat irabazten badu, esperientzia ez normatiboa izango du; 40 urterekin alargun gelditzea esperientzia ez normatiboa da. Azken batean, gertakari ez normatibo bat hauxe da: batetik, norbanako bat edo batzuengan, baina ez guztiengan, eragina
‎Eskuliburu honen ekarpen garrantzitsuenetariko bat hauxe da: ECTS1kreditu europarretara egokituta egotea.
‎44 «Taldeko erabakiak hartzearen kostu handien aztarna indartsuenetariko bat hauxe da: ia ia ez egotea jabe mota ezberdin bi edo gehiago enpresa handien jabetza partekatzen dutenik, bezero eta hornitzaileak adibidez, edo diru ezarleak eta langileak» (Hansmann, 2000:
2009
‎Programaren dei posible bat hauxe litzateke:
2010
‎Egia da 90eko hamarkadatik aurrerakoaldia oso esanguratsua izan dela erregionalismoari bultzada berri bat ematerakoan, eskualde mailako zenbait integrazio prozesu zaharren berpizteak eta berri batzuenagerpenak agerian utzi dutenez. Hala ere, oraintsu ikusi bezala, ekimen hauek hartzen duten itxura eta definitzen dituzten helburuak ez dira homogeneotasun handikoak, eta etorkizunean har dezaketen norabidea ez da ere erraz aurreikustekoa.Horrela, zabaldu egin da adituen arteko eztabaida bat hauxe planteatzen duena: erregionalismoak zenbateraino ahalbidetzen duen globalizazio ekonomikoarenazken faseen gauzatzea, munduratze prozesuarekiko osagarri gisara jokatuz, ala, aldiz, horren garapenerako oztopo bihurtzen den, orain arteko globalizazioarenalternatibatzat hartuta.
2014
‎Beauvoirren lanaren ekarpen garrantzitsu bat hauxe da: situatutako gorputzfenomenologiko hori generoaren haragiztatzearen ikuspegitik aztertzea.
2015
‎Gehiengoa ados dago alderdien erreferentziafalta aipatzerakoan nahiz eta argi aipatzen den badaudela pertsona konkretuak alderdi guztietan eredujakin bat badutenak, erakundeetan izandako eskarmentuagatik, nagusiki. Gauzak horrela, ondorioztatzen den beste ideia nagusi bat hauxe bera da: erakundeak direla eredua baldintzatzendutenak eta ez alderdiak.
2019
‎Proposamen honen ondorio nagusietako bat hauxe da: inesiboko sintagmetan (etxean, mendian, lanean.) ikusten dugun a ez da artikulua, baizik gan postposizioaren hondar bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia