Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
‎185 elkarte edo federazioren zerrenda aurki ditake Euskal kultur erakundearen webgunean. Sailkapen labur bat egin dezagun ikusteko nolakoa den euskal kulturgintzaren ingurunea Ipar euskal herrian. euskalgintzan dihardute Euskaltzaindia, Euskaltzaleen Biltzarra, Eusko Ikaskuntza, Euskal Konfederazioa, Euskal Herrian Euskaraz, Sü Azia. hezkuntzaren hiru sareetako ikastetxeetan, euskal kulturaren lagungarri dira Ikas pedagogia zerbitzua eta guraso elkarteak Ikas Bi, Biga Bai, Euskal Haziak.... Seaska ikastoletako irakasle, ikasle eta gurasoen bilgune da.
2008
‎Esleipen prozedurak: Obra kontratuak. Obra kontratua da entitate batek edo entitate multzo batek (kontratatzailea) enpresaburu edo profesional batekin (kontratista) egiten duena, prestazio bat egin dezan, edo, bestela, proiektua eta prestazioak egin ditzan, prezio jakin baten truke. Hornidura kontratuak. Hornidura kontratua egiten da kontratistari produktuak eta ondasun higigarriak erosteko, errentan hartzeko edo finantza errentamendua egiteko. Laguntza kontratuak.
2015
‎Eskala berri bat sortzekotan dabilenak, ezinbestean, orain arte erabili diren aldagai horiek hartu, Hizkuntza gutxituen bizi indarra neurtzen duten eskalak aztertzen: euskararen eskala bat osatzeko proposamenak – Beñat Garaio berrikusi eta moldatu, aldagai berri batzuk ekarpen bereziren bat egin badezakete horiek txertatu, eta NILS en kasuan ikusi dugun bezalaxe, aldagaiak euren artean konbinatu eta korrelazioak egin behar dira, faktoreen tratamendu estatistikoarekin informazio gehiago lortu dezakegulako.
2017
‎• erabilerak neurtzen baditugu, berdin antzera gertatuko zaigu: erabilerak izango dira gure eSlaren osagai nagusia, haietara bideratuko ditugu politikak eta erabilera handitzeko politikak ebaluatuko ditugu. aurrekoa gutxitan da horren argia. gehienetan nahasiriko joerak ditugu ikerketa eta politiketan. baina horien bidez ezagutza soziala egituratzen dugun era berean, eSla zehazten dugu. hemen Victor pichérekin bat egin genezake: " the main question is which indicators for which objectives?"
‎erabilera sustatzeko neurriaren bila desrosièresen iritziz, objektu baten existentzia aldi berean da erregistroeta kodetze prozedura sozialen emaitza eta aniztasuna ezaugarri gutxi batzuetara murrizten duten prozedura kognitiboen emaitza (desrosières, 2004a: ...z geroztik iraun dezakete ekintzaren bermea direlako hain zuzen. estatistikan, analistak eraikitzen ditu aztertzen dituen komunitateak, klaseak, indizeak, tipologiak eta abar, haietan esku hartu ahal izateko," ezagutzaren eta ekintzaren objektuak" diren aldetik, baina aldi berean askotarikoan erreala den alderdi bat bereizi, nabarmendu eta erregistratzen du. eta beste aktore sozial askok bat egin dezakete alderdi horren errealitatea bereizi eta nabarmendu nahiarekin. adibide arruntak dira langabezi tasa edota zahartze indizeak: horietara biltzen dira hainbat aldagai irizpide (politiko) batzuen arabera, behin hori eginda langabezia deritzogun errealitate bati kuantifikazioaren indarra ematen diogu. neurgarria denez gero, muga zehatzak dituelarik, gertaera edo objektu gisa irudikatzeko behar duen materialtasuna lortzen du. esperientzia arrunteko jakintza sozialek oso iritzi desberdinak izan ditzakete langabeziari buruz (zer den langabetua izatea, zer indar duen erregistroak hori determinatzeko, zer jarduera den lana, eta abar) baina esku hartze politiko estatistikoan erabaki behar da nola zenbatu eta nola gauzatu errealitate instituzional hura:
2019
‎11 Larramendiren baitan bada horren oihartzun printzik eta XIX. mendean erraza da, zaldubiz geroztik bereziki, osotasunezko euskaltzaletasun horren testigantzarik jasotzea: " zazpi euskal herriek bat egin dezagun, guztiok beti beti gauden gu euskaldun." hasieran eguneroko mintzoan oinarritzen zen planteamenduak erabateko zabalkundeeztanda jaso zuen handik gutxira, hegoaldean. eleizaldek 1918an, eusko Ikaskuntzaren oñatiko Batzarrean, esandakoak dira zabalkunde soziofuntzional osoko amets horren erakusgarri zehatzena (ikus zalbide argitara bidean).
2020
‎Aztergai dugun corpuseko testuetan hizketa ekintza nagusia ahoz gertatu arren, jarraian ikusiko dugunez parametro hauei jarraiki emaitza ezberdinak lortuko ditugu. Era honetan, corpuseko testuekin gradazio bat egin dezakegu, batzuk berehalakotasun komunikatibotik gertuago egongo direlarik eta beste batzuk distantzia komunikatibotik gertuago egongo direlarik.
2021
‎I: eskema bat egin geinke/ bai ezta? / eskema bat osatu geinke/ zer gehixau?
2022
‎Lan honekin hastean genuen asmoa ikasleen hezkuntzarako baliagarri izan zitezkeen materialak eta baliabideak biltzea izan zen, baina behin elkarrizketekin hasi eta hutsune hori sumaturik, irakasleen formakuntzarako eta ahalduntzerako materiala ere biltzea erabaki genuen. Hori kontuan harturik eta Amonarrizen (2019) ikerketan ikusi moduan materiala oso sakabanatua dela aintzat hartuz, uste dugu gure lanak ekarpen bat egin diezaiokeela euskal hezkuntza sistemari. Identifikatutako hutsunerik nabarmenena materialean baino, irakasleen formakuntzan dagoela jakin arren, horrelako bilketek irakasleen lana erraztu dezaketela uste dugu.
‎Gisa horretako praktikak egon dira gaur egun euskara planak dituzten hainbat enpresatan. Era berean, sindikatuetako ordezkariek bat egin dezakete eskaera horrekin, eta enpresaren hitzarmenean euskara plana adostearen garrantzia azpimarra dezakete.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia