2008
|
|
Zenbait auzitegik ez dute inolako arazorik aurkitu Uruguaiko herritar horiei laneta erresidentzia baimenak esleitzeko orduan lehentasunezko tratu bat aplikatzeko, betiere, eta barne ordenamenduko legedia errespetatuz, bereziki nazioaren enplegu egoera. Hori, errealitatean, eskubide horiek ezerezean uztea ere bazen, zeren suposatzen baitzuen Uruguaiko herritar bati baimenak emateko lan eskaintza
|
bat
egon behar zela, eta, gainera, lan eremu horretan espainiar naziokotasuneko herritarrik ez egotea enplegu eske. Beste zenbait auzitegik, berriz,, facilidades, en pie de igualdad con los nacionales del Estado hori beste aipamen batekin lotu behar zela ulertuko dute,??, bertatik eratorriz etorkin horiek Europar Batasuneko herritarrekin parekatu behar zirela jarduera hauei dagokienez.
|
|
Halandaze, liburu nahikoa arrakastatsu suertatu zen, eta aurreko (2?, 4?) edizio horiez gainera, gutxienez beste bat eduki zuen 1914an, urte horretako ale
|
bat
baitago Euskaltzaindiaren Azkue Bibliotekan (Goyenetche, 1914), 145 orrialde eta 85 kantaduna. Areago, beste edizio bat ere eduki zuela pentsa daiteke, Jules Moulier Oxobik 1922an Gure Herria aldizkariaren. Bertzen irakurgaietan?
|
|
Amaitzeko, hirugarren ondorio
|
bat
badago: hizkera aldatzen doa eta zerk aldarazten duen aztertu nahi bada, ezinbestekoa da dialektologiak soziolinguistikari ateak zabatzea, ahozko hizkerak aztertuz.
|
|
antsietatea, depresioa, somatizazioa, elikadura trastornoa eta alkoholismoa. Gainera, osasun pertzeptzioa orokorrean neurtzeko galdera
|
bat
dago.
|
2009
|
|
antsietatea, depresioa, somatizazioa, elikadura trastornoak eta alkoholismoa. Gainera, osasun perzeptzioa orokortasunean neurtzeko galdera
|
bat
dago.
|
|
Horrela, beraz, egia da AHTren kasuan eredu desberdinen arteko gatazka
|
bat
dagoela, baina zehaztapen hori ondo ulertu behar da: ez da gatazka bat ezagutza teknikoa dutenen (pertsona arrazionalen, neutralen) eta herritarren (pertsona irrazionalen, ideologiadunen) artekoa, baizik eta bizitza eredu desberdinak izanik ezagutza gatazka bat ere badago; auzi teknikoaz gain, proiektuaren alderdi sozialak, kulturalak zein ekonomikoak ikertzea ere posizio ideologiko batek motibaturiko kezka zientifiko eta tekniko bat da.
|
|
Biak zehaztu nahi izan ditugu: ezagutza gatazka
|
bat
dago eta, bestetik, bizitza ereduei buruzkoa ere bai; ikusi bezala, elkarri lotuta daude, baina komeni zaigu biak ondo bereiztea. Proiektu baten inguruan posizio hartze desberdinak egon litezke, eta posizio hartze hori ezagutza erabiliz justifikatzen da; ez da batzuek ezagutza teknikoa dutela eta besteak ideologia politikoaz baliatzen direla, beraz.
|
|
Era berean, ikusi dugu badaudela herritarrei informazioa ez igortzeko motibo errealak; aipatu dugunez, informazio faltak haserrea batetik eta anbiguotasuna bestetik sortzen du, baina bi bien ondorio politikoa «indiferentzia» eta «aldekotasuna» dira. Aldiz, posizioa hartua dutenen artean, gatazka epistemologiko eta ontologiko
|
bat
dago: alegia, bizitzeko modu diferenteak daude eta horri lotuta kezkak eta ezagutu beharreko auziak ere kontrajarriak dira, jende inplikatua da, eta horrek beraien posizioa egonkortzea suposatzen du, une oro informazioa bere nahieretara interpretatuz eta bere posizioa indartuko duen ezagutza metatuz, aldekoa zein kontrakoa izan.
|
|
Hala, informazioaren izaerari buruz galdetuta, soilik% 12k uste du instituzioek eskainitakoa informazio inpartziala eta objektiboa izan dela, alboratua eta interesatua izan dela uste duten gehiengo absolutuaren(% 54) parean. Horren arabera, konbergentzia
|
bat
legoke interes pribatuaren eta kudeaketa publikoaren artean.
|
|
– alde batetik, irudi luke kontraesan
|
bat
dagoela datuetan (36 Euskal Soziometroan). Informazio maila baxua dela baieztatzearekin batera, euskal Y-aren proiektua aurrera eramateaz galdetuta, hauek dira erantzunak:
|
|
Oinarri gisa, arau orokor
|
bat
dago, unitate sinbolo guztiekin aplikatzen dena: nazioarteko SI sisteman unitate sinbolo guztiak letra arruntez (letrakera bertikala) idazten dira.
|
|
Nazioarteko hitzarmenetan oinarriturikoak izanik eta mundu guztiko zientzialariek erabiltzeko onetsita egonik, logikoa denez, euskaraz ere onartzen dira, beren osotasunean onartu ere, nahiz salbuespenen
|
bat
egon daitekeen. Zernahi gisaz, nazioarteko sinboloekin egokitzapenak egin behar dira euskarazko testuetan integratzeko.
|
|
Hori ez da egia. Ez zegoen herri bateko eliza edo baseliza egiterik, eraikitzea erabakitzen zuen herri
|
bat
egon gaberik. Eta herri horrek betidanik izan ditu bere agintariak:
|
|
patronatuaren izaera eta jabetza, eraikinen tipologiak, desamortizazioa eta frankismoaren legedia. Bosgarren gai
|
bat
legoke, finken immatrikulazioaren legediaren historia, baina jardunaldi hauetan esparru hori Mikel Karrerak jorratu du. Ondorio bezala, Zuzenbide positibotik abiatuta, hausnarketa batzuekin bukatuko dut.
|
2010
|
|
5A. grafikoan agertzen den hirugarren zutabean ia inkestatu guztiek diote herri aldizkaria egotea ona dela. Aldekotasunaren portzentajea oso da altua, apenas antzeman daiteke aurkakotasunik irakurleen artean, baina ezin ahaz daiteke desbideratze txiki
|
bat
egon daitekeela. Hau da, aldizkariaren izenean deitzen dela esatean, jendea ez da ausartzen benetan pentsatzen duen guztia esatera.
|
2011
|
|
Tentsio
|
bat
egon zen erbesteko eta aberriko euzkogogoatarren artean. Labur adieraztearren:
|
|
Aurretiko auzi
|
bat
egon zen guztiz presente hamarkada guztian: idatzirako zer euskara eredu erabili behar zen argitzea, eta batez ere, praxian erabilgarria zela frogatzea.
|
|
Marijesien bakarlari honek edo besteak ez duela ondo abesten, ez duela «behar den moduen» entonatzen. Horrek islatzen du auzotarrek koplen itxuragatik duten ardura, eta adierazten du ontzat ematen den abesteko era
|
bat
dagoela eta nolabaiteko zaintza soziala dagoela auzotarren partetik. Era berean, emakumeen parte hartzeak eragin zuen abesteko tonuaren aldaketa eztabaidatzeko aitzakia izan da, bai kalean, bai Gabon gaueko mahaietan.
|
|
Edo, agian, nolabait alde biak betetzen dituen fenomeno bat ote da? Hau da, alde batetik, denboran zehar irauten duen egitura objektibagarri
|
bat
dagoela eta, bestetik, egitura horrek etengabeko aldaketak ere jasaten dituela.
|
|
Bestalde, Sperberek irudikapen kulturalak beti indibidualak direla planteatzen du eta, horren ondorioz, sinboloen bidez dugun ezagutza beti akastun eta gutxi gorabeherakoa izango da. Planteamendu hau, sinbolizazio prozesuan esanahi ezberdinen atxikimendu
|
bat
dagoela defendatzen zuen planteamendu klasikoaren kritika izugarria da. Jarrera ezberdin bi horiek hurrengo dikotomietan laburbilduko nituzke:
|
|
Kasu lazgarriagoak ditugu euskarazko hitzak edo esaldiak, esan nahi dutenari guztiz sor, hautsi egiten dituztenetan: Leioan «Euskal Etxeen Plaza» izeneko plaza
|
bat
dago, erdaraz oso arrunta da ikustea «Plaza Euskal Etxeen», berdin gertatzen zaio Basauriko «Gudarien Etorbideari», erdaraz Avenida Guradien ematen baita. Ez dute ulertzen eta ez dute itzulpenik egiten.
|
|
ezagutu eta aitortu. Euskara estetika aldetik edo identitate aldetik erakargarria izan dadin, aurrez akordio
|
bat
dago euskararen balioaz. Zoritxarrez, balio hori oso kaltegarria izan daiteke, besterik ez bazaio aitortzen.
|
|
Anari hau kontatzen dion bitartean, bere atzean, paretan margotua, mantxa beltz
|
bat
dago. Orban beltz hori Saïdek sentitzen duen agoniaren irudikapena da, barnean sentitzen duen hutsunearen adierazlea.
|
2012
|
|
Koadroaren ezkerretara aldamio
|
bat
dago, eraikina zaharberritzeko edo eraikitzeko lanetan dagoen seinale. Bertan dauden eraikinak edota hirian egiten diren lanak aurkeztea ere denboraren igarotzearen seinale dira.
|
|
70,5 X 105,5 cm-ko neurriak ditu, eta gaur egun Areetako (Bizkaia) bilduma pribatu batean gordetzen da. Ikus daitekeen bezala, Deustuibarra erriberako paisaia
|
bat
dago margotua. Oso koadro lasaia da, eta kolore hotzek hartzen dute ia espazio osoa (mendi eta ibaiaren koloreak baitira).
|
|
Trinkotze horrek bariazio gutxi agertzea eragiten duela dio4 Bestetik, Santaziliak beste fenomeno baten berri eman digu: lehen Garazi eta Luzaideren artean hizkeren arteko continuum
|
bat
zegoen eta, gaur egun, gero eta gehiago bereizten ari diren bi hizkera bihurtzen ari omen dira5.
|
|
Kontsumitzaile batek kontsumi dezake ekoizle batek ekoitzitako produktu bat, baina produktua sortzeko eta kontsumitzeko errepertorio komun
|
bat
egon behar da; errepertorio horren erabilera bere transmisioa ahalbidetzen duten instituzioek eta merkatuak mugatu edo kontrolatzen dute. Batetik, aipatutako faktoreetako bat bera ere ezin da deskribatu modu isolatuan, eta bestetik, hautematen diren harreman motak eskemaren balizko ardatz guztietan gertatzen dira.
|
|
Zergatik ez zara EPAra juten? Han kurtso pila
|
bat
daude. (...) Ikusi nun folleto bat:
|
|
Lau erakundeen arteko gatazka maila handia ez da prestigio txikiko IAPak ekoizteko arrazoi bakarra. Harmonia ere izan daiteke inbertsioak eteteko eta etekinak galtzen uzteko motorra, baldin eta lau erakundeek aho batez adierazten badute pertsona bati prestigio txikiko IAP
|
bat
dagokiola, horrela desinbertsioa eta balizko etekinen galera eraginez.
|
|
Hasiera batean horretara mugatzen zen komunikabideen eraginari buruz aipaturiko teoria, hots, errealitatearen hautemate sozialean komunikabideek agindu ahal zutela zeri buruz pentsatu, gai publikoen lehentasunak edota garrantzi maila?, baina ez zutela ia eraginik gai horiei buruz zer pentsatu behar zen erabakitzeko orduan. Geroago baina, ikuspuntu horri agendaren lehen maila izendatuta, teoria berak azaldu zuen agendaren bigarren maila
|
bat
zegoela (McCombs, 2004; Shah et al., 2009). Bigarren maila horren arabera, komunikabideek albisteak plazaratzean erabilitako atributuek pertsonek gai horiei buruz egin duten ebaluazioan eragina dute.
|
|
Kontzeptuak banaturik aurkeztu eta sakon sakon xehatzen dira. Amaieraraino eramaten da programa, matematikako topiko bakoitzari ikasgai
|
bat
dagokiolarik; gainera, kontzeptu bat definitu ondoren, haren propietate guztiak jarri eta frogatu egiten dira. Beraz, matematikaren ikuspuntutik, zeharo formalistak, zorrotzak eta garbizaleak dira.
|
|
Unitate bakoitzaren hasieran Lehenengo pentsatu eta ebatzi delako atal
|
bat
dago. Atal horretako jardueren bidez testuinguruan jartzen da unitatean zehar landuko den matematika zatia.
|
|
Ildo horretatik, «tokikotasun eraberritua»ren (Clarke, 1993) azken ekarpenek tokiko gobernuaren ikusmolde tradizionaletik gaur egungo governance delakora eraman dute gobernu zeregina, hau da, harremanezko gobernura. Kontzeptu horrek partaidetzarako bestelako agertoki
|
bat
egon daitekeela erakutsi digu, azken aldi honetan bai agintariek bai elite politikoek onartzen baitute beren egitekoak askotariko aktoreen arteko interakzioa dakarrela, aktore publikoena nahiz pribatuena, hain zuzen ere. Gaur egun oraindino azaleratzen ari den tokiko governance horrek erabakiak hartzeko bestelako eredu bat ezarri du, non agentzia publikoen arteko harremanak ez ezik agentzia publikoen eta herritarren arteko harremanak ere aintzat hartzen diren (Goss, 2001).
|
2013
|
|
Kapitalak segurtasuna ematen du eta jardueraren bideragarritasunari laguntzen dio. Bazkideek badakite ondare
|
bat
dagoela eta horrek ematen die konfiantza jarduera erantzukizunez burutu dezaten.
|
|
Lan honen helburua Friedrich Nietzsche filosofoak idatzitako Honela mintzatu zen Zaratustra lan ezagunaren inguruko irakurketa bat egitea da. Aipatu lanak dituen irakurketa posible guztien artetik, irakurketa honek espektrologiaren alde egiten du; beste modu batean esanda, hemen defendatuko den tesiak zera dio, Honela mintzatu zen Zaratustraren oinarrian mamu
|
bat
dagoela; are gehiago, Nietzsche-k berak mamu edo espektro bat zuela xede. Zaratustra, ondorioz, Nietzsche-ren eta berak horren beste deseatzen zuen mamuaren arteko zubia litzateke.
|
|
Film bakoitzaren barruan ere gerta liteke hizkuntza mailak bereizi beharra. Ez hori bakarrik; sarri tokatzen dira abestiak, eta pertsonaien berbaldiaren azpitik entzuten den telefono grabazio bateko, irratiko edo telebistako jarduna; gerta liteke jatorrizko bertsioan bertan bigarren hizkuntza
|
bat
egotea, jatorrizko bertsioan azpidatzita datorrena, esaterako?. Testu mota horiei guztiei eman behar zaie erantzuna.
|
2014
|
|
Bat, existentziaren ardatza: alaba, hementxe herri
|
bat
dago/ ikusi nahi dunik bada izan badenaren egiaztapena eta berezko balioa() erakusten du. Bi, jakinduriaren bidea:
|
|
– hobekuntzaeta ikaskuntza lezioekin konpromiso
|
bat
dagoen;
|
|
– politikarien aldetik, ebidentzietan oinarritutako politikagintzarekin, bere zentzu zabalenean ulertua, konpromiso
|
bat
dagoen;
|
|
– halaber, bikaintasunarekin konpromiso
|
bat
dagoen, estandar gorenenekin eta etengabeko hobekuntzarekin;
|
|
Petra Salvoch heldutasunera iritsi aurreko bidean ilungune aipagarri
|
bat
dago: 10 urtetik 20ra bitartean ez omen zen Paskel etxean bizi izan (ez dago garbi neskame joanda edo zer dela-eta, ez eta Bidankozen bertan geldituta ala herritik kanpo).
|
|
zenbat eta legebiltzarkide gehiago izan, orduan eta ordezkari gehiago aukeratu ahal izango ditu alderdi batek. Horrekin batera, bigarren multzo
|
bat
dago, lau gizarte eragile edo talderen ordezkari banarekin.
|
|
Ildo berean, eta lehen iritzi multzo honekin amaitzeko, Euskal Herrian Euskaraz erakundeko kide gisa Maddalen Ezkerrak eta Iñaki Fernandezek idatzitakoa ekarriko dugu hona. Herri bakoitzari hizkuntza
|
bat
dagokiola aldarrikatzen dute bertan, eta hizkuntzaren eta lurraldetasunaren arteko lotura bereizezina dela defendatzen dute:
|
|
Euskal Nazioak euskalduna izan behar duelakoan gaude, Herri bati hizkuntza
|
bat
baitagokio. (?).
|
2015
|
|
– Ordezkatze sistema
|
bat
zegoen herriko biltzarretan etxearen izenean mintzatzeko.
|
|
– Bigarren ordezkatze sistema
|
bat
zegoen, aginte inperatiboa zuena, herriko biltzarretik herrialdeko biltzarrera (izen desberdina zuena, hego edo iparraldeko lurraldeen arabera: Biltzar, Silviet, Cortes, Juntas).
|
|
25) narrazioan Ginebra objektu desiratua da (Arthur erregeak, Galahadek eta Fool morroiak desio dute), eta erreginak, bere barnean haur bat hazten ari den bitartean, leihotik ikusiko du nola akabatzen duen erregeak Galahad; «Amodio fantasia bat» (N: 109) narrazioan, VII. atalean, andere batek gortina baztertzen du kalera begiratzeko, XIII.ean ere «neskatxa
|
bat
zegoen, geldi eta isila» leihotik begira, XVI. atalean deskribatzen den argazki zaharrean neskatila bat itsas bazterrean amapola xorta bat eskuetan ageri da, XVIII. atalean agertzen den neska galdu egin da eta ez daki etxera itzultzen, baina haren solaskideak nahiago du galdera gehiago ez egin («nahiago nuen enekin gera zedin, bere misterioak ezagutu baino»), eta seduzitu dezan uzten du, orain... Olerki liburuetan zirriborratutako emakume tipoak aurki daitezke beraz, haren lehen narrazio liburu honetan ere:
|
|
Garai honetako liburuen paratestuan giza irudiak aurkitu ditugu, azaletan eta ilustrazioetan: IGBn Gustave Doré ren ilustrazio
|
bat
dago, zeinak Jesukristo edo beste martiri bat gogora dakarzkigun gizonezko bat irudikatzen duen ekaitzaren erdian masta bati lotuta; MZko azalean Emilio Campos Goitiaren margo bat ikusten dugu eta bertan jatorri euskaldunekoak diruditen hainbat gizonezkoren siluetak txalupa baten inguruan burumakur; GPko azalean zein barruko orrialdeetan Josu Monteroren egiletza duten «Momias culturales» eta «... «Oihal finezko lo soineko luze baten antza duen zerbait jantzirik agertzen da, bizkarrez, gorputza aurrera makurturik, ukuilu bat izan daitekeen leku ilun batean.
|
|
Esan daiteke asmo erotikoa duen irudia dela, sexuaren aurrekariak edo ostekoak iradokitzen baitizkigu(?). Emakumezkoaren burua legokeen espazioa betez lauki zuzen beltz
|
bat
dago, liburuaren izenburuaren berri ematen duena» (Rodriguez, 2014a 149). Garai honetako paratestuak, nahiz eta oso modu singlean izan, nahikoa ongi jasotzen ditu Sarrionandiak gizonezkoak eta emakumezkoak irudikatzeko erabiliko dituen bideen nondik norakoak:
|
|
Bai, batzuetan ailegatu gara momentu batera beldurra izan dudala, ez dut esan nahi beldur fisikoa, joko ninduela edo horrelako zerbait, baizik eta gatazka oso handi
|
bat
egotearen beldur eta orduan niri bai kostatzen zaidala asko gatazkak bideratzea (11.2 Iñaki, 30, harreman homosexuala).
|
|
Prestazio horiek guztiek gizarte babesaren gastua eragiten dute, baina, batez ere, erretiro prestazioa da gastu gehien eragiten duena, biztanleria zahartzen baitoa. Gaur egun, gainera, demografia arazo
|
bat
dago, erretiro pentsioa portzentaje altu batek jasotzen duelako.
|
|
Eta ni oroitzen naiz, zera, Badajozera joan zan neska bat, ba hor hitz egiten eta esaten zigun, frontoi
|
bat
zegoela patioan, pareta, eta nik nahi nuke pala bat. Pala bat, pilota bat, jolasteko.
|
|
«Idatzizko informazioan kontatzen den guztia ezin da bideora ekarri, bestela alferrik ariko ginatekeelako idazten. Oreka
|
bat
egon behar da bien arten(?) lokuziorik gabeko bideoak dira egokiagoak» (Belen Melo, 2014an egindako elkarrizketa). El Correo da era horretako bideoak gehien erabiltzen dituen komunikabidea.
|
|
Informazioa laguntzeko dira bideoak, ez idatziz esaten den gauza berbera kontatzeko: «Oreka
|
bat
egon behar da bien artean; ezin dugu ahaztu albisteen webgune bat dela gurea, idatzizko egunkari baten webgunea alegia» (Belen Melo, 2014an egindako elkarrizketa).
|
2016
|
|
Aipaturiko oinarri teorikoa sustatuz, Joffe k aztertu zuen (2002) nola ulertu zuten Britainia Handiko prentsak eta biztanleriak 1995eko Zaireko (orain Kongoko Errepublika Demokratikoa) ebola izurritea. Ikertzaile horren ondorio nagusia, bai hedabideetan baita biztanleengan ere, ebolaren irudi komun
|
bat
zegoela izan zen: ebola afrikartzat hartzen zen, Afrikako ohiturekin lotua eta britainiarrekin zerikusi gutxi zuen gaixotasun gisa irudikatzen zen.
|
|
Hala, ARRAIN SA eta KIROL SAren arduradunek uste dute marka ezagutzera ematea bi urtetan egin daitekeela, nahiz eta bost urtetan kirol babesletzaren efektuak nabariagoak izango liratekeen. ARGI-INDAR SAren arduradunak, bere aldetik, kirol babesletzan aritutako lehen 10 urteen eta marka ezagutaraztearen artean erlazio lineal
|
bat
dagoela aipatzen du, eta hortik aurrera indarra galtzen du efektu horrek. Horrela, lau enpresen arduradunak bat datoz kirol ez profesionalaren babesletza marka ezagutarazteko baliagarria dela esatean, nahiz eta kirol profesionalarekin alderatuz daukan entzute txikiagoagatik epe luzeagoa behar den hori lortzeko.
|
|
Hain zuzen, norbanakoaren izaera soziala aintzat hartuz gero, egungo eskola haurren medikalizazioaren neurrigabeko hazkundea gizarte honetako arazo kolektibo bihurtzen da. Zientzia eredu hegemonikoak bereganatzen duen jakintzaren izenean, gizabanakoa sailkatzeko, banatzeko, estigmatizatzeko eta kontrolpean izateko makineria oso
|
bat
dago lanean, industria farmakologiko eta gizarte neoliberalaren ideologiaren atzamarretan. Haatik, hezkuntzaren ikuspegi inklusibo eta berdintzaile batetik da onartu norbanakoaren izaera soziala aintzat hartuko ez duen giza eredu mekanizistaren etikarik:
|
|
Gizarte balio globalen testuinguru horretan gertatzen ari den eskola haurren medikalizazioaren gorakada3 naturalizaturik gelditu da, sistemaren ereduak sortzen dituen albo kalteak apaltzeko beharrizan bihurtzeraino. Foucaultek (1989b) zioenez, botere harreman
|
bat
dago medikalizazio praktika horien azpian; izan ere, ez dira praktika batere neutroak eta menderakuntza interes bati erantzuten diote, «bio boterea» (gorputzaren gaineko kontrola) izendatu zuena. Hark adierazita utzi zuenez, garaian garaiko gizarteak erabakitzen du zer den medikatu beharrekoa eta zer ez.
|
|
Arazoren
|
bat
dagoenean emakumeak gehiago zehatzeaz harago, emakumeek oro har mugimendu askatasun gutxiago dutela kritikatzen duenik ere badago. Altagraciaren iritziz:
|
|
Tamalez, bihitegiaren bi eginkizun nagusiek epealdian izan zuten bilakaera aztertzeko oztopo gaindiezin
|
bat
dago: kontuen jarraitutasun eza.
|
|
aleak bihitegian denbora luzez izan ondoren galtzear egotea. Hala ere, gure epealdian gariaren egoera kaskarrak eragindako banaketa bakar
|
bat
egon zen: 1769an 194 anega banatu ziren auzotar guztien artean hurrengo urteko uztailean edo abuztuan itzultzeko aginduarekin24 Askoz eraginkorrago eta interesgarriagoak ziren, beraz, ereiteko utzitako maileguak.
|
|
Hamabi balio multzo identifikatu ditugu, ikertutako bi komunikabideen balioak biltzen dituztenak. Bakoitzak bere berezitasunak izanik ere («diru laguntzen antena lanak egitea», adibidez, Goienaren balio espezifikoa da), komunikabide guztientzat balio lezakeen oinarri
|
bat
badago hor. Multzo bakoitzak badauzka aise monetariza daitezkeen balioak, baita kuantifikatzea ezinezko egiten dutenak ere.
|
|
Aipaturiko oinarri teorikoa sustatuz, Joffek aztertu zuen (2002) nola ulertu zuten Britainia Handiko prentsak eta biztanleriak 1995eko Zaireko (orain Kongoko Errepublika Demokratikoa) ebolaren izurritea. Ikertzaile horren ondorio nagusia, bai hedabideetan baita biztanleengan ere, ebolaren irudi komun
|
bat
zegoela izan zen.
|
2017
|
|
alde batetik, 57 artikulutan, erditik gora? gutxienez euskaraz idatzitako erreferentziaren
|
bat
dago, dela iturri moduan, dela babes bibliografia moduan:
|
|
Tapani izeneko umea Finlandian bizi da, eta, egun batean, barruan papertxo bat daukan egurrezko ahatetxo gorri bat aurkitzen du, hondartzan. Paper horretan, Frisch deritzon gizon aleman baten ohar
|
bat
dago. Tapanik ere erantzuna bidaliko dio.
|
|
Are gehiago, biktima terminoa bera ere oso gutxi erabiltzen zen, beste batzuk (iraindua, kaltetua, laidotua) gailenduz9 Horri, aipatutako lege bereziek jasotzen zituzten biktima zehatz edo berezien definizioak gehitzen badizkiogu10, emaitza nahiko traketsa da: biktimen arteko desberdintasuna, eta horietariko batzuentzat ad hoc arauketa berezi
|
bat
dagoen bitartean, besteentzat lege hutsunea.
|
|
Politeiako bigarren liburuan Sokratesek arimaren eta hiri estatuaren artean isomorfismo
|
bat
dagoela suposatzen du. Arima eta hiri estatua letra berdinen segida bera izango litzateke, baina bigarrena lehendabizikoa baino letra handiagoz idatzitakoa.
|
|
. Lan honetan ikertzen dugun elkarlana elkarren ondoan dauden bi lurralde bereziren artean sortzen da: alde batetik, muga politiko batek banatzen ditu, eta, nahiz eta Europar Batasunak nabarmen murriztu mugek ekarri ohi duten elkarlanerako oztopoa, muga politiko
|
bat
egoteak, edo egon izanak, ez dio mesede egiten erakundeen arteko elkarlanari. Aldi berean, muga politikoak muga geografikoarekin bat egiten du Pirinioetan, pertsona eta materialen mugimenduari oztopo eginez.
|
2018
|
|
Aldagai psikologikoetan portaera agresiboarekiko asoziazio negatibo bat aurkitzea espero dugu inhibitzaileak kontsideratzen diren horiekin eta positiboa indartzaileak direnekin. Hormona mailei dagokienez, portaera oldarkorraren eta hormona maila desberdinen arteko asoziazio positibo
|
bat
dagoela uste dugu. Horrez gain, hormona maila altuak portaera oldarkorraren ezaugarri psikologiko inhibitzaile baxuen eta indartzaile altuen interakzioa, portaera agresiboaren handiagotzearen iragarri bat izatea.
|
|
Proteinetara loturik ez dauden edo libre dauden hormona esteroideak dira difusio pasibo bidez (zelulaz kanpoko likidoko molekulek listu epitelioko mintz zelularra zeharkatzen dute) aho barrunbera sartzen direnak. Sartzeko modu azkar samar horri esker balantze bikain
|
bat
dago listuko hormona mailaren eta odol plasmako hormona mailaren artean, listuko kontzentrazioa, orokorrean, odol plasmakoa baino 100 aldiz txikiagoa izanik. Hortaz, gainera, listua kopuru handian eta modu erregularrean isurtzen den jariakin biologikoa da (Lac, 2001), esfortzu handirik gabe jaso dezakeguna, eta inbasiboak ez diren prozeduren bidez eta gaiturik ez dauden langileek bildu dezaketena (Hofman, 2001; Mittal, et al., 2011).
|
2019
|
|
(14)(?) muturreko kasuren
|
bat
badago, akademietara joateko aukera dago(?)
|
|
Asteasun azaldu diren XVIII. mendeko emakume bertsolarien testigantzak, Joxepa Antoni Aranberri, Matea Joxepa Zubeldia? 1452ko Bizkaiko foru zaharretan debekatu egiten zitzaien kantatzea, gero isiltasun handi
|
bat
dago, ez dago haien bertsorik gordeta, apenas dakigun ezer izan zirenei buruz?
|
|
Bai egon dela aldaketa handi bat, azkenean belaunaldi berri hori sortuta ia aldaketa handi
|
bat
dago, gutxienez konturatzen dena eta, gainera, aldaketa bat ere egon da ez bakarrik bertsozaleen aldetik, zeren eta bertsolarien aldetik ere egon da, o sea, bertsolari emakume aldetik eta bertsolari gizon batzuen aldetik ere bai. (150131_ ET2_ E)
|
|
Azkeneko hogei urte hauetako esperientzia edo niri bizitzea tokatu zaidana, pixka
|
bat
nago bien tarten, nik baneuzkan emakume erreferentek, baina gutxi,[?] eta azkeneko hogei urte hauetako «bum» honekin danakin daukat sentsazioa nik badauzkadala nire bizipenak, zuk edukiko dituzula zureak, berak bereak, diskurtso asko dagoela eta perspektiba falta zaigula. Asko, o sea, denoi.
|
|
Esan behar da, ordea, CDan jasotako grabaketa horrek «Komunikazio Inkomunikazio» ren esanahiaren zati handi bat galtzen duela zuzeneko bideo proiekzio, argiztapen edo Laboaren keinu eta antzezpenik gabe. Laboak bere kuttunak aurkezten zituen hogei minutu inguru irauten duen pieza honetan eta komunikatzeko beste era
|
bat
dagoela erakutsi zuen modu hunkigarrian:
|
|
Hori, errefuxiatuen etorrerarekin lotu izan da diskurtso mediatiko eta politikoetan. Horren adibide argia da, besteak beste, Alemanian Angela Merkelek adierazitakoa, zeinak, Europan mugak irekitzearen ondorioz, errefuxiatuen fluxu bat gertatu eta terroristen kontrabando
|
bat
egon zela adierazi zuen (Saavedra, 2016). Espainiako politikarien artean ere, Percival Manglano Partidu Popularreko aurreko ekonomia sailburuaren tweet a gogora dezakegu, non Berlineko atentatu terroristaren egilea errefuxiatu pakistandar bat izan zela idazten zuen (González, 2016).
|
|
Gauza bera gertatu zen mugen kontrolean oinarritutako akordioarekin, non, esku hartzearen ostean neurri horiekin adostasun gutxiago detektatu zen. Nahiz eta, gizarteratze politiken neurri globala esanguratsuki ez aldatu, aldaketa partzial
|
bat
egon zen adierazle batzuetan: esku hartzeak laguntza sozial eta etxebizitza gehiago eskaintzeko akordioa handitzea lortu zuen babes eskatzaileen artean (4 taula).
|
|
Patriarkala den gizartean, feminizatuak daude emozioak sentitzeko eskubideak, sare afektiboak sortzeko pertsonok ditugun behar ukaezinak eta elkarren arteko zaintza gauzatzearen ezinbestekotasuna. Herri ekimenek, pertsonekin osatuta dauden unetik, gauza hauek guztiak kontuan edukitzea eta praktikara eramatea ezinbesteko bihurtzen da, elkarren artean harreman osasuntsu
|
bat
egon dadin, lanaren banaketa egokia izan dadin eta gauzatzen diren prozesu zein ekimenek benetako fruituak eman ditzaten. Hau guztia ere politikoa delako aldarria egin behar da, ezin baita bata bestea gabe ulertu edo aurrera eraman.
|
|
Modu horretan, dirudienez, «legitimatu» (edo, behintzat, saiatu) nahi da Administrazio Zuzenbide zehatzailearen zabalkuntza eta zigor eremuaren gutxikako hustea. Badirudi gizarte eskariaren ordez, beste interesen
|
bat
dagoela atzetik, eta, horrelako kasuetan, gure oinarrizko eskubideak lausotu dakizkiguke, gure eskubideak iheskorrak baitira gutizia politikoen aurrean.
|
|
Arrisku hori ematen ez bada, orduan, herritarron adierazpen askatasuna gailenduko litzateke. Hau da, eskubideari kalte gutxiago egiten dion neurriren
|
bat
badago, orduan beste neurriak proportzionaltasuna hautsiko luke. Horri hauxe gehitu behar diogu:
|
|
Horretarako, «nor garen eta horrela zergatik jokatzen dugun deskribatzeko erabilitako narratiba kolektiboak»azter daitezke. Kapituluan azaldutako hainbat ikerketak agerian uzten dute gure herrian maila askotan bultzatutako eraldaketa handien atzean balio sistema propio
|
bat
dagoela; haietan oinarrituz, diote egileek, «giza garapen iraunkorrerako eta gizarte berrikuntzarako herri gisa mundura proiektatzeko aukera dugu». «Gauza berak ikusten ditugu, baina ez ditugu berdin interpretatzen», gaineratzen dute, eta horrexek egingo du posible «zerbait berezko eta desberdina munduari ematea».
|
2020
|
|
97 Adibide oso garbi batekin ikus dezakegu (adibide hau José Ignacio Cubero Marcos irak. dk. jaunari dedikatzen diot, guri, horren ikasleoi, hau azaltzeko erabiltzen baitzuen): kotxe batek pertsona bat harrapatuko balu, jokoan dagoena ondasun juridikoa da, Zigor Zuzenbidearen eremuan sartuko ginateke, beraz; baina kotxe batek inor ere harrapatu gabe semaforoa gorri dagoenean aurrera egingo balu, ondasun juridikorik urratu ez den arren, arrisku abstraktu
|
bat
egon da eta administrazio zehapena dagokio horri (ez da, ordea, Zigor Zuzenbiderik egongo), irizpide objektiboari jarraitzen baitzaio (urrapen soila), ez subjektiboari (ondasun juridiko bat kaltetzea). Irizpide hau, aldiz, aldatzen doa, aipatu dugun moduan.
|
|
Okintzarekin lotutako beste lanbide bat errotariena dugu, gizon eta emakumeek partekatu zutena, gehienetan kontzejuei, eliz erakundeei edo familia aberatsei alokatutako errotetan. Elorrion emakume
|
bat
egon zen errota baten ardurapean," las ruedas de Juan Ybannes" 52, eta Durangon eginkizun bera izan zuten Teresa eta Mari Perez Bitaiokoak53 Errotak hiriaren kanpoaldean kokatuta zeudenez, errotariak herritarrek udal pisuan utzitako ale zakuen bila joaten ziren eta irin bihurtuta bueltatzen zituzten. Bilboko 1516ko udal ordenantza bati jarraiki, garraiolana gauez egiten zuten:
|
|
Bilbon ikuskatzaile
|
bat
zegoen 1487an produktuen prezio, kalitate, pisu eta neurria kontrolatzeko63 eta 1493an bi izatera pasatu ziren64 Herritarren jaki horniketa bermatzeko, kontzeju askok errekardarien erosketa aukerak mugatu zituzten. Tolosako 1532ko ordenantzek hala erakusten dute, ez baitzieten merkatuan sartzen uzten eguerdiko ordu biak arte produktu sorta zabala erosteko:
|
|
Esate baterako, Durangoko oihalgileen gremioarentzat emakumezko irule askok egiten zuten lan, haien etxetik, verlagssystem delakoaren markoan82 Bilbon emakumezko ehuleen presentzia ere egiaztatzen da, nagusi baten aginduetara aritzen zirenak, seguru aski hark emandako lehengai eta tresnei esker83 Bizkaiko 1511ko su kontaketan pobreak ziren eta alokairuan bizi ziren zenbait emakume ehule erregistratu ziren Portugalete, Durango, Elorrio eta Bilbon84 Orobat, jostunek, beren errealitate prekarioa zela-eta, gehienek etxean lan egiten zutela ematen du. Ugaoko Mari Ibañez Burdariakoa," muger pobre" gisa erregistratu zen85, eta Gernikan Mari Lopez eta beste jostun
|
bat
zeuden, azken hori Martin Abad Mendatakoa apaizarekin bizi zena86 Ehungintzarekin harremana zuen beste ofizio bat" lumalariena" zen. Bilboko 1499ko ordenantza batek inguruko elizateetako bizilagunak zirela ematen du aditzera, hirira hurreratzen zirenak lihozko ehunak erostera, gero lumekin bete, eta kuxinak, burkoak edo koltxak egiteko87.
|
|
Iturria zen emakumeen espazio horietako bat, suiletan ura ekartzea haien eguneroko funtzioa baitzen. Beste hiribildu askotan bezala, Bilbon Gabarra izeneko iturri
|
bat
zegoen horretarako: " La Gabarra, en donde toman agua las moças" 8 Halaber, etxekoandreak merkatu lokalera joaten ziren eta hala irudikatzen ditu herri desberdinetako dokumentazioak, beste erosle edo bitartekari batzuen aurrean produktuak eskuratzeko lehentasuna zutela aditzera emanez.
|
|
Baiezko
|
bat
egonez gero, galdetzen jarraitu
|
|
Baiezko
|
bat
egonez gero, galdetzen jarraitu
|
|
" Agian saio
|
bat
egon liteke bukaeran, ondorioak atera eta jorratutako gaiak lantzeko" (I).
|
|
" Saio bakar
|
bat
egon zen SGIker eko bi kide etorri ziren, biometria arlokoak, eta orduan ez nuen ezer berririk ikasi ze azaldutakoa ezagutzen nuen aurretik" (I).
|
|
gehiago ziren toka ari ziren adinekoak, noka ari zirenak baino, baina aldea askoz estuagoa da(% 12,6 toka;% 10,7 noka). Taula honetan joera argi
|
bat
dago: nokaren erabilerak nabarmen egiten du gora partehartzaileen adinarekin batera.
|
|
61 urtetik gorakoen artean% 75ek egitetik 12 urte artekoen artean% 50ek egitera. Hikaren erabilerak nabarmen egiten du behera parte hartzailerik gazteenen artean, eta adinak beherantz egin ahala gehiago, komunikazio ekintzan emakumezkoren
|
bat
dagoenean. Ehunekoak bereziki baxuak dira 35 urtetik beherako emakumezkoak ahizparekin aritzean.
|
|
Borroka politikoari bere bidea egiten utzita, bera bezalako kulturgile edota idazleen lana honela azaltzen du: " Herri
|
bat
badagoelako kontzientziari eutsi, erraustu ziguten memoria berpiztu, galtzailearen arrazoia errebindikatu. Batez ere, etorkizun posible baten horizontea barrundatu" (EA, 20).
|
|
Kultura ondarea ingurune natural eta sozial batean gizakiok eragindako prozesu baten emaitza dela onartzean ere, uste dugu definizioa bera oso ondo egokitzen dela aztertu nahi dugun espaziora; gure kasuan, Debagoienera. Izan ere, horren sustraian, gizatalde batek ingurunean eragindako eraldaketa
|
bat
dago, eta gizatalde horrek adierazpen anitz gauzatu zituen: ekonomikoak, teknologikoak, artistikoak, intelektualak, soziopolitikoak, paisaiarekin loturikoak...
|
2021
|
|
Hori horrela, haien aukeraketa moduak eta arbitroei galdatzen zaizkien baldintza eskasak giza eskubideen sustapen eta bermea kontuan hartzen ez duen inbertsio arbitroen komunitate txiki bat sortzea eragin du. Komunitate horretako arbitroen jatorriari dagokionez, nahiz eta arbitraje kasu gehienetan garapen bidean dagoen herrialde
|
bat
egon, inbertsio arbitro gehienak Estatu Batuetatik eta Europatik datoz, garapenbidean dauden herrialdeetatik datozen arbitroen ehunekoa oso txikia izanik. Esan bezala, erkidego nahiko txikia izanik, arbitro asko CIADIko auzitegi askoren parte dira eta haien abokatutza lana arbitroen lanarekin partekatzen dute, inbertsio arbitroen
|
|
Liburu aurkezpen bat edo hitzaldi bat ematerakoan, espazio horretan nire diskurtsoarekin
|
bat
dauden kideak izateak babes izugarria ematen dit[...] sorkuntza oso jardun indibidual bezala saltzen bazaigu ere, niretzat ezinezkoa da kolektibotasun hori gabe imajinatzea (7)
|
|
Ez da aplikagarria izango ere sexu edo genero bidezko jazarpena dela-eta gertatutako indarkeriazko egoeretan, Osakidetzako Berdintasun Batzordeak ezarritako protokoloa aplikatuko baita. Era berean, zerbitzu erakundeen gatazkak konpontzeko batzorde
|
bat
dago, eta horrek zuzendaritzari neurrien proposamenak bidaliko dizkio.
|
|
17 Iradoki nahiko nuke Sylviaren izenaren aukeraketaren atzean ere arrazoi
|
bat
egon daitekeela. Izan ere, Sylvia kanpoko mundutik dator, Trumanen" zibilizaziotik" kanpo dago, eta gogora dezan irakurleak Sylvia hitzak basa esan nahi duela.
|
|
aurrerago zehazten saiatuko garenez (4.1 atalean), haitzuloaren alegorian gertatzen den operazio bera dugu (baita Edipo eta Tiresiasen pasartean gertatu bezala edota San Agustinek bere testuetan adierazi bezala ere): argi
|
bat
dago, zeina ez den benetakoa, baizik eta benetakoaren kopia desitxuratua, eta benetako argia ikusten uzten ez duen. Protagonistek, kasu honetan Trumanek, pentsatuko dute hasierako eta berehalako argi hori dela ezagutzaren pareko, baina hain zuzen ere, argi faltsu horren benetako natura iruzurtiaz konturatuko dira eta benetako argiranzko bidea (ezagutzaranzko bidea) hasiko dute.
|
|
2 Zenbait ikuspegi kritikotatik ekonomia sozialaren teoria edo printzipioen eta praktikaren edo egunerokotasunaren arteko desakople
|
bat
egon dela esaten da. Hori, ekonomia sozialak merkatu kapitalista globaletan lehiatzeagatik eratorri da; azken horien logika eta praktikak onartu baititu neurri batean.
|