Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 406

2000
‎Myers Scotton ek11 dioenez, ordea, gizarte orotan komunikazioa bideratzenduten arauek egoera bakoitzari markatu gabeko aldaera bat lotzen diote. Arau horiapurtzeko modua, eta komunikazioa markatzeko era, ez dagokion aldaera bat erabiltzea da. Esaterako, egoera formal batean aldaera kolokialaz baliatzea.
‎Bistan da alternantziaren adierarik zabalenari lotu gatzaizkiola. Definizio honen arabera, alternantzia da mailegu bat erabiltzea edo alboko hizkuntzako perpaus osoak etengabe txertatzea.
‎Testu ahots bihurketak oinarrizko prozesu biren garapena suposatzen du: batetik, testu idatziaren interpretazioa eta bestetik, ahots seinalearen garapena edo sintesia.Lan biak TABean banandu egiten dira eskuarki, eta azpiprozesu bien arteko interfazetzat, ahotsezko mezuaren soinu katea irudikatuko duen elementu kate bat erabiltzen da. Katearen oinarrizko soinu hauetako bakoitzak ezaugarri akustikoen multzobat dauka erlazionaturik; ezaugarri horiek testuinguru horretan soinuaren gauzapen
‎Fujisaki ren ereduak ondo definitutako parametro multzo bat erabiltzen du, etabaita diskurtsoaren elementuekiko nahiko erlazio argia ere. Bere oinarrizko osagaibiak honako hauek dira (ikusi 5 irudia):
‎Zazpigarrena, gizakiak berezkoa du komunikazio bide hau, eta jaio garenetikgaratzen dugu (Donegan ek dioenez, umeak honetarako entzumenaren feedbacka etasare propizeptiboarena darabiltza, besteak beste), eta honegatik suposatu behar da, badaudela hizkuntz oinarri komun batzuk gizakion adimenean; komunikazio aleak erealdi berean prozesatzen ditugu, sistema konbinatorio diskretu bat erabiliz, soinu kateaketa informazio trasbasea (bakoitza bere aldetik baina paraleloki) eraginkorki burutzenikasten ditugu, eta hau dena ikaspen prozesu ontogenikoaren barruan garatzeaneskuratzen dugu, satorrek usainen artean bereizten ikasten duten bezalaxe.
‎Hala ere, albiste hauek ez dira beti gertatzen eta normalagoa izaten da lehen aipaturiko hizkune horietarikoren bat erabiltzea. Izan ere, monotonian erortzeko arriskua eduki arren, hizlariak hitz mintzatuak ere baliatzen ditu albisteak abiarazteko.
‎gizakiaren laringean sortuz, ahoko hutsunean moldea hartzen duen boza?. Definizio honetan ahots berbaren baliokide bat erabili zen (boza), oso egokia ez dena. Bestalde, Euskal Hiztegian (1996) Ibon Sarasolak definizio hau dakarkigu:
‎Karrantzako Ehiza eta Arrantza Elkarteak Ehiza Barruti Pribatua eratu zuen 70ko hamarkadaren erdialdean. 11.000 Ha inguruko azalera du, nahiz eta zati handi bat erabiltzen ez den. Ehizarako baldintzak, Bizkaiko Foru Aldundiak eta Bizkaiko Ehiza eta Arrantza Elkarteak ezarritakoetara mugatzen dira.
2001
‎Izen honen inguruan antolatu ziren jardunaldietan, bai horiek prestatu aurretik, bai horien garapenean, bai horien emaitza izango zen Kontseiluaren garapenean, garrantzi handia eman zitzaion gogoetari, hausnarketari. Eta gogoeta horren baitanbeste termino bat erabili zen: –garapen oso eta eutsigarria?.
‎Aurkikuntza honekin hipotesi berri bat erabiltzen hasi ginen ikasgeletan.Testu pasarte jakinak eratzeko, ikasleei hizkuntza baliabideak modu selektiboanhautatzen erakusten badiegu, ezagutzatik erabilerarako jauzia erraztuko diegu.Bestalde, hizkuntza baliabideak erabilera jakinei atxikirik lantzen baditugu, ikasleak modua izango du horiek modu esanguratsuagoan bereganatzeko.
‎Saioan erabilitako material guztia sortzeak, maketazioak eta, lan handia irudidezakeen arren, ez du zailtasun handirik ekarri: oinarrizko testuak hartu etaartaziak, tipexa eta idazmakina bat erabilita berehala prestatzeko modukoa da.Hainbat kasutan, taxutu ditugun orriak soberan daude: –Lesioen txostena?
‎Arestian aipatu dugu argudioarenezaugarria dela mezu igorleak jasotzailearengan eragin nahi izatea, ikuspuntu edopentsamolde bat onarrarazteko. Beraz, bi lagunen artean oporretara nora joanerabakitzen ari direnean, helburu hori lortzeko deskribapen bat erabiltzea oso eraginkorra izan daiteke, mezu jasotzailea leku jakin batera joan dadin konbentzitzeko, hau da, mezu emailearen ikuspuntua onarrarazteko. Beraz, deskribapenakargudio lana betetzen du.
‎Metafora bat erabiliz, nutrizionistaren eta pazientearen arteko harremana bezalakoa litzateke gurea: nutrizionistak ikasiak ditu bitamina, proteina, oligoelementu eta abarren izenak, zertarakoak... eta pazientea behatu ondoren (sintomak, ohiturak), honen gabeziak eta gehiegikeriak zein diren (diagnosia) jakin dezake.Gero, diagnosiaren arabera, dietarik egokiena eskainiko dio, bere ustez.
‎– Hitz batez, gauza berri guztietan gertatzen den bezalaxe, berrikuntza honek eredenboraren joana eskatzen du, benetan erabilgarria eta erosoa gerta dakigun.Izan ere, zapata berriak erosoak izaten dira, pixka bat erabili eta gero.
‎Beste adibide bat, umeei idazketa eta irakurketa irakastean egon daitezkeendesegokitasunak izan daiteke. Adibidez, ume kinestesiko bati ikus entzunezkometodo bat erabiliz irakurtzen eta idazten irakastea, porroterako bide egokia litzateke. Helburua ez da, beraz, metodo onena bilatzea, ikasle bakoitzaren estiloaantzematea eta bertara ahalik eta gehien egokitzea baizik (Reiff, 1984).
‎Ikaslearen beharrei eta espektatibei buruz hitz egiteko etsenplifikazioa erabiligenuen gehienbat. Bideo grabaketa bat erabili genuen, amu, gisa.
‎Ildo berean, apaindurarenberezitasun akitaniarrak oso nabariak dira. Metalezko tira bat erabiltzen da plakaenmarkatuz eta, botoiak agertzen direnean, hauek ere bordeatuz. Oinarriko botoibien artean normalean forma lauangeluarreko hutsune txikitxo bat geratzen da.Erabiltzen diren motiboak geometriko edo zoomorfoak dira, intzisioz eginikoak.Buzaga n puntillatua erabiltzen da (puntzoiz eginikoa), eta banda horien erdianzerra hagina ikusten da.
‎c) Francisca, aizkora jaurtikari disimetrikoa? oso ugaria izan zen VI. mendean; baina VII eta VIII. mendeetan, pixkanaka pixkanaka, franciscarenordez borrokarako aizkora simetriko bat erabiltzen hasi ziren. Franciscak300 eta 900 gramo bitarteko pisua zuen eta eragin handiko arma izan zen.Kronologikoki V. mendean sortu zen, eta, aipatu bezala, VI. mendean ereiraun zuen.
‎Beste azpimintzaira bat erabiliz, gezur bera egozten zion Roland Barthes ekestetika errealistari, effet de reel(, errealitate efektua?) aipatzen zuelarik. Literatura mota honek irakurlearen baitan agerrarazten duena ez litzateke errealitateabera, baliabide estetikoen bitartez lorturiko errealitatearen sentsazioa baizik.Finean, Vayne zein Barthes, nahiz errealismoaren etsai gehienen erasoen azpianPlaton en garaietik datorren beldur beraren errepikapena dakusagun.
‎Perfumeak prestatzeko, lehengai usaindunen paleta bat erabiltzen da
‎Usaina bera deskribatzeko, hiztegi gabezia nabarmena dugu hizkuntza guztietan, eta sarritan usainaren deskribapena baino zehatzago den usainaren jatorria edota beste ezaugarriren bat erabili ohi da horretarako; esate baterako, esne errearen usaina sukaldean. Ezin dugu errazki usaina bera deskribatu, baina nolakoa da usain hori?
2002
‎Behin eta berriro esan behar da ezen oraingo konstituzio estatutuen markoanezin direla aldatu ez sarreren egitura eta arauketa, ez eta gastuena ere. Arlo fiskalean badaude arautegi propioa izateko ahalbide erlatiboak, baina gai horretan ezdago inolako aukerarik, eta horregatik, lehen emandako arautegia betetzean, transferentziak halako gestio hoberen bat erabiltzea baino ez du uzten.
‎Neurri horiek zehazteko, fitxa moduko bat erabili dugu, non, besteak beste, eginkizunaren deskripzioa, motibazioa, epeak, arduradunak, baliabideak etaebaluazio adierazleak xedatzen diren.
‎Aspalditik, Euskal Herriko Unibertsitatean daramagun hizkuntza politikarijarraituz, giza baliabide berririk gabe, euskal adarraren handitze prozesuagertatzen ari da. Eta aipatutako euskal adarraren hazkunde prozesuak irakasgai horietan diharduten irakasleentzat ekoizpena gehitzea ekarriko luke.Erreferentzia gisa lantegi bat erabiliko bagenu, atal batean produkzioa handitu edo bikoiztu da; beste ataletan, berriz, langileek garbi zehaztu dituztelan baldintzak: lanorduak, lanaren zama, eskubide sozialak eta abar.
‎Behin beste bide bat aukeratu etxera joateko, eta, bertan, istripu lazgarria. Gure solaskideak ezagutzen ez duen berba edo egitura bat erabili, eta ondorio izugarriak jasoko ditugu komunikazioaren aldetik. Baina inori ez zaiogustatzen espero ez denik gertatzerik.
‎Aizkomendi sarbidedun trikuharriaren ganbera (sarbidea desagertua du) eraikitzeko, kare haitzezko harlauza batzuk (Tertziariokoak: Goi Paleozenoa BeheEozenoa) eta hareharrizko bat erabili ziren. Lehenengoak Entzia ingurutik garraiatutakoak dira, azterketa geologikoek diotenez (Vegas et alii, 1992); gutxi gorabeherakilometro bat.
‎Ikerketen aurkezpena egiteko, ildo kronologikoari jarraitzea erabaki dugu.Horrela, arestian ideia nagusitzat jo dugun horietako bat erabili ahal izango dugu: bazterketa aldakorra dela kontuan hartzea hain zuzen ere. Geure burua XVI. mendeko Gipuzkoan kokatzea proposatzen dugu, non eta bazterturik azaltzen direnaurreko garaian gizartearen ardatz izan zirenak.
‎Ortodoxia orori berariazkoa zaion egia haustezina, printzipio betierekoak eta metodo hutsezinak norberarenak izateak halako jarrerak sortu ohi ditu. Jarrera ideologiko edo alderdi politiko jakin batera lotzeak, nortasun agiri edo metodologia bat erabiltzeak, guztiarekin (zientziarekin, historiarekin, txiroekin...) bat etortzea adierazi izan du luzaroan. Aukera bakar batean teoria eta praxia, arrazoia eta bihotza bildu izan dira.
‎euskarak ez du bere leku soziala bertsolaritzan bakarrik behar, CD ROMetan ere bai baizik. Kontzeptu naturalista bat erabiltzearren, kontserbazionismoa ez da nahikoa hizkuntzen mundu honetan. Harago joan behar da.
‎Hizkuntza bakoitzak bere lurraldea behar du, bere berea, besteetatik apartekoa; hala ere, hiztun bakoitzak badaki, jakin, hizkuntza eremu horretatik kanpoko gizakiekin harremanak garatzeko, agian berea, agian besteena, agian hirugarren hizkuntzaren bat erabili duela. Kontua da, hizkuntza eremu batera heltzen den kanpotarrak jakin lukeela, era berean, berea ez den komunitate linguistikoaren baitara ari dela sartzen, eta horko hiztunekin errespetuzko obligazioak dituela, eta hori sarritan ahazten du hizkuntza maioritarioetako hiztunak?.
‎Zeinu komunikatiboak interpretearen buruan marrazten duen horixe da ulertarazlea. Beste berba batzuez esanda, adierazlearen adierazia ezartzeko, bigarren adierazle bat erabiltzen dugu eta bigarrenaren adierazia zehazteko hirugarren adierazle bat eraikitzen dugu... Ikus daitekeenez, terminoen ordezkapena, egintza semikoa, infinituraino luzaturik agertzen zaigu, ulertarazleak beti baitu ulertarazle berriaren beharra.
‎Azaldutako adibidea nahiko laburra da, eta garatzeko ez da metodologia berezirik behar, baina hizkuntza baten morfologia bere osotasunean deskribatu nahi denean, metodologia egoki bat erabiltzen ez bada, lana amaiezina izan daiteke.
‎ezaugarri morfologikoek baldintzatutako erregelak, Trost ek edo Zajac ek proposatzen duten bezala, edo diakritikoen erabilera. Formalismo honen bitartez diakritiko bat erabiliko da, itxurarengatik zein esleipen egokitasunarengatik aukera daitekeena. Adibide honetan r gogorra dutenei esleituko diegu R marka r ordez, azalean beti r gauzatuko dena, baina erregelen aplikazioa kontrolatzeko ere balio izan duena.
2003
‎Ezin dugu esan ahula izan denik, baina, aldiberean, ez da indartsua izan ere, ez behintzat eraginkorra izateko baldintzetan. Adjektibo bat erabiltzekotan, esan genuke erakundeek jokatu duten rolazalantzatia izan dela, askotan ez arre, ez iso jarreretan mantendu dena, eta horregatik lortu du ZBek arrakasta garrantzitsua bere mobilizazioetan. Hain zuzen ere, zornotzarrek borroka horretan irabazterik bazeukatela ikusi zutelako.
2004
‎Errealitate objektiboak ezagutzera bideratzen den analisi sistematiko edozientzia delako bat ulertzeko, bost puntuko eskema bat erabiliko dugu balizkohauetan oinarriturik:
‎Dena dela, bi hipotesi suma ditzakcguideiaren az.pian: (i) inferentzia baten emaitza soiiik behin behineko onartu behar dugu, cta (ii) aurkako froga berriak aurkituz gero, emaitza aldaraziko lukete.Hobeto ulertzcko, pragmatistak hitz bcrezi bat darabil du behin behineko indukziozko baieztapenei buruz ari deneam posit (postuiatu). Posii baieztatu egiten cz den enuntziatua da, ez dcna uste cgia denik ezta cgia izateko aukera asko dituenik ere.
‎Osotasuna, hau da, formula logikoki baliozkooro sistemaren teorema dela Gbdel ek frogatu zuen bere doktore tesian, I929an. Henkinek, 1949an, beste metodo bat erabili zuen osotasuna frogatzeko, eta metodo horierabilgarria gertatu da bestc logika batzuetara apiikatzeko ere.
2005
‎Hortik aurrera bileretan parte hartzeko eginiko eskaera guztienerantzuna ezetza izan zen. Hori dela eta, Emekikoek gaia kalean planteatzeaerabaki zuten, horretarako 1995 urtean eginiko inkesta bat erabiliz.
‎Iruzur legalaren aurrean aurkitzen gara guztiz zilegia den forma legal edotalege baten babesa bilatzen denean (elkarte pribatuak eratzea eta hauek Alardeaantolatzea), baina babes legal hori legeak debekatzen duen ekintza edo helburualortzeko erabiltzen denean (emakume soldaduen parte hartzea ukatzen jarraitzeko). Finean, estalki edota forma juridiko bat erabiltzen da (gure kasuan elkarte pribatuak sortuz eta Alardearen antolakuntza beren gain hartuz) emakumezkoen ukatzen jarraitu ahal izateko.
‎Metroko lodiera ez da zorizkoa, filoiek mantutik basaltoa ateratzean eta konplexu filoniarraren goiko aldera heltzean duten batez besteko lodiera da. Beraz, lurrazal ozeanikoa pultsoka eratzen da mantutik datorren magma basaltikoa, haustura filoi bat erabiliz, azaleratzen den bakoitzean. Lurrazalak metro bateko aldentzea jasaten du aste gutxi batzuetan, eta ondoren lasaitu egiten da hurrengo haustura filoia eratu arte.
‎Puntu hirukoitzen geometria egonkortzat har daiteke baldin gutxienez plaken arteko hiru mugen geometria egonkor iraunarazten duen erreferentzia sistema bat badago. Gandor gandor gandor (RRR) motako puntu hirukoitz bat erabiliko da puntu hirukoitzen egonkortasuna zehazteko erabiltzen den ereduaren adibidetzat (10.6.A. irudia). 10.6.B. irudiak hiru plaken abiadura bektoreek osatzen duten abiadura triangelua erakusten du. ab lerroakV AAB abiaduren erreferentzia sistema onargarrien esparrua erakusten du, zeinean A eta B plaken arteko gandorraren geometriak ez baitu aldaketarik jasaten.
‎Arestian azaldu dugunez, taxuketa, naturala? eskuratzen ahalegindu behar da, baina, hala eta guztiz ere, autore desberdinek sailkapen desberdinak eratzen dituzte, ez bat erabili beharreko irizpide taxonomikoak aukeratzean.
2006
‎Estatu espainiarrak eredu deszentralizatu bat erabili du bere botere politikoaantolatzeko: Autonomien Estatua.
‎– Banaketa kuantitatiboetan posizio salomonikoak erabiltzea ekidin, hauekerabiltzea behar beharrezkoa ez bada behintzat (adibidez, jolas bat erabiltzeko txandak).
‎Haurdunaldialortzen ez denean, antzutasunaz hitz egiten dugu; haurdunaldia lortzen denean, baina jaiotzara inoiz heltzen ez denean, infertilitateaz hitz egiten dugu. Hala ere, praktikan kontzeptu bakar bat erabiltzen da egoera biak aipatzeko, eta horrelaxeegingo dugu hurrengo lerroetan antzutasun hitza erabiliko dela.
‎Enbrioiak umetokira transferitzeko, umetoki barneko intseminazioan erabilitako kanularen antzeko bat erabiltzen da, baina diametro txikiagoarekin. Kanulahorren ibilbidea ekografikoki kontrolatzen da, toki egokian jartzen direla ziurtatzeko.
‎«Ezinegona sortzen didana da era egoki batean adierazteko arazoak dituenpertsonak beti jotzen duela ekintzara. Eta ekintzaren hiztegia, nolabait esatearren, bere gorputzera mugatzen denez, bortxaz aritu beste aukerarik ez du, bere hiztegiaarma baten bidez handitzen du, berez adjektibo bat erabiltzea nahiko lukeenean».Brodsky berriro. Eta idazleak adjektibo bihurtu nahi luke orain, zerbaitetarakobalioko badu bere lanak.
‎Estebanek eleberrirako asmatu duen fikzioak, amodio triangelu bat du ardatz.Nahiago izan du egitura jakin bat erabili, asmakerietan erori baino.
‎Joan Mari Lekuonaren Errota zaharmaitea eta Porlandi dira horren adibide. Adierazgarria da benetan, Lekuonak berakapokalipsiko pasarte bat erabiltzea Errota zahar maitea poemaren sarrera gisa.Gogoratzen mundu zaharraren galera. Bitoriano Iraolaren poemetan aipatzen zenhura?
‎Labairuk ez du esaten nondik atera zuen lantzeko erabili dugun transkripzioa egiteko testua. Aldiz, Eusko Ikaskuntzako egileek berri gehiago ematen dituzte testuaz (Enriquez et al, 1999b) testu originala eta XVII. mendeko kopia bat erabili zituzten (1621ean San Joan Urkietak egindako kopia Domingo Martinez IsasiLegizamonek eskatutakoa). Eskuz egindako kapitulatuaren borradore originala ere aurkitu zuten, buztin bidez erregistro batera loturik, baina hain egoera kaxkarrean egonda, zoritxarrez ezin da konparatu azken idazkerarekin361 Ondorioz, pentsa daiteke testua dioen garaikoa dela eta benetakoa, eta, ia zalantzarik gabe, pentsa dezakegu testuak ez duela aldaketarik jasan, bere egiazkotasuna zalantzan jarriko duenik362.
‎Gainera, esan behar da mapa orokorrean eta gu aztertzen ari garen mapa historikoan ez direla beti izen berak agertzen. Azkenik NASAren argazki bat erabiltzen du liburuaren azalerako lehen edizioan, baina bigarrenean ez da ageri.
‎339 Tronutik botatzen saiatu ziren panpin bat erabiliz.
‎1795ean Ingalaterrako eskualde gehienetan ezarritako lege hori lanaren antolakuntzaren sistema paternalista indartzera zetorren. Eskasiak agintzen zuen garai batean, pobreei diru-laguntza osagarriak ematea erabaki zen, ogiak zuen prezioa irizpide hartuta ezarritako baremo bat erabiliz. Magistratuen arabera, pobreei bermatu behar zitzaien gutxieneko diru sarrerak izatea, irabazten zutenetik aparte.
‎Ondo nibelatutako lurrean jartzeko egokia da irudi hau. Eskala handian egin nahi izanez gero, gnomoi moduan farola bat edo zutoin bat erabili daiteke. Ipar hemisferioan kokatzen bada, kontuan hartu hego norabideak oztopoz garbi egon behar duela, eta itzalak iparralderantz proiektatuko direla.
‎Gauez, ordea, igoera zuzen ezaguneko astro bat erabili dugu, geroago azalduko dugun bezala.
