Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2010
‎Eta Hegoaldean? Pentsatu ote zuen inoiz lanposturen bat eskuratzea EHUn. Lagunak bazituen mugaz honuntza, adibidez, lehenago aipatu dugun Joseba Agirreazkuenaga, eta beste hainbat ere; beraz, harremanak izan zituen, eta onak, baina ez dirudi berak bere burua Iparraldetik kanpo ikusten zuenik.
‎Harremanak izan zituen guztietan, baina bere epizentroa Iparraldeko ikastolen mugimenduan egon zen beti, ez unibertsitatean. Badirudi garbi dagoela Manex jakitun zela kontu horretaz eta garrantzi handia ematean ziola, adibidez, eta sarritan entzun dugunez, behin eta berriro bere ikasleei gomendatu ziela ez etsitzeko unibertsitate ikasketen bide luzean doktoregoa erdietsi arte, hots, kasu egiteko gertakuntza unibertsitario gotor bat eskuratzeari. Baina garbi dago, halaber, bere hautu pertsonalean karrera unibertsitario distiratsu bat egitea bigarren mailan egon zela beti.
2012
‎Euskalgintzaren munduan erreferentziazkoa den toki batean kokatua egoteak erakundeen kanpo proiektuarentzat duen garrantzia aipatzean, erakundeen erdiek positiboki baloratu duten arren, beste erdientzat ez da elementu garrantzizko bat hori. Era berean, lokal duin eta merke bat eskuratzeko ematen duen aukerari dagokionez, erantzunak ere modu nahiko paretsuan banatzen dira, nahiz eta oro har balorazioa positiboagoa den. Lau aukera horien artean, hortaz, aipatzekoa da ekoizpen kostuetan abantailak eskaintzen dituzten elementuei baino, beste zenbait faktore ukiezinagori aitortzen zaiola garrantzi handiagoa (konplizitatea edo gune erreferentzialean egotea, kasu).
2013
‎c) Estrategiak hizkuntza bat eskuratzean sortzen diren zailtasunei irtenbidea emateko erabiltzen dira (esate baterako, parafrasira jotzea zerbait ulertzea erraza ez denean).
‎Prozesu hori argitzeko, Vygotskyk seinalatzeko keinuaren garapena azaldu zuen. Hasieran, keinu hori haurraren helmenetik at dagoen objektu bat eskuratzeko saiakera okerra da; objektura iritsi nahian, haurrari eskuak airean zintzilik gelditzen zaizkio eta hatzak mugitzen ditu, zerbait hartu nahi balu bezala. Hasierako une horretan, seinalatzeko keinua haurrak egiten dituen mugimenduei dagokie.
‎Haurraren hasierako saiakera okerrak erantzun bat sorrarazten du; baina, ez haurrak nahi zuen bezala, objektuarena, beste pertsona batena baizik. Hala, hasieran objektu bat eskuratzeko saiakera besterik ez zenari beste pertsonek esanahi bat ematen diote. Horretaz ohartzean, umea hasten da ekintza hori seinalatzeko ekintzatzat hartzen.
2017
‎Beraz, esku artean ditugun bi proiektu hauekin euskararen sintaxi diakronikoa bitarteko informatikoen laguntzaz aztertzeko oinarriak finkatzen hasi gara eta alor honetan lanean jarraituko dugu. BASYQUE aplikazioari dagokionez, datu bilketarekin segituko dugu (orain arte osatu duguna baino corpus zabalago eta sendoago bat eskuratu arte) eta horrekin batera, helburu dugun euskarazko corpus historikoaren arakatzaile sintaktikoa garatzeko xedea dugu, sintaxi diakronikoa aztertzeko oinarriak finkatzearekin batera.
‎Egilekidetzaren mugak begi bistara geratu ziren Melin en lanean (2000), elkarlana bilatzeko arrazoiei buruz egin zuen ikerketaren arabera, hauek dira zientzialariak elkarlan zientifikora bultzatzen dituzten arrazoiak: trebetasun berezi bat eskuratzea(% 41), beharrezko datu edo makineria lortzea(% 20), erlazio sozialaren eragina(% 16), ikasle ikertzaile erlazioa(% 14) eta metodo berrien garapen eta frogatzea(% 9). Eszeptikotasun osasuntsu baten argitan ulertu ditugu, beraz, egilekide datu bitartez aztertzen ditugun elkarlan fenomenoak.
2019
‎ezkontzeko duen grina hain da sutsua, prest dagoela goruetan hasi eta arreoa berak egiteko (Oy nolaco atrenpea/ irra darabildan ancaetan! / Banequique goruetan/ gonearequin atorrea), bai eta hondasun batzuk saldu eta diru pixka bat eskuratzeko ere (saldu neique gorguerea,/ aregaz ezer al banegui). Seigarren ahapaldian, zilegi deritzogu Cerrençat deut lau bost gona,/ ez aseguinic arçaiteco?
2023
‎DeSeCo egitasmoan ELGA akademiko, aditu eta erakundeekin elkarlanean aritu zen konpetentzia gakoen multzo txiki bat identifikatzeko. Egitasmo horri esker, epe luzera konpetentziak menderatzeko ebaluazioen luzapen baten gida gisa baliagarria den marko bat eskuratu zen (Rychen eta Salganik, 2001).
‎Era horretan, mailegu bat eskuratu zuen, eta moldiztegia abian jarri, Madrildik beharrezko materiala ekarriz. 1786an, Mantelik idazlan erlijioso labur bat editatu zuen lehendabizi:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia