2005
|
|
1610ean Baionako kolegioko sei zuzendari hil ziren bata bestearen ondotik, denbora laburrik barne. Azkena, 1610ean izendatua izan eta urte
|
bat
gabe. Apezpikuak erran zuen zorte gaixtoak botaiak izanak zirela kolegioaren kontra94 Fran93 Eihar meza:
|
|
" Dopatzen ez bazara, ez zara besteei jarraikitzen ahal," zioen boza aldatua zioten txirrindulariak. Goi mailako 1.200 kirolari desintoxikatzen ari dira Frantzian, gaur egun. Gobernu frantsesak dopinaren kontrako komisioaren buru izendatua eta urte
|
bat
gabe, Jean Paul Escande medikuak bere kargua utzi zuen, argi ikusirik nehork ez zuela egia jakin nahi: urxuria baizik ez zen ikertu behar, denek bazekitelarik droga gehienak ez zirela urxu120 Manex Pagola, Biziaren altzotik, Baionako Euskal Erakustokiaren adiskideak, Baiona, 1988, 155 or. rian agertzen.122 France Inter irratian entzuna dut dopinak 4.000 milioi euro sartzen dituela gutienez munduko ekonomian urte bakoitz.
|
|
Gure haurrari hoinbeste eskatzen diogularik, patar guziak ordoki nahi genituzke guhaurentzat. Ezagutzen dugu indarño
|
bat
gabe eskura daitekeen zerbait balios. Jesusek berak abisatuak gaitu bidea gogorra izan daitekeela:
|
2021
|
|
" Literatura liburuak erabiltzen diren eskoletan gaur egun? Bai, eskola gehienetan erabiltzen dira, baina sakoneko lanketa
|
bat
gabe, edota horren ardura hartuko duten irakasle talde batek egin dezakeen jarraipen edota ondo diseinatutako irakurketa plan bat egon ezean, liburuek irakurketarako joera naturala duten ume/ gazteengan baino ez dute eragin zehatzik izango, eta besteek ez dute literaturak eskaintzen digun unibertsoa ezagutu ere egingo. [...] Hari finez ehundu behar den irakurketaeta literatura plan sendo batek sostengatu luke gaztetxoen ibilbide literarioa.
|
|
Bestalde, bat gatoz Iztueta Azurmendik (op.: 296) egiten duen eztabaidaren abiapuntua egokitzeko proposamenarekin: hots," euskal kultura posible al da euskararik gabe?" galderatik partitu beharrean," euskara posible al da euskal kulturari buruzko diskurtso jakin
|
bat
gabe?" galderatik abiaturiko eztabaidan sakontzea esanguratsuagoa dela uste baitugu. Hala ere, hezkuntzari dagokionez, euskaraz gain, euskal kultura zer beste ezaugarrik ere gorpuztuko duen balego adosteko beharra ikusten dugu, lehenik eta behin, ikastetxeetan euskal kulturak zeharkako elementu behar duen heinean, eztabaidari dagokion dimentsioan eta kontzertatutako gutxieneko argumentuez erantzun ahal izateko; bestetik, gazteei euskal kultur erreferente berriak horren arabera proposatu eta horiek jorratu ahal izateko; hirugarrenik, bide horretan, nerabea euskal kultur komunitate baten parte, kontsumitzaile nahiz sortzaile, izateko oinarri epistemologikoa, baina, aldi berean, motibazionala osatzeko; eta, azkenik, bere identitatearen eraikuntzan euskarri garrantzitsu bihurtzeko.
|