2004
|
|
Aurrez aurre esan dut, bai, baina ez, haatik, buruz buru eta elkarren aurka. Mitxelenaren iritzia
|
bat
funtsean goiko pasartean irakurri berri dugunarekin: –Ona da, beraz, (hizkuntza) elkarrekin mintzatzeko eta elkarri gogoetak adierazteko delarik, mintzatzeko eta adierazteko balio duelako; horrexegatik beragatik da ona aizkora zorrotza, ebakitzeko sortua delarik, eta aizkora kamutsa, berriz, txarra.
|
2006
|
|
Egia da, Unamuno-k hau euskaldunen nahimenaren atalean adierazten duela, baina adimen eta zientzia pixka bat ere diegu ez suposatu itsasturi ausart horiei. Batez ere, alabaina, historia eta zibilizazio gabeko euskaldun primitibo horiek legeria eta justizia paregabe
|
bat
funtsean txit modernoa ere finkatu dute(" allí se muestra viril espíritu de individualismo: defender al individuo contra los abusos de toda autoridad civil o religiosa"," allí la familia, los hijos protejidos contra los abusos de los padres; la mujer, contra los del marido, todo lo contrario del romano unitarista") 231, eta antolaera politiko bikain bat asmatu dute, askezalea, oraingo" barbarie civilizada" k(" que algunos llaman liberal") ezarri gura duena baino askoz liberalagoa egiaz.
|
2007
|
|
Fundamentala da, bat, arrotzaren aurkikundea arroztasun bezala (nortasuna, originaltasuna, kopiatzerik ez dagoena: askotan horrela gaitzulertzen baita klasizismo alemana); eta, bi, aurkikuntza, herri
|
bat
funtsean bere sustrai primitiboen indarra eta bizia dela bere izaera guztian. Bi puntuok, berriro, Europa osoko testuinguruan ulertu behar dira.
|
|
–edo, les Allemagnes?, frantsesez orduan esan ohi zenez? kontzeptu kultural eta geografiko soila da, ez politikoa), ezpada soil soil agresio injustuaren sentimendu
|
bat
funtsean morala, despotaren, aurka, edo erakunde zaharrenganako eraspena eta leialtasuna.
|
2009
|
|
Eta hil anonimoon hiltzea, munduaren alde honetatik haraindi aldeko arbaso eta puntarengo jaun haien mundura joatea bezala ulertuko da. Gure Jainkoaren ideia seguruenik den mila motiboren laburbilduman, kontu
|
bat
funtsezkoenetakoa agian arbaso jainkozkotuen hauxe da. Izan ere, Jainkoaren ideia eta heriotzaren ideia elkarrekin oso lotuak daudela suposa genezake; baina lotura hori nolakoxea den, oso gutxi dakigu jakin.
|
|
Amatasun birjinazkoak amatasun naturalaren miragarrizkoa esan nahi zuen, naturgaindikoa, nolabait ulergaindikoa, haurraren esanahia gero historian apartekoa agitu bada batik bat. Baina birjintasuna eta amatasun birjinazkoa, biak, mendebaleak, batez ere modernoak, jatorrizko esanahi sozial erlijiosoaz gabetu eta, pietatezko ideia baten ordez, ipuin fantastiko bat bihurtu du dena, dogma biologiko metafisiko
|
bat
funtsean zentzu erlijiosorik gabekoa, ez bada Ahalguztidunaren mirari absurdo bat Naturaren kontra. 66 urte haietantxe Kristoren Pizkundeaz polemika zakarra zebilen protestanteen artean, bi bandoen buruzagiak Münsterko Fakultate Ebanjelikoan baitziren irakasleak.
|
2010
|
|
Izan ere, nor itzul daiteke, inora ez?? Hala ere, gutako bakoitzak badu bere barruan leku bat, ez leku bat ere badena mugimenduaren erdian, ezerez
|
bat
Funtsaren erdigunean(?). Leku hori bilatzen baduzu, ez duzu aurkituko.
|
|
Izan ere, nor itzul daiteke ‘inora ez’? Hala ere, gutako bakoitzak badu bere barruan leku bat, ez leku bat ere badena mugimenduaren erdian, ezerez
|
bat
Funtsaren erdigunean(...). Leku hori bilatzen baduzu, ez duzu aurkituko.
|
2020
|
|
Bizitzen ari garen aldaketa guztiak kontuan hartuta, zientifikoki ezinezkoa da abiapuntu berera itzultzea, eta krisi sistemiko bati, hala nola COVID, positiboki erantzun ahal izateko, elkarrekin konektatutako ekintza berrietan pentsatu behar dugu. COVID txerto
|
bat
funtsezkoa da epe labur eta ertainean, baina ekimen politiko, ekonomiko eta sozialen sorta batean pentsatu behar dugu, aurre egin behar diogun erronkaren maila duen benetako eraldaketa mugimendua osatu ahal izateko. Aurreko agertokira itzultzen saiatzearen aldeko apustuak oso jarrera kontserbadoreak indartuko ditu, eta, hala, post COVID agertokian lidergoa hartuko duten gizarteen ondoan egotea eragotziko digu.
|