Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Hurrenez hurren legitimazio modu mitikoa eta modu razionala darabiltzaten bi gizartek bat egin dezakete balioetan (bere partaideen gizarteratze kolektibistan, adibidez), nahiz eta bat egite horren arrazoiak ezberdinak izan: lehenengoaren kasuan jainkoak beti banandu gabe bizi izan direlako eta bigarrenarenean betiereko bakea agintzen duelako.
2004
‎Izan ere, paradigma logiko matematikoa eta fisiko matematikoa ez dira daitezkeen paradigma zientifiko bakarrak ez eta gorenak ere; baina bai egokienak beren errealitate esparrua aztertzeko. Zientzia bakoitzak bere formalizazio paradigma propioa behar du, bere metodologia propioa behar duen bezalaxe, nahiz eta hainbat aspektutan bat egin dezakeen beste zientzia baten edo batzuen paradigmarekin. Hala, biologia, fisiologia, geologia bezalako zientzia ukaezinak ez datoz bat paradigma fisikomatematikoarekin hainbat eta hainbat aspektutan, eta halere inork ez die ukatzen beren estatutu zientifikoa.
2006
‎Humeren ideia hauxe da: gizaki guztiok baldintza normaletan gauza bati kolore bera egozten diogun eran, edertasunari dagokionez ere bat egin dezakegu.
2009
‎Hitzak betidanik goi klaseek asmatu dituzte; hitzek esanahi bat adierazten digute: interpretazio jakin bat egin dezagun agintzen digute. Horrenbestez, zeinu primarioak eta enigmatikoak izatea ez da gu interpretazio lanei lotuak egotearen arrazoia, interpretazioak (bat baino gehiago) izatea baizik, mintzo den ororen gainetik interpretazio bortitzek ehunduriko bilbe handia baitatza beti.
‎Descartesek miretsiko duen zientzia matematika da, baina Kantek miretsiko duena fisika (Newtonena, zehatzago) izanen da. Eta batek galdera bat egin lezake punttu honetan: zer erran nahi du, hain zuzen, garai honetan, zientziarekiko fedea izatea?
2010
‎Fasoldek, hemen, bi" ikuspegi" posible bereizten ditu: bata" instrumentalista", zeinek" hizkuntzak komunikazio bitarteko bezala duen funtzioa nabarmentzen duen", eta bestea" soziolinguistikoa", zeinek" hizkuntzaren esanahi sinbolikoa eta soziala azpimarratzen duen" 194 Guretzat, jakina, bigarren hori da garrantzitsuena, hain zuzen, horrek pedagogia linguistikoaren dimentsio hezitzailearekin bat egin dezakeelako. Esan dezagun, beraz, hizkuntzaren inguruko ikerketa sozio-kulturalek, orokorrean, agerian uzten dutela zer puntutaraino den ere hizkuntz irakaskuntza, beti eta salbuespenik gabe, aldagai kontestualen menpeko.
‎Bata" borondatezko parte hartzea" da, zeinen arabera —honela Sierra— gurasoek bi gauzez" konbentzituta" egon behar duten, hala nola," komenigarria dela euren haurrek bigarren hizkuntza hori ikastea" eta" hizkuntza horretan ikastea dela hori lortzeko modurik onena" 295 Konbentzimendu hori, finean, funtsezkoa da ikasleak —hizkuntza berria dela eta— jarrera positiboa eduki eta jorra dezan. Bigarren baldintza, bestela, aipatutako" planteamendu komunikatiboarekin" lotuta dago, ze —Ruiz Bikandik adierazi bezala—" ahalegin didaktikoa" hor" hizkuntzaren alde ulergarrietan zentratu behar da", hain zuzen," beraren erabilerarako testuinguruak sortuz" 296 Hizkuntzak berezkoa du intentzio komunikatiboa, eta, horrexegatik, bat egin dezakete xede hizkuntzak eta instrukzio hizkuntzak. Eta bukatzeko, zera diogu:
2013
‎Emaitza etikoki katastrofikoa izatea ere gerta daiteke. Arraunlari guztiek bat egin dezakete koordinazio ezin hobean okerreko bidetik, amildegi etikorantz. Hori ere gerta daiteke.
‎Nonbait, osagarritasunaren tesiaren antzeko bat aldarrikatzen du. Leterekin bat egin zezaketen, nire ustez, hainbat pentsalarik: Wittgenstein, Tolstoi, Kierkegaard() eta William James() pentsalariek, besteak beste.
‎Etxea ez da materialen multzoaren berdin berdina. Izan ere, material horiekin beste gauza bat egin genezake. Horretarako nahikoa litzateke beste modu batez antolatzea material horiek.
‎Nagusietako bat hauxe da: nolakoa da gorputz desberdinekin bat egin dezakeen arima hegalari edo aske hori. Arima zer ez den badakigu, jakin:
2014
‎Ez al du horrek argi uzten Tannhauserrek amaieran bien artean egin behar duen hautua? Azkenetan dagoenean Venusek berarekin bat egin dezan esaten dio(" Komm, O komm! Zu mir!
2016
‎250 Metafora, terminologia teknikoari kontrajarrita, esamolde intuitiboa da, eta horrekin," behar bezain urrun eramanez gero, ikusteko beste modu batera irits gaitezke. Eta[...] ikusteko beste modu batek, berak bakarrik, ekarpen berri bat egin diezaioke zientziari" (18). Argigarri eta lagungarria, beraz, irakurlearentzat ez ezik, zientziarentzat berarentzat.
2017
‎Hortaz, nirea bezala eta niretzat aldarrikatzen dut ihes egiten didan ni bat eta, nik Bestea ez izatera jotzen dudanez, Besteak nire bat batekotasun bertsua duelarik, Ni objektu hori ihes egiten didan Ni gisa aldarrikatzen dut, hain zuzen. Ni objektu hori da ihes egiten didan neurrian naizen Nia, areago, nirea denik ukatuko nuke nirekin bat egin balezake ipseitate hutsean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia