Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Propagandak eta publizitateak informazioa eskaintzen dute, eta informazio horiek gure jokaera molda dezakete (gu konturatuta edo konturatzeke). Jokaera bat eragiteko informazio-sorta bat eskaini behar da; beste jokaera bat eragiteko, beste bat. Kasu horietan, informazioak, gezurrak, inoiz?
2004
‎Inolaz ereoriginala ez den lan akademiko batek ez du batere balio. Alegia, lan akademikobatek berritasunen bat eskaini behar du, bai defenditzen den ideian bai huradefendatzeko moduan. Gauza berri hori, jakina, gaiak erlazionatzeko modua izandaiteke, lana argi aurkezteko zure gaitasuna edo, zergatik ez, zerbait substantibo (baina, jakina, azken hori ez da ammtena).
‎Paradigma berri horrek bi ardatznagusi, behintzat, izan beharko lituzke: alde batetik, pertsonen portaera ekonomiko-sozialaren kontzepzio berri bat eskaini beharko luke, eta, bestetik, ordenaekonomiko bidezkoago baterako proposamenak eskaini beharko lituzke.
2006
‎Alderdi horriloturik, oso garrantzitsua da gurasoek haurrengan nabarmentzen dituzten emozioeiizenak jartzea, zeren horrek sentitzen dutena definitzen eta zehazten lagundukobaitie, erregulazio emozionala erraztuz. Oro har, haur hauen autorregulazio-gaitasunak areagotzeko, adopzioko gurasoek aurresankorra den mundu bat esperimentatzen utziko dien testuinguru familiar bat eskaini beharko diete haurrei, girointerpertsonal erantzule eta kontingente bat (Dozier eta beste, 2002). Guraso adoptiboek egitura argi eta trinkoa duen familia-giroa eskaini beharko diote haurrari (Levy eta Orlans, 2000), eta horretarako erabakigarria izango da gurasoek berenemozioak erregulatzen jakitea eta haurrei emozioen kontrola eramaten ez uztea.Hughes-ek (1999) dioen moduan, adopzioko gurasoak gai izan behar dira haserreamodu azkar eta zuzenean adierazteko, eta ondoren berriro ere ziurtasuna eta erosotasuna eskaintzen jarraitzeko.
2007
‎Fagor Taldeak beste ikuspegi bat eskaini beharko du: pertsonekin lan egiten dugu, eta ez langile edo bezeroekin.
2009
‎Hor batetik eta bestetik gehiegikeriak gertatuziren eta jakin beharra dago zer gertatu zen eta saiatu beharra dago identifikatzenkontu gordinetan, nork izan zuen errua. Bestetik, justizia egiteko duen testuinguruhistoriko bat eskaini behar da, zeren, interpretazio politikoak alde batera utzita, justiziaren kontra heriotzak burutu baziren, jakin beharra dago sistematikoki horibultzatu zuena, hori baimendu zuena eta hori egin zuena zein den, erantzuleak zeindiren. Historiak gauza txar bat bezala begiratu behar dio, ez errepikatzeko; nazismoarekin gertatu den bezala.
2010
‎Gaixoari bere energia askatzeko jarduera edo joko bat eskaini behar zaio (esate baterako, txanponak edo arrosarioko kontuak zenbatzea). Kalera irtetera, ibiltzera edo ariketa fisiko lasaia egitera animatu daiteke gaixoa, herstura gutxiarazteko.
2012
‎Esan liteke, beraz, kooperatiben ustezko neutraltasuna gezurrezkoa dela, zeren beren barnean dauden ildoen emaitza baita. Emaitza neoliberala, autogestionarioa, antiinperialista edo inperialista izan daiteke, baina inola ere ez neutroa.Kooperatibismoak garapen-proiektu bat eskaini behar dio euskal gizarteari: materiala, demokratikoa, langile-eta herri-mugimenduarekin konprometitua, autogestionarioaeta internazionalista.
‎Spam telefonikoa erregulatzeak enpresaburuari betebehar berriak ezarri dizkio. Besteak beste, enpresaburuek eta merkatariek kontsumitzaileari telefonoz egiten dizkioten merkataritzako eskaintzetan egindako eskaintza errefusatzeko baliabide erraz eta eraginkor bat eskaini beharko diote. Era berean, eskaintza horiek beti telefono identifikagarri batetik egin behar dira, ezkutuko telefonoak («telefono pribatua» lokuzioa) ez dira onartzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia