2007
|
|
185 elkarte edo federazioren zerrenda aurki ditake Euskal kultur erakundearen webgunean. Sailkapen labur
|
bat
egin dezagun ikusteko nolakoa den euskal kulturgintzaren ingurunea Ipar euskal herrian. euskalgintzan dihardute Euskaltzaindia, Euskaltzaleen Biltzarra, Eusko Ikaskuntza, Euskal Konfederazioa, Euskal Herrian Euskaraz, Sü Azia. hezkuntzaren hiru sareetako ikastetxeetan, euskal kulturaren lagungarri dira Ikas pedagogia zerbitzua eta guraso elkarteak Ikas Bi, Biga Bai, Euskal Haziak.... Seaska ikastoletako irakasle, ikasle eta gurasoen bilgune da.
|
2008
|
|
Esleipen prozedurak: Obra kontratuak. Obra kontratua da entitate batek edo entitate multzo batek (kontratatzailea) enpresaburu edo profesional batekin (kontratista) egiten duena, prestazio
|
bat
egin dezan, edo, bestela, proiektua eta prestazioak egin ditzan, prezio jakin baten truke. Hornidura kontratuak. Hornidura kontratua egiten da kontratistari produktuak eta ondasun higigarriak erosteko, errentan hartzeko edo finantza errentamendua egiteko. Laguntza kontratuak.
|
2015
|
|
Eskala berri bat sortzekotan dabilenak, ezinbestean, orain arte erabili diren aldagai horiek hartu, Hizkuntza gutxituen bizi indarra neurtzen duten eskalak aztertzen: euskararen eskala bat osatzeko proposamenak – Beñat Garaio berrikusi eta moldatu, aldagai berri batzuk ekarpen bereziren
|
bat
egin badezakete horiek txertatu, eta NILS en kasuan ikusi dugun bezalaxe, aldagaiak euren artean konbinatu eta korrelazioak egin behar dira, faktoreen tratamendu estatistikoarekin informazio gehiago lortu dezakegulako.
|
2017
|
|
• erabilerak neurtzen baditugu, berdin antzera gertatuko zaigu: erabilerak izango dira gure eSlaren osagai nagusia, haietara bideratuko ditugu politikak eta erabilera handitzeko politikak ebaluatuko ditugu. aurrekoa gutxitan da horren argia. gehienetan nahasiriko joerak ditugu ikerketa eta politiketan. baina horien bidez ezagutza soziala egituratzen dugun era berean, eSla zehazten dugu. hemen Victor pichérekin
|
bat
egin genezake: " the main question is which indicators for which objectives?"
|
|
erabilera sustatzeko neurriaren bila desrosièresen iritziz, objektu baten existentzia aldi berean da erregistroeta kodetze prozedura sozialen emaitza eta aniztasuna ezaugarri gutxi batzuetara murrizten duten prozedura kognitiboen emaitza (desrosières, 2004a: ...z geroztik iraun dezakete ekintzaren bermea direlako hain zuzen. estatistikan, analistak eraikitzen ditu aztertzen dituen komunitateak, klaseak, indizeak, tipologiak eta abar, haietan esku hartu ahal izateko," ezagutzaren eta ekintzaren objektuak" diren aldetik, baina aldi berean askotarikoan erreala den alderdi bat bereizi, nabarmendu eta erregistratzen du. eta beste aktore sozial askok
|
bat
egin dezakete alderdi horren errealitatea bereizi eta nabarmendu nahiarekin. adibide arruntak dira langabezi tasa edota zahartze indizeak: horietara biltzen dira hainbat aldagai irizpide (politiko) batzuen arabera, behin hori eginda langabezia deritzogun errealitate bati kuantifikazioaren indarra ematen diogu. neurgarria denez gero, muga zehatzak dituelarik, gertaera edo objektu gisa irudikatzeko behar duen materialtasuna lortzen du. esperientzia arrunteko jakintza sozialek oso iritzi desberdinak izan ditzakete langabeziari buruz (zer den langabetua izatea, zer indar duen erregistroak hori determinatzeko, zer jarduera den lana, eta abar) baina esku hartze politiko estatistikoan erabaki behar da nola zenbatu eta nola gauzatu errealitate instituzional hura:
|
2019
|
|
11 Larramendiren baitan bada horren oihartzun printzik eta XIX. mendean erraza da, zaldubiz geroztik bereziki, osotasunezko euskaltzaletasun horren testigantzarik jasotzea: " zazpi euskal herriek
|
bat
egin dezagun, guztiok beti beti gauden gu euskaldun." hasieran eguneroko mintzoan oinarritzen zen planteamenduak erabateko zabalkundeeztanda jaso zuen handik gutxira, hegoaldean. eleizaldek 1918an, eusko Ikaskuntzaren oñatiko Batzarrean, esandakoak dira zabalkunde soziofuntzional osoko amets horren erakusgarri zehatzena (ikus zalbide argitara bidean).
|
2020
|
|
Aztergai dugun corpuseko testuetan hizketa ekintza nagusia ahoz gertatu arren, jarraian ikusiko dugunez parametro hauei jarraiki emaitza ezberdinak lortuko ditugu. Era honetan, corpuseko testuekin gradazio
|
bat
egin dezakegu, batzuk berehalakotasun komunikatibotik gertuago egongo direlarik eta beste batzuk distantzia komunikatibotik gertuago egongo direlarik.
|
2021
|
|
I: eskema
|
bat
egin geinke/ bai ezta? / eskema bat osatu geinke/ zer gehixau?
|
2022
|
|
Lan honekin hastean genuen asmoa ikasleen hezkuntzarako baliagarri izan zitezkeen materialak eta baliabideak biltzea izan zen, baina behin elkarrizketekin hasi eta hutsune hori sumaturik, irakasleen formakuntzarako eta ahalduntzerako materiala ere biltzea erabaki genuen. Hori kontuan harturik eta Amonarrizen (2019) ikerketan ikusi moduan materiala oso sakabanatua dela aintzat hartuz, uste dugu gure lanak ekarpen
|
bat
egin diezaiokeela euskal hezkuntza sistemari. Identifikatutako hutsunerik nabarmenena materialean baino, irakasleen formakuntzan dagoela jakin arren, horrelako bilketek irakasleen lana erraztu dezaketela uste dugu.
|
|
Gisa horretako praktikak egon dira gaur egun euskara planak dituzten hainbat enpresatan. Era berean, sindikatuetako ordezkariek
|
bat
egin dezakete eskaera horrekin, eta enpresaren hitzarmenean euskara plana adostearen garrantzia azpimarra dezakete.
|