2023
|
|
Horrenbestez, arau orokorra da itzurpenaren aurkako klausularen kasuan betebeharpekoaren jokabidea ezin daitekeela zigortu. ...ordaintzekoa, tributuaren arauketaren ondoriozko itzulketa bidegabe lortzea, itzulketa edota onura edo pizgarri fiskala eskatzea, konpentsatzeko edo kentzeko tributu kredituak edo partidak bidegabe egiaztatzea, orduan halako jokabideak zehatu daitezke, beti ere artikulu honetan aipatzen diren gainerako betekizunak betetzen badira, batik bat, aurretiaz administrazio irizpidea badago, jokabidearekin
|
bat
datorrena, eta irizpide hori aurretiaz ere plazaratu bada.
|
|
Kontrolaren helburuari helduta, legezkotasun, eragingarritasuneta finantza kontrolak ditugu. Lehenengoarekin, jarduna antolamendu juridikoarekin
|
bat
datorren aztertzen da; bigarrenaren bidez, jardunaren helburuen eta helburuok lortzeko erabiltzen diren baliabideen arteko egokitasun kontrola egiten da; finantza kontrolari ekinez, ordea, fiskalizaziopeko erakundeen finantza egoera aztertzen da. Amaitzeko, kontrolaren hurrengo mota hauek ere bereiz daitezke:
|
|
Horren bitartez, ondokoa bakarrik kontrola daiteke: gastua sortzen duen organoak horretarako eskumena ote duen, aurrekontuetako krediturik ote dagoen, proposaturiko kreditua gastuaren izaerarekin
|
bat
datorren, eta, azkenik, urte anitzeko gastuen kasuan, muga ezarriak errespetatu direla. b) Ordainketa aginduaren gaineko formazko kontu hartzailetza. Agindu horren legezkotasuna egiaztatzen da:
|
|
Haurdunaldi bitarteko arriskua edo edoskialdi naturalak iraun bitarteko arriskua dagoenean, kontratu etetea amaituko da erditzearen ondorioz eteten denean kontratua edo edoskitzaileak 9 hilabete egiten dituenean, hurrenez hurren, edo, bi kasu horietan, emakume den langilea bere lanpostuan edo bere egoerarekin
|
bat
datorren beste lanpostu batean berriro lanean hasteko ezintasuna desagertzean (ikusi LELTBren 48.7 artikulua).
|
|
Hitzarmen kolektibo bidez, eta ekoizpen jardueraren sektoreko edo enpresako lanbide osaera aintzat hartuta, osaera horrekin
|
bat
datorren hautesleku berri bat ezar daiteke. Halakoetan, jarraian azalduko diren hauteskunde arauak hautesleku kopuru horretara egokituko dira.
|
|
(b) Bigarrenez, negoziatzeko legitimazioa izanik ere, jurisprudentziaren arabera, alderdi negoziatzaileek egoerarekin
|
bat
datorren esparrua zehaztu behar dute [ikusi 2007ko martxoaren 14ko (158/ 2005 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa]. Bestela esanda, esparru hori ez da izan behar nahierarakoa, baizik eta zentzuzkoa, ikuspuntu objektibotik, alderdiak zein diren kontuan hartuta; izan ere, esparru horretara ezin dira bildu interes guztiz desberdinak dituzten sektore eta azpisektoreak [ikusi 2002ko azaroaren 16ko (1218/ 2001 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
|
|
Laneko zereginak emateko eginbeharraren ondorioz langileak eskubidea du enpresaburuak eratxiki diezaion bere lanpostu eta eginkizunekin
|
bat
datorren zeregina. Honakoak dira eginbehar hori ez betetzearen ondorioak:
|
|
Eta horrek berarekin dakar bekadunak gauzatzen dituen egiteko desberdinak modu teleologikoan balioestea, kasuan kasuko erakunde beka emailean zerbitzuak ematen hasi orduko. Horrela ondorioztatu ahal izango da bekadunaren zereginak baliagarriak diren ala ez, beraren ikasketekin edo titulazioarekin
|
bat
datorren —eta horren arabera beharrezkoa den— esperientzia eskuratzeko [2008ko abenduaren 5eko (2157/ 2008 errek. zk.) Asturiaseko ANE, 4 Salakoa; 2008ko uztailaren 8ko (1112/ 2008 errek. zk.) Euskal Autonomia Erkidegoko ANE, 4 Salakoa].
|
|
Estatu horien artean Espainia dago 2021eko uztailaren 1etik, data horretan jarri baitzen indarrean Espainian 1996ko maiatzaren 3ko Europako Gizarte Gutuna (berrikusitakoa). GEEK k aztertuko ditu txostenok eta erabakiko du kasuan kasuko estatuetako egoera
|
bat
datorren Gutunak ezarritakoarekin. Horretarako, kontuan hartu behar da, ukitutako estatua zein izan eta estatu horretako sindikatu erakundeek eta enpresaburuen erakundeek, betiere, horiek nazioarteko erakundeetan afiliatuta badaude, oharrak aurkez diezazkioketela estatuak aurkeztutako txostenari.
|
|
SosA WAGNERek adierazten duen bezala: " Administrazio Publikoen arteko kooperazioa eta elkarlana, federalismo kooperatiboaren printzipioekin
|
bat
datorrena eta federalismo modernoek hartu duten formularen muina dena, hurrengoa esan nahi du: eskumenen egikaritza botere zentro ezberdinen artean gauzatu behar da, baina modu koordinatu batean.
|
|
Kontrol hori ebazpenen, erabakien eta akordioen gainean ezartzen da, hau da, ebazpen, erabaki edo akordio horiek hartu eta gero. Jadanik, toki erakundeak erabakia hartu du eta erabaki hori legearekin
|
bat
datorren ala ez aztertuko dute Estatuak eta autonomia erkidegoek. Legezkotasuna aztertuko duen kontrol hori beraz a posteriori egiten da.
|
|
" Espediente bat da administrazio ebazpenaren aurrekari eta oinarri gisa balio duten dokumentu eta jarduketen multzo ordenatua, bai eta hura betearazteko eginbideak ere. 2 Espedienteak osatzeko, agiri, froga, irizpen, dekretu, erabaki, jakinarazpen eta gainerako eginbide guztiak erantsiko dira hurrenez hurren, eta izapidetzeaz arduratzen diren funtzionarioek sinatu eta foliatuko dituzte haien orri erabilgarriak" 482 Kontuan izan behar dugu komunikazioaren helburua dela administrazio ebazpenaren erabakia antolamendu juridikoarekin
|
bat
datorren ala ez zehaztea.
|
|
Gastu arauaren helburua gastu publikoaren hazkundea mugatzea da, Espainiako ekonomiaren hazkundeari lotuta gastatzeko gehieneko zenbateko bat jarrita506 Toki erakundeek, gastu ez finantzarioaren gehieneko muga bat onetsiko dute, aurrekontu egonkortasunaren helburuarekin eta gastu arauarekin
|
bat
datorrena, beraien aurrekontuetako baliabideak esleitzeko muga ezarriko duela gainera (AEFJLOren 30 art). Beraz, gastu arauaren bitartez gastuaren muga adieraziko da eta muga horrek aurrekontu egonkortasunaren helburu positiboarekin bat egin behar du.
|
|
Ondorioz, toki erakundeen finantza autonomia agerian geratzen da" diru sarreren eskuragarritasun osoa, bidegabeko baldintzarik gabe eta hedadura osoan, beraien eskumen propioak gauzatu ahal izateko"; horrek esan nahi du" diru sarreren eta gastuen plana ezartzeko askatasuna, azken batean aurrekontua, ez dela konstituzionalki ezartzen izaera absolutuarekin", eta, beraz, autonomia erkidegoen finantza autonomia mugatzen duten konstituzio irizpideak Administrazioaren eremura eraman daitezkeela. ...ertzen ari garen manuen Konstituzioa hausteko arrazoiak aztertzeko; EKren 149.1 artikuluak garrantzi berezia du toki aurrekontuen egonkortasunaren preskripzioak izan lezakeen urraketa aztertzeko, eta artikulu bereko 14 eta 18 arauek EKren 149.1 artikulua eduki behar dute, halaber, tokiko finantza nahikotasuna urratzen ote den ikusteko," Ezin baita ahaztu Estatuak eskumen bikoitza duela, hemen
|
bat
datorrena, Ogasun Nagusiaren gainean eta administrazio publikoen araubide juridikoaren oinarriak ezartzeko (Espainiako Konstituzioaren 149.1.14 eta 18 artikuluak); izan ere, toki erakundeek Estatuko tributuetan duten parte hartzearen izaerak, haien autonomiaren berme gisa, ogasun horien funtzionamenduaren euskarri bihurtzen du baliabideak hornitzeko sistema hori ogasun orokor osoan, eta, ondorioz... Horrela aitortzen du KAren martxoaren 3ko 43/ 2016 Epaiak:
|