Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2005
‎Nafarroa eta Iparraldea Euskal Herritik kanpouztearen gaian esku hartu gabe, Euskal Herriak borondate propio eta bakarra zuelaadierazten du, auskalo nork interpretatua, eta hiritarren borondateen gainetik omendagoena. Esamolde hori Madrilen epai helegite batean berdintasunaren funtsezkoeskubidea ukatzeko argudio gisa erabiltzeak artikulu honen hipotesia bermatzendit, alegia, errealitate antropologiko bat diskurtso zientifikoz mozorrotzeko baliabidea dela historia, baliabide inkontzientea nire ustez, hain da nabarmena.
2007
‎Ideien bilduma garatzeko, zenbat buru hainbat aburu; alegia, autoreak, klasikoak eurak ere, ez datoz guztiz guztiz bat diskurtso batek izan behar lukeen barneeredua zein den ezartzean, edo diskurtsoak zenbat zati eta zein izan behar lituzkeen adieraztean. Nolanahi ere, jakina denez, badagoke nolabaiteko adostasuna esatean ezen diskurtso batek, gutxienez, lau zati izan lituzkeela, honetara ordenaturik eta zerrendaturik garapen eraginkorra izateko:
2008
‎Ipuin konta saioen garapen denetan agertuko dira musika eta kantua. Abesti bat diskurtso narratiboan zelan josten den ikusiko dugu, kontalariak arrantzaleen itsasoratzea kontatu ostean:
2011
‎Munduko hizkuntz gutxiengo gehienak lehendabizi murriztu eta ondoren deuseztatu dituen politikaren faktore bat diskurtso soziolinguistikoaren manipulazioa delakoan gaude. Hainbeste hizkuntzaren heriotza hain merke zurrean atera izana, besteak beste, hizkeraren eufemismoak eragina dela uste baitugu.
‎Are gehiago, zehapenik ez duen lege bat diskurtso hutsa da. Inork irudikatzen al du trafiko kodea zehapenik gabe?
2015
‎Ingalaterrak India, Frantziak Egipto. Horregatik, beharbada ulergarria da, kulturen unibertsaltasun eta mestizaia diskurtsoek espainol, frantses, amerikano bat, beren. Inperioekin?, entusiasmatzea; afrikano, euskaldun, eta Austria Hungariako txekiar edo hungariar bat diskurtso horiekin, pixka bat a priori mesfidatu gabe, entusiasmatzea, ulergarria izan daiteke apika interes pertsonalen edo nazionalismo horien mailan, baina jeneralean ez dirudi oso interesantea, unibertsaltasunaren aldetik hain zuzen, salbuespen indibidualak beti salbu. Mundu plural eta plurala nahi dugun batean, herri bakoitzak munduari, munduak berari eman dion ikuspuntu eta esperientziatik, berak hari aportatzea, dirudi normalean bidezkoena, poetak Cervantes baitan bertan aurkitu duen gisan.
2016
‎Esango nuke beharrezkoa dela denok ahotsa izatea edo ordezkatuta sentitzea hedabideetan. Baina halaber komeni da halako eredugarritasun eta profesionaltasun bat diskurtso publikoaren eraikuntzan. Oreka bilatu behar da kultura edo telebistaren sarbide eta irekieraren eta ekoizpen exigente, oinarritu eta erroturiko baten artean.
‎Eta hortxe dago partikular izatetik unibertsal izaterako jauziaren oinarria. Hori da bidea partzial eta partikular eta intimoa eta ez publiko eta ez politiko kontsideratzen zen auzi bat diskurtso unibertsalera ekartzeko. Horrek zer esan nahi du?
2017
‎Gutxiago aipatzen den beste arrakala bat diskurtso kolonial eta dekolonialarena da. Diskurtso koloniala literatura eta teoria nazionalista zein feministan agertzen da, baita batzuetan mugimendu nazionalistak Galiziaz proiektatzen dituen irudietan ere.11 Adibide garbi bat Inditexen ‘arrakastarena’ da, enpresa galegotzat hartzen baita, nahiz eta horrela identifikatzeko arrazoi handirik ez daDiskurtso koloniala literatura eta teoria nazionalista zein goen.12 ‘Enpresa galego’ horrek Hegoaldeko emakume eta neskak esplotatzen ditu, aski frogatua dagoenez.13 Mugimendu feminista galegoak aztertu du gai hori, baita dokumentaletan ere (esate baterako, Fos fora egin berria; www.fiosfora.gal/ Ver Fios Fora), baina, segur feministan agertzen da, baita batzuetan mugimendu nazionalistak Galiziaz proiektatzen dituen irudietan ere aski, lan dekolonial handieneko esparrua Implicadas no Desenvolvementoren inguruan kokatzen da; duela ia hogei urte fundatu nuen erakunde horren xedea, hain zuzen, elkartasun feminista galego hiztun gisako gure alteritatearen ikusmolde ireki eta eraikitzailetik garatzea da.
‎pedagogiari dagokionez behintzat, oso gutxi berritzen da. Egun ere, kultura postmodernoaren ezaugarri izanik, Hipermodernitate honetan, irakasleen artean makina bat diskurtso, jarrera eta ekintza bereizi daitekeen arren, eskolek jarraitzen dute elkarren klonak izaten funtsean; itxura aldatuta ere, denek jarraitzen diote logika berari, oraindik ere. Pedagogia ildo berritzaileak sistema ekonomiko hiperkapitalistak fagozitatu ditu, bereak egin ditu, hartu, antolatu, egokitu eta irakasleekin kontatu gabe ezartzen ditu aparteko berrikuntza balira bezala, benetan ezer gutxi aldatzen dutenean funtsean.
2018
‎Ingalaterrak India, Frantziak Egipto. Horregatik, beharbada ulergarria da kulturen unibertsaltasun eta mestizaje diskurtsoek espainol, frantses, amerikano bat, beren. Inperioekin?, entusiasmatzea; afrikano, euskaldun eta Austria Hungariako txekiar edo hungariar bat diskurtso horiekin, pixka bat a priori mesfidatu gabe, entusiasmatzea, ulergarria izan daiteke apika interes pertsonalen edo nazionalismo horien mailan, baina jeneralean ez dirudi oso interesantea, unibertsaltasunaren aldetik hain zuzen, salbuespen indibidualak beti salbu. Mundu plural eta plurala nahi dugun batean, herri bakoitzak munduari, munduak berari eman dion ikuspuntu eta esperientziatik, berak hari aportatzeak dirudi normalean bidezkoena, poetak Cervantes baitan bertan aurkitu duen gisan.
2019
‎pobreak, etorkinak, emakumeak eta munduaren %99a, jende zaurgarriena. Erretorika protekzionista erabiltzen dute, ustez gehiengoen alde aurkeztuz, baina badakigu haien praktika ez datorrela bat diskurtso horrekin.
2021
‎Moran & Benedicto, 2016). Egia da, gazteen partetik badagoela ukatze bat diskurtso politiko horien forma tradizionalen edo instrumentalizatuen aurrean. Hala ere, eta politikarekiko duten apatiaren kritikari kritika eginez, gazteek politika modu ezberdin batean bizi dute, gai berriei jartzen diete arreta eta horien aurrean estrategia eta errepertorio berriak erabiltzen dituzte kezkak eta ekintzak plazaratzeko (Benedicto & Luque, 2006).
2022
‎—Erakundeek sortzen dituzte diskurtsoak hizkuntzaz, ziurtatzeko leku bat diskurtso publikoan, eta nazioarteko erakundeen aurrean hizkuntza eskubideak defendatzen dituztela erakusteko.
‎Alde horretatik, Canagarajah ren arabera (2004), diskurtso akademikoari buruz hitz egitean, jarrera ezin da determinista izan. Beti utzi behar da espazio bat diskurtso nagusien negoziaziorako, aldaketarako edo birkonfiguraziorako. Beste era batera esanda, eta Swalesekin ere bat etorriz, testu generoak etengabe aldatzen ari dira, eta garrantzitsua da nola eboluzionatzen duten jakitea, komunikazio testuinguruan sortzen diren eskaerei erantzun ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia