2005
|
|
Nafarroa eta Iparraldea Euskal Herritik kanpouztearen gaian esku hartu gabe, Euskal Herriak borondate propio eta bakarra zuelaadierazten du, auskalo nork interpretatua, eta hiritarren borondateen gainetik omendagoena. Esamolde hori Madrilen epai helegite batean berdintasunaren funtsezkoeskubidea ukatzeko argudio gisa erabiltzeak artikulu honen hipotesia bermatzendit, alegia, errealitate antropologiko
|
bat
diskurtso zientifikoz mozorrotzeko baliabidea dela historia, baliabide inkontzientea nire ustez, hain da nabarmena.
|
2007
|
|
Ideien bilduma garatzeko, zenbat buru hainbat aburu; alegia, autoreak, klasikoak eurak ere, ez datoz guztiz guztiz
|
bat
diskurtso batek izan behar lukeen barneeredua zein den ezartzean, edo diskurtsoak zenbat zati eta zein izan behar lituzkeen adieraztean. Nolanahi ere, jakina denez, badagoke nolabaiteko adostasuna esatean ezen diskurtso batek, gutxienez, lau zati izan lituzkeela, honetara ordenaturik eta zerrendaturik garapen eraginkorra izateko:
|
2008
|
|
Ipuin konta saioen garapen denetan agertuko dira musika eta kantua. Abesti
|
bat
diskurtso narratiboan zelan josten den ikusiko dugu, kontalariak arrantzaleen itsasoratzea kontatu ostean:
|
2011
|
|
Munduko hizkuntz gutxiengo gehienak lehendabizi murriztu eta ondoren deuseztatu dituen politikaren faktore
|
bat
diskurtso soziolinguistikoaren manipulazioa delakoan gaude. Hainbeste hizkuntzaren heriotza hain merke zurrean atera izana, besteak beste, hizkeraren eufemismoak eragina dela uste baitugu.
|
|
Are gehiago, zehapenik ez duen lege
|
bat
diskurtso hutsa da. Inork irudikatzen al du trafiko kodea zehapenik gabe?
|
2015
|
|
Ingalaterrak India, Frantziak Egipto. Horregatik, beharbada ulergarria da, kulturen unibertsaltasun eta mestizaia diskurtsoek espainol, frantses, amerikano bat, beren. Inperioekin?, entusiasmatzea; afrikano, euskaldun, eta Austria Hungariako txekiar edo hungariar
|
bat
diskurtso horiekin, pixka bat a priori mesfidatu gabe, entusiasmatzea, ulergarria izan daiteke apika interes pertsonalen edo nazionalismo horien mailan, baina jeneralean ez dirudi oso interesantea, unibertsaltasunaren aldetik hain zuzen, salbuespen indibidualak beti salbu. Mundu plural eta plurala nahi dugun batean, herri bakoitzak munduari, munduak berari eman dion ikuspuntu eta esperientziatik, berak hari aportatzea, dirudi normalean bidezkoena, poetak Cervantes baitan bertan aurkitu duen gisan.
|
2016
|
|
Esango nuke beharrezkoa dela denok ahotsa izatea edo ordezkatuta sentitzea hedabideetan. Baina halaber komeni da halako eredugarritasun eta profesionaltasun
|
bat
diskurtso publikoaren eraikuntzan. Oreka bilatu behar da kultura edo telebistaren sarbide eta irekieraren eta ekoizpen exigente, oinarritu eta erroturiko baten artean.
|
|
Eta hortxe dago partikular izatetik unibertsal izaterako jauziaren oinarria. Hori da bidea partzial eta partikular eta intimoa eta ez publiko eta ez politiko kontsideratzen zen auzi
|
bat
diskurtso unibertsalera ekartzeko. Horrek zer esan nahi du?
|
2017
|
|
Gutxiago aipatzen den beste arrakala
|
bat
diskurtso kolonial eta dekolonialarena da. Diskurtso koloniala literatura eta teoria nazionalista zein feministan agertzen da, baita batzuetan mugimendu nazionalistak Galiziaz proiektatzen dituen irudietan ere.11 Adibide garbi bat Inditexen ‘arrakastarena’ da, enpresa galegotzat hartzen baita, nahiz eta horrela identifikatzeko arrazoi handirik ez daDiskurtso koloniala literatura eta teoria nazionalista zein goen.12 ‘Enpresa galego’ horrek Hegoaldeko emakume eta neskak esplotatzen ditu, aski frogatua dagoenez.13 Mugimendu feminista galegoak aztertu du gai hori, baita dokumentaletan ere (esate baterako, Fos fora egin berria; www.fiosfora.gal/ Ver Fios Fora), baina, segur feministan agertzen da, baita batzuetan mugimendu nazionalistak Galiziaz proiektatzen dituen irudietan ere aski, lan dekolonial handieneko esparrua Implicadas no Desenvolvementoren inguruan kokatzen da; duela ia hogei urte fundatu nuen erakunde horren xedea, hain zuzen, elkartasun feminista galego hiztun gisako gure alteritatearen ikusmolde ireki eta eraikitzailetik garatzea da.
|
|
pedagogiari dagokionez behintzat, oso gutxi berritzen da. Egun ere, kultura postmodernoaren ezaugarri izanik, Hipermodernitate honetan, irakasleen artean makina
|
bat
diskurtso, jarrera eta ekintza bereizi daitekeen arren, eskolek jarraitzen dute elkarren klonak izaten funtsean; itxura aldatuta ere, denek jarraitzen diote logika berari, oraindik ere. Pedagogia ildo berritzaileak sistema ekonomiko hiperkapitalistak fagozitatu ditu, bereak egin ditu, hartu, antolatu, egokitu eta irakasleekin kontatu gabe ezartzen ditu aparteko berrikuntza balira bezala, benetan ezer gutxi aldatzen dutenean funtsean.
|
2018
|
|
Ingalaterrak India, Frantziak Egipto. Horregatik, beharbada ulergarria da kulturen unibertsaltasun eta mestizaje diskurtsoek espainol, frantses, amerikano bat, beren. Inperioekin?, entusiasmatzea; afrikano, euskaldun eta Austria Hungariako txekiar edo hungariar
|
bat
diskurtso horiekin, pixka bat a priori mesfidatu gabe, entusiasmatzea, ulergarria izan daiteke apika interes pertsonalen edo nazionalismo horien mailan, baina jeneralean ez dirudi oso interesantea, unibertsaltasunaren aldetik hain zuzen, salbuespen indibidualak beti salbu. Mundu plural eta plurala nahi dugun batean, herri bakoitzak munduari, munduak berari eman dion ikuspuntu eta esperientziatik, berak hari aportatzeak dirudi normalean bidezkoena, poetak Cervantes baitan bertan aurkitu duen gisan.
|
2019
|
|
pobreak, etorkinak, emakumeak eta munduaren %99a, jende zaurgarriena. Erretorika protekzionista erabiltzen dute, ustez gehiengoen alde aurkeztuz, baina badakigu haien praktika ez datorrela
|
bat
diskurtso horrekin.
|
2021
|
|
Moran & Benedicto, 2016). Egia da, gazteen partetik badagoela ukatze
|
bat
diskurtso politiko horien forma tradizionalen edo instrumentalizatuen aurrean. Hala ere, eta politikarekiko duten apatiaren kritikari kritika eginez, gazteek politika modu ezberdin batean bizi dute, gai berriei jartzen diete arreta eta horien aurrean estrategia eta errepertorio berriak erabiltzen dituzte kezkak eta ekintzak plazaratzeko (Benedicto & Luque, 2006).
|
2022
|
|
—Erakundeek sortzen dituzte diskurtsoak hizkuntzaz, ziurtatzeko leku
|
bat
diskurtso publikoan, eta nazioarteko erakundeen aurrean hizkuntza eskubideak defendatzen dituztela erakusteko.
|
|
Alde horretatik, Canagarajah ren arabera (2004), diskurtso akademikoari buruz hitz egitean, jarrera ezin da determinista izan. Beti utzi behar da espazio
|
bat
diskurtso nagusien negoziaziorako, aldaketarako edo birkonfiguraziorako. Beste era batera esanda, eta Swalesekin ere bat etorriz, testu generoak etengabe aldatzen ari dira, eta garrantzitsua da nola eboluzionatzen duten jakitea, komunikazio testuinguruan sortzen diren eskaerei erantzun ahal izateko.
|