2012
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legearen 30 artikuluak umeenganako jokaera erasotzailetzat jotzen du hau: «Umeei bideratuta doan publizitatean aholku zuzena egitea produktu jakin
|
bat
eros dezaten edo beren gurasoak konbentzitu ditzaten produktua erosteko».
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legearen 30 artikuluan jasotzen da horietako bat: «Umeei bideratutako publizitatean aholku zuzena egiten zaienean produktu jakin
|
bat
eros dezaten edo beren gurasoei eska diezaieten erosteko». Kasu horretan umea zeharkako preskriptorea da eta gurasoak, enpresaburuekiko menderatze egoera batean ez badaude ere, enpresaburua edo merkataria aprobetxatzen ari da umearen ahuleziaz edo kaltebera izatearen egoeraz.
|
|
Hori dela-eta, Publizitatearen Lege Orokorraren 3.b artikuluak ez zilegitzat jotzen du umeei bideratuta doan publizitatea, baldin eta mezuak eragiten badie ondasun edo zerbitzu bat erosteko. Era berean, ez zilegitzat joko du merkataritzako mezua, umeen ezjakintasuna edo sineskortasuna erabiliz, umeak agertzen badira beren gurasoak edo tutoreak konbentzitzen hauek produktu edo zerbitzu jakin
|
bat
eros dezaten. Halaber, umeak ezin izango dira egoera arriskutsuetan agertu eta umeei ezin zaie errore sortu produktuaren ezaugarrien edo horren segurtasunaren inguruan.
|
|
b) Publizitatean debekatuta dago umeak gurasoak konbentzitzen agertzeahauek produktu bat edo zerbitzu
|
bat
eros dezaten
|
|
Publizitatearen Lege Orokorraren 3.b artikuluak in fine jasotzen du publizitatean debekatuta dagoela umeak gurasoak konbentzitzen agertzea, hauek produktu bat edo zerbitzu
|
bat
eros dezaten.
|
|
Paragrafo horretan ematen du Lehia Desleialaren Legearen 30 artikuluan jasotzen den egitate berbera ere jasotzen dela Publizitatearen Lege Orokorrean, baina ez da horrela. Izan ere, merkataritzako jokaera hori lehia desleialaren arabera erasotzailetzat jotzeko, publizitatean umeak beren gurasoak konbentzitzen (produktu bat edo zerbitzu
|
bat
eros dezaten) agertzeaz gain, beste baldintza batzuk ere bete ditu halabeharrez jokaera horrek, besteak beste, gurasoen (zeharkako eragileak) portaera ekonomikoa aldatzea edo aldaraztea ekarriko du. Beraz, horrek esan nahi du bi araudi horietan jokaera ez zilegitzat jotzeko eskakizun desberdinak jasotzen direla.
|
|
Publizitatearen Lege Orokorraren 3.b artikuluaren arabera publizitatea ez zilegia izango da, umeak agertzen direnean gurasoak edo tutoreak konbentzitzen produktu edo zerbitzu
|
bat
eros dezaten. Arauak ez du iragarkiaren edo merkataritzako mezuaren testuinguruaren ezaugarririk kontuan hartzen.
|
|
a) pertsonaren duintasunaren aurkako publizitatea edo Konstituzioan jasotzen diren balioak eta eskubideak urratzen dituen publizitatea, bereziki konstituzio testuaren 14, 18 eta 20.4 artikuluek ezartzen dituztenak. ...jektutzat erabiltzen dituzten iragarkiak, saldu nahi den produktuarekin loturarik gabe; eta, bestetik, emakumeei buruzko irudiak joera estereotipatuekin lotzen dituzten iragarkiak; b) adingabeei zuzendutako publizitatea, zeinak produktu edo zerbitzu bat erostera bultzatzen dituen haien esperientziarik ezaz edo sineskortasunaz baliatuz, edo haiek agertuz gero gurasoak limurtuz produktu edo zerbitzu
|
bat
eros dezaten. dira adingabeak egoera arriskutsuetan aurkeztu, justifikatutako arrazoiren bat egon ezik.
|
|
Artikuluaren esanahi literalari jarraituz, «adierazpen» hitza erabiltzen du, ez du ezer esaten irudiei buruz. Dena den, lehen esan den bezala, arau hau interpretatu behar da Publizitatearen Lege Orokorrarekin batera eta arau horren 3.b artikuluak dio umeei bideratutako publizitateak ezin dituela zuzeneko aginduak helarazi umeek edo beren gurasoek produktu jakin
|
bat
eros dezaten, berdin da aginduak adierazpenen bidez ematea, irudien bidez edo musikaren bidez, publizitate hori ez zilegia baita.
|