‎Baina, elkarrengandik nahiko hurbil badaude, teleskopio bidez ere ez ditugu bereiziko. Bikoitzak direla jakiteko, zeharkako metodoren bat erabili dugu: espektroskopia, adibidez.
‎EK 20.2 artikuluak dio araudi horretako 20.1 artikuluan jasotzen diren eskubideak ezin direla murriztu aurretiko zentsura mota bat erabiliz.
‎Konstituzioaren aurkako publizitatean arau horien eraginkortasuna zalantzagarria bada ere Konstituzioan aldez aurretik babesturiko printzipio bat defendatzen delako, garrantzitsuena izango da Konstituzioan jasotakoa garatzeko araua zein den zehaztea, hau da, lege arrunta ala erregelamendu bat izan behar duen jakitea. Hori dela eta, nahikoa da lege arrunt bat edo erregelamendu bat erabiltzea oinarrizkoak ez diren eskubideak eta gizarte eta ekonomia politikaren printzipio arautzaileak garatzeko. Hori egiteko ez da lege organiko bat indarrean jarri behar.
‎Doktrina tradizionalak mezuan arreta erakarlea duen garrantzia azpimarratu ohi du engainuzko publizitatearen izaera zehazteko orduan. Batzuetan, publizitateak egiten duen eskaintzak murriztapen esanguratsuak izaten ditu, eta horiei buruzko garrantzizko informazioa beste toki batean ematen da igorpen zeinu bat erabilita (adibidez, izartxo txiki bat erabiliz); jokaera horren ondorioz, hartzailea nahasten bada, alderdi erakarlearen mezuak engainuzko izaera izango luke (Tato, 2003: 9) 117 Halere, 90eko hamarkadan, indarra galdu zuen mezuan amuak duen garrantzia, eta jurisprudentziak mezuaren arreta erakarleari buruzko beste interpretazioa eman zuen; izan ere, kontsumitzaile arruntak jakin badaki publizitate promozio baten murriztapenak edo mugak letra txikian kokatzen direla, horretara ohituta dago, normalean mezuan agertzen diren igorpenek murriztu egin ohi baitute produktu edo zerbitzuak eskaintzen duena (Tato, 2003:
‎Doktrina tradizionalak mezuan arreta erakarlea duen garrantzia azpimarratu ohi du engainuzko publizitatearen izaera zehazteko orduan. Batzuetan, publizitateak egiten duen eskaintzak murriztapen esanguratsuak izaten ditu, eta horiei buruzko garrantzizko informazioa beste toki batean ematen da igorpen zeinu bat erabilita (adibidez, izartxo txiki bat erabiliz); jokaera horren ondorioz, hartzailea nahasten bada, alderdi erakarlearen mezuak engainuzko izaera izango luke (Tato, 2003: 9) 117 Halere, 90eko hamarkadan, indarra galdu zuen mezuan amuak duen garrantzia, eta jurisprudentziak mezuaren arreta erakarleari buruzko beste interpretazioa eman zuen; izan ere, kontsumitzaile arruntak jakin badaki publizitate promozio baten murriztapenak edo mugak letra txikian kokatzen direla, horretara ohituta dago, normalean mezuan agertzen diren igorpenek murriztu egin ohi baitute produktu edo zerbitzuak eskaintzen duena (Tato, 2003:
‎Aditu horrek Madrilgo Lehenengo Instantziako epaia, 2001eko uztailaren 26koa, aipatzen du adibide gisa: Opening hizkuntza eskolak idatzizko iragarki batean doako ingeles ikastaroa eskaintzen zuen, eta, han, eskaintza murrizten zuen izartxo bat erabiliz (letra txikian jasotzen zen murriztapenak honako hau zioen: «balio du zentro bakoitzeko aurreneko 50 informazio eskaeretarako»).
‎Orain arte adierazi dugun bezala, publizitatea komunikazio berezia da, teknikoki berezia, komunikatzeko teknika berezi bat erabiltzen baita. Hala eta guztiz ere, ez dugu ahaztu behar sistema kapitalistaren garapenarekin duen loturagatik, badituela bestelako ezaugarri batzuk eta horiek ere arreta espezializatua behar dutela.
‎Publizitatearen Lege Orokorraren arabera, publizitate kontratuetako hirugarren alderdi batekiko erantzukizuna arintzeko klausula deuseza izango da (13 art). Hala, agentziak ezin izango du modu horretako klausula bat erabili, zuzenean edo zeharka, sinatutako kontratuetan, dagokion erantzukizuna saihesteko edo ekiditeko; are gehiago, iragarlea publizitate jardueraren lehenengo erantzulea izan arren, ikuspegi juridikotik gerta daiteke publizitate agentziak hirugarren alderdi baten aurrean solidarioki edo era mankomunatuan erantzun behar izatea lege hausteagatik (Santaella, 2003: 139).
‎Mezu baztertzaileak forma bat baino gehiago izan ditzake egitura gramatikalari dagokionez; adibidez, maiz, artikulu mugatu jakin bat erabiltzen da edo aditzondo zehatz bat iragarlearen prestazioez ari denean edo konparazioa engainuzkoa erabiltzen denean. Produktu edo zerbitzu baten ezaugarri eta abantaila errealak adierazten direnean, horrela adierazitako publizitatea zilegia izango da, baina, ondasunaren ezaugarriak egiarekin bat ez datozenean, engainuzko publizitate ez zilegiaren kasu bat izango da (PLO 4 art.) (De la Cuesta, 2002:
‎Ikuspegi horretatik, esan dezakegu ezkutuko publizitateak. zerbitzuen merkatuan eragina duela. Merkaturako iluna den forma bat erabiltzen bada publizitatea zabaltzeko, horrek baldintza ekonomikoetan eragin dezake, ordain litekeen ordainsaria (halere, batzuetan, ez da ordainsaririk egongo) ez baita merkatuko preziosisteman sartuko; beraz, publizitatea zabaldu duen hedabideak ez du ordainsari hori jasoko, iragarkiaren euskarrian parte hartzen duten pertsona fisikoek baizik. Ondorioz, informazioaren profesionalen artean, desberdintasunak eta gehiegikeriak sortuko dira, eta hedabideek beren euskarriak erabiltzeagatik jaso zezaketena galduko dute (De la Cuesta, 2002:
‎Izan ere, publizitate ekimen bat gauzatzeak hedapenarekin egingo du bat, ekimen hori publikoarengana helarazteko hedabide bat erabiltzen denean. Baina, hedabide jakin hori erabiltzen ez denean, ez dira baliokide izango.
‎Ildo beretik, aipatu behar da industria jabegoak subjektu, ondasun edo jarduerak identifikatzen dituela, haien titularrari edo jabeari zeinu bereizlearen gaineko erabilera eskubide esklusiboa emanez (2001eko abenduaren 7ko Marken Legea). Marken Legearen arabera (31.1 art.), zeinu bereizlearen gaineko eskubidea duenak ez die gainerakoei utziko nahasketa sor dezakeen beste zeinu bereizle bat erabiltzen. Hala, industria jabegoari eraso egiten dion jokaera desleialtzat hartuko da iragarlearen zeinu bereizleak beste lehiakidearenekin nahasten dituen publizitatea.
‎255) bertan behera, eta, horrenbestez, publizitate lana ez ematea alde bakarreko ukotzat jo daiteke; ondorioz, hedabidea prestazioa emateaz libratzen da. Dena den, erantzuleak kaltearen ordaina eman dio hedabideari eta prezioa osorik ordaindu, baldin hedabideak beste publizitate bat erabilita kontrataturiko denbora edo espa64 Ezin da ongi jakin, azken pasarte hori kontuan harturik, iragarlea edo agentzia libratu ote den hedabideari edozein kalte ordain emateaz. Ez dirudi justifikatua dagoenik, batez ere, hedabideak lehenik kontrataturiko denbora edo espaziounitateak ez dituenean guztiz bete beste publizitate baten bidez. Erabat posible litzateke iragarle edo agentziak salgaitan kalte ordaina eskatzea, publizitate bera edo ezberdina duten beste denbora edo espazio unitateak kontratatuz (Erdozain,:
2007
‎Kontzeptu abstraktu hauek bizi egiten dira, edo behintzat kontzeptuetanislatzen dena biziduna da. Naturan aurkitzen dugunarekin argitzeko, gure baitannaturalki garatzen den prozesu bat erabiliko dut azaltzeko: elikaduraren prozesua.
‎Irudi luke, baina, fenomeno berri hauen agerpena zientzia eta politika ulertzeko marko teoriko nagusiek baldintzatzen dutela. Zientzia eta politika ulertzekoeredu zehatz bat erabiltzen da oinarri modura, eta hortik pentsatzen dira geroaukera berriak. Ez dira zientzia, teknologia eta berrikuntza politiken oniritziteoriko eta printzipio nagusiak birpentsatu, oraindik orain hazten ari den lexikoberriaren agerpenarekin.
‎Besteak beste, Monroe-k bi mila gizakitik gorakolagin batean oinarritutako ikerketa bat argitaratu zuen1898 urtean. Ikerketa egiteko, pertsonen ezaugarrimoralak, dirua gastatzeko moduak eta antzeko gaiei buruzko galdetegi bat erabili zuen (Monroe, 1898 in Delval, 1989). Lan horretaz gain, galdetegietan oinarritutako bestehainbat lan ere argitaratu ziren Mintegi pedagogikoa (ThePedagogical Seminary) aldizkarian 1900 urtearenaurretik.
‎Ikerlan hori egiteko, hainbat herri zein gizarte jatorritako 5 urtetik 11 urterabitarteko 195 haur aukeratu zituen. Furth ek Piaget-en (1926) metodo klinikoarenantzeko elkarrizketa ireki bat erabili zuen, haur horiek rolen, diruaren, gobernuareneta antzeko gizarte gaien inguruan zer zekiten aztertzeko. Gero, haurrenerantzunak aztertu zituen, horretarako hipotesi nagusi batean oinarrituz.
‎ondorio bat lortzeko bi kausaren nahiz gehiagoren artean egon beharduen eragin trukeari buruzko ikusmoldea (Finchan, 1983; Kelley eta Michela, 1980). Kausa eskemak zer diren argitzeko, adibide bat erabiliko dugu. Demagunkausa eskema bat dugula, eta horrek arrakasta pertsonaren gaitasunari etaarrakasta lortzeko ahaleginari egozten diela.
‎...latzen ikasteaz gain, oso gogoko dute kausa efektu harremanakaurkitzea eta horiek motibagarritzat hartzen dituzte (Jennings, 1991, 1993; Meceret al., 1986; Sullivan eta Lewis, 1988; Watson, 1972, denak in Durkin, 1995). Sullivan-ek eta Lewis-ek (1988 in Durkin, 1995), adibidez, urtebeteko haurrakjarri zituzten tresna batean, Barrio Sesamo telesaioko musika eta argazki bataterarazten zituen aparatu bat erabiltzen irakasten zuena. Haurren% 70ek minutugutxitan ikasi zuen aparatua erabiltzen, eta, ikasi zutela eta, kontent eta gusturazeudela adierazten zuten.
‎Azkenik, ezin dugu ahaztu iragarkiek genero estereotipoak islatzen dituztela.Adibide bat erabiliko dugu, baieztapen hori egiaztatzeko: jostailuak.
‎Gaur egun, ordea, autore gehienak ez datoz bat baieztapen horrekin. Izan ere, Rebecca Eder ikertzaileak (1989, 1990) erakutsi zuen mintzamen maila apalagoabehar duen metodologia bat erabiliz gero, (hain zuzen ere, haurrei, bakarrikjolastea gustatzen zait/ lagunekin jolastea gustatzen zait, eta antzeko esaldienartean aukeratzeko eskatuz) hiru urte eta erdiko haurrak beren buruak deskribatzean ezaugarri psikologikoak aipatzeko gai zirela.
‎Horrez gain, haurren jokabideari behatu zioten, dendetan jolastenziren bitartean. Zaharrekin, berriz, elkarrizketa bat erabili zuten, besteak beste, txanponen ezagutzaz, diruaren eta erostearen arteko erlazioaz, salgaien prezioazeta salerosketa prozesuaz.
‎Batez beste, 6 urte eta hiru hilabeterekin garatzen da 2 maila. Orduan, haurrek ulertzen dute txanponek balio ezberdina dutela, baina uste dute zerbaiterosteko balio doiko txanpona erabili behar dela; hau da, besteak beste, uste dute 2zentimo balio duen zerbait erosteko 2 zentimoko txanpon bat erabili behar dela, etaezin dela 5, 10, 20 edo 50 zentimoko txanponik erabili. Halaber, haurrek uste dutedendariak beti itzultzen duela dirua.
‎Jolas jarduera bat erabiliko dugu, honako gidoi honi jarraituz:
‎Ikerketa horien adibide gisa, Adelson ek, Green-ek eta O. Neil-ek 1969 urtean11 urtetik 18 urtera bitarteko 120 gaztetxorekin egindakoa azalduko dugu. Datuaklortzeko, elkarrizketa bat erabili zuten. Honela hasten zen:
‎Haurrak lau talde sozioekonomikotakoak ziren, eta LehenHezkuntzako laugarren eta zortzigarren mailen artean (9 urte, gutxi gorabehera) zeuden. Datuak biltzeko, informazio, jarrera eta interes politikoen inguruko galdetegi bat erabili zuen. Galderak ziren politikaren inguruko ezagutzari buruzkoak etaalkatea, presidentea eta antzeko pertsonaia politikoen balioesteari buruzkoak.Ikerketaren emaitzek hauxe adierazi zuten:
‎–Zer pentsatzen duzu edo zer pentsatukozenuke, baldin eta lagun X (talde nazionalaren izenari dagokio X) bazenu??. Kasuhorretan, ikertzaileek haurren erantzunak neurtzeko, oso pozik erantzunetik osotriste erantzunera zihoan eskala bat erabili zuten (adibidez, Verkuyten 2001).
‎Hala ere, badira salbuespenak; esaterako, Spielmann ek (1986) etaMcLernon eta laguntzaileek (1997) bakearen eta gerraren ikusmoldeak gertakarigarrantzitsu baten aurretik eta ondoren aztertu zituzten (Amwar el Sadat ekIsraelera egin zuen bisita eta IRAren su etena, hurrenez hurren). Mohamad (1996) eta Hakvoort eta Haglund (2001) autoreek ere beste metodologia bat erabili zuten, hain zuzen ere, luzerako diseinu sekuentziala.
‎–Ba nik badut Ane izeneko lagun bat eta gorbata bat erabiltzen du. Zuri zeriruditzen zaizu hori?
‎Planteamendua. Kohlberg en arrazoibide moralaren ikuspuntutik abiatuz, Rest en testetik egokitutako dilema moral bat erabiliz eta lagunak edota senitartekoak lagin gisa hartuz, dilema horri emandako erantzunak sailkatu, ebaluatu, interpretatu eta eztabaidatu. Gutxienez, lau ordu behar dira.
‎· Metonimia: hitz joko bat da, hitz baten ordez hitz horrekin harreman semantikoa duen beste bat erabiltzea; horrela, identifikatu ahal dira pertsonak eta euren gauzak, autoreak eta euren obrak, jainkoak eta euren zereginak, jabeak eta euren jabegoak, kausak eta ondorioak, edukia eta edukitzailea, abstraktua eta konkretua, zeinua eta esangura. Tropo honetan, kualitatiboa da hitzen arteko harremana.
‎Eztabaidatua ez den gertakari bat erabili behar da beti abiapuntuko hitzarmen gisa. Lehen duda sortu bezain laster galtzen du gertakari batek bere abiapuntuko hitzarmen indarra.
‎Diskurtsoan baieztatutakoaren berme eta babes moduan, aintzakotzat har daiteke hirugarren baten zina, aipatzen den pertsona hori sinesgarria den heinean entzuleentzat. Pertsona bat edo talde bat sinesgarria denean eta tesiarekin bat erabiltzen da autoritate argudioa diskurtsoan. Argudio horrek gogora ekartzen du pertsona edo talde horrek lehenago egindakoa, zeina ongi baloratzen baitu entzuleria jakin batek.
‎Zenbait kasutan, metaforak (ausartak edo berri berriak direnean batez ere) tentuz txertatu behar dira diskurtsoan, aldez aurretik iragarriz metafora bat erabiliko dela: bestela esateko, edo barkatu honela esatea baina?
‎Oso da garrantzitsua gogoan izatea familia horietako asko eta asko bizi direla politikoki oso bestela pentsatzen duten familiak bizi diren eraikuntza beretan, eta litekeena da azken horiek, termino bigun xamar bat erabiltzearren, errebantxa zikinezko ekintza batean, alde egin gura luketenen irteera oztopatzea(?). Autoen gurpilak zulatuko dituzte, zioen batek, Barrikadak altxatuko dituzte eskaileretan, zioen beste batek, Igogailuak indargabetuko dituzte, zioen hirugarren batek, Silikona sartuko dute sarrailetan, indarrez botatzen zuen berriz lehenak(?), Gure kontra egingo dute oina etxeaz kanpo jar dezagun unean, Aitona hartuko dute bahituran (Saramago, 2004:
‎arras bestelakoa da katuaren eta zakurraren artekoa baino. Sein japonierara itzultzeko badago hitz bat; baina gero hitz horrekin Seiend [izakia, izalea] eratzeko ez dago modurik eta zeharo bestelako hitz bat erabili behar da. Alemanak besterik gabe adierazten du izan eta izaki arteko aldea ez dela katu eta zakurren artekoa; japonieraz hori horrela ezin da adierazi.
‎Hizkuntzazko hezkuntzaz haur japoniarrek, beste gizakienganako zein harremanetan dauden, ikasten dute. Esate batera, ene amari galdetzen badiot «aita gelan al dago?», beste esamolde bat erabili behar dut, itaun bera aitaren lagun bati egiten badiot, edo itaun bera ene ahizpari egiten badiot. Kontua ez da nork nori hitz egin harremana bakarrik, ezpada aintzat hartu behar da halaber hitz egilearen harremana nortaz hitz egiten denarekin, eta nori hitz egiten zaionaren harremana orobat nortaz hitz eginarekin.
‎Ebazteko ariketa (Aurreko ariketa bera (14), baina beste eskema bat erabilita) Soluzio egokia b Eskumako aposizio koma artekoa
‎Euliak eta Txindurriak auzi gogor bat zerabilten, nor ote zen ederrago.
‎Aldaerotan bere kendu dugu, gure ustez, ez da egokia eta. Hirugarren baliabide bat erabiliz gero, zeinismoa (zein, bait edo zein? (e) n), hona hemen emaitzak:
‎Euliak eta Txindurriak auzi gogor bat zerabilten, nor ote zen ederrago.
‎Ontzat eman daitezke, baina nahi izanez gero, arin daitezke, errazago eman. Horretarako, ahozko estrategia bat erabiliko dugu, t (z) eko osagarrian aurrera eroanda aditza (saldu) eta semaforoa (t (z) eko atzizkia), biak: saltzeko.
‎(3) Medikuak esan dit [EZEN minbizia dudaLA, ospitaleratu egingo nauteLA eta astebetegarreneko operatu (egingo nauteLA) teknika berri berri bat erabilita]
‎Hobeto ulertzeko, egin dezagun izen propio bat barik izen komun bat darabilgula, esaterako boligrafoa. Hurrengo perpausa erabiltzen badugu:
2008
‎Argi dago beraz, hitz beraren atzean?, insaculación?, kasu honetan? errealitate ezberdinak ezkutatu ahal direla, eta terminologia bateratu bat erabiltzeak dakartzan arriskuak ekiditeko, ezinbestekoak direla udal iturrietan oinarritutako ikerketak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bat erabili behar 14 (0,09)
bat erabili ezan 5 (0,03)
bat erabili ari 4 (0,03)
bat erabili ohi 4 (0,03)
bat erabili baldintza 2 (0,01)
bat erabili egin 2 (0,01)
bat erabili ez 2 (0,01)
bat erabili gauzatu 2 (0,01)
bat erabili hasi 2 (0,01)
bat erabili kontratatu 2 (0,01)
bat erabili nahi 2 (0,01)
bat erabili oinarrizko 2 (0,01)
bat erabili ahal 1 (0,01)
bat erabili altzari 1 (0,01)
bat erabili antigorputz 1 (0,01)
bat erabili ardi 1 (0,01)
bat erabili arrazoi 1 (0,01)
bat erabili aspaldian 1 (0,01)
bat erabili aurreforma 1 (0,01)
bat erabili azaldu 1 (0,01)
bat erabili baino 1 (0,01)
bat erabili beharrean 1 (0,01)
bat erabili beharreko 1 (0,01)
bat erabili behartu 1 (0,01)
bat erabili berehala 1 (0,01)
bat erabili bildu 1 (0,01)
bat erabili bultzatu 1 (0,01)
bat erabili datu 1 (0,01)
bat erabili ekarri 1 (0,01)
bat erabili elikagai 1 (0,01)
bat erabili erreakzio 1 (0,01)
bat erabili errota 1 (0,01)
bat erabili esaterako 1 (0,01)
bat erabili espazialki 1 (0,01)
bat erabili ezin 1 (0,01)
bat erabili finantzaketa 1 (0,01)
bat erabili fitxategi 1 (0,01)
bat erabili gertatu 1 (0,01)
bat erabili idatzi 1 (0,01)
bat erabili ikasi 1 (0,01)
bat erabili irakatsi 1 (0,01)
bat erabili irakurri 1 (0,01)
bat erabili izugarrizko 1 (0,01)
bat erabili korronte 1 (0,01)
bat erabili lortu 1 (0,01)
bat erabili my 1 (0,01)
bat erabili orde 1 (0,01)
bat erabili oso 1 (0,01)
bat erabili paisaia 1 (0,01)
bat erabili sortu 1 (0,01)
bat erabili tradizionalki 1 (0,01)
bat erabili txanda 1 (0,01)
bat erabili ukan 1 (0,01)
bat erabili utzi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia