Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 60

2000
‎" Oinarrizko kontzeptu sinple batzuk aukeratu nituen hortaz, adibidez, sentimen kualitateak eta beren erlazioak" (etzanak jatorrizkoan). Hau zen, beraz, Carnapen oinarria Aufbau ean, baina besteren bat izan zitekeen, hura aukeraketa bat besterik ez baitzen izan.
‎Ondorioz, balio enuntziatuen aldeko zioak ematen saiatu dira, arerioena ezeztatzeko. Haatik, balio enuntziatu bat forma gramatikal engainagarria duen agindu bat besterik ez da, ez da ez egiazkoa ez faltsua. Zirkulukoentzat ezin zen balio auziei buruz eztabaidatu, soilik gertakari auziei baizik.
‎Horkheimerrentzat, ezagutza behakuntza kontzeptuan oinarritzea azaleko kontu bat besterik ez zen, ordenaren itxura bakarrik; miseria handienak bere azpian ezkutatzen dituen mundua nola ezagutzen dugun azaltzeko era xinple eta kaskarrena, azken finean. Miseria hauek osatzen baitzuten benetako desordena, gehienetan ezkutatu nahi den anabasa:
‎Comtek berak esan bezala, gure espekulazio guztiek hiru egoera teoriko ezberdinetatik igaro behar dute, eta teologiko, metafisiko eta positibo ohiko izenek nahiko ongi ezaugarrituko dituzte hemen. Lehendabiziko egoera behin behineko eta prestakuntzazko lez ulertu behar da; bigarrenak xede galkor bat besterik ez du suposatzen. [Hirugarrena] da guztiz egokia dena, modu orotan, horretan baitatza giza arrazoimenaren azken egoera.8
‎Emaitza lez, izaki supranaturalak lortzen ziren: jainkoak —politeismoa—, indar inpertsonalak —fetitxismoa— eta, azkenik, Jainko bakar absolutua —monoteismoa— Egoera metafisikoa teologikoaren aldaketa sinple bat besterik ez zen. Hemen izaki supranaturalak entitate abstraktu bihurtzen ziren, gauzen berezko entitate abstraktuak.
‎Gaur egun gaiari buruzko artikulu eta liburuen kopurua ia zenbatezina baita. Horregatik, hitzaurre honen atzetik ematen den bibliografia hautaketa motz bat besterik ez da, irakurle interesatuak esparru honetan bere bide propioak ireki ditzan.
‎Esan zuen Freuden ikerlana" ikerketa estetikoa" zela. ...n" hipotesi" bat eta zein neurritan den gertakari bat irudikatzeko modu on bat —auzi honi buruz esan zuen Freud bera ere maiz ez dagoela ziur— Esan zuen, adibidez, Freudek nahaste bat sortu zuela zeure barrearen zergatia jakitearen eta barrea eragiten dizun arrazoia jakitearen artean, hark esaten duena zientzia dela ematen duelako, baina benetan" irudikapen miragarri" bat besterik ez baita. Azken puntu hau ere azaldu zuen hauxe esanez:
‎Datuak biltzearen —beraien sinopsiaren— modu bat besterik ez da azalpen historikoa, garapen hipotesi gisako azalpena. Hau bezain posible da datuak haien arteko erlazioetan ikustea eta ikuskera orokor batean biltzea, denbora garapenari buruzko hipotesi baten itxura eman gabe.
‎Idazkera garden eta zuzena dela bide, irudi eta argazkiz beterik, Austria Hungariako kulturaren argiak eta itzalak nabari dira, pentsamenduaren handitasunak eta miseriak ikus ditzagun. Liburu honek arazo bat besterik ez dauka: agortuta dago (Trotta argitaletxean berriro argitaratuko dela aditzera eman dute duela gutxi).
‎Urrezko abarra, I bol., 239 orr.15 Zentzugabekeria hutsa da hemen Frazerrek irudikatu izana herri hauek naturaren prozesuaren guztiz ideia faltsua (ia erotua) balute bezala, fenomenoen interpretazio berezi bat besterik ez baitute. Hau da, idatziko balute, naturaren beren ezaguera eta gurea ez lirateke, funtsean, desberdinak izango.
‎" 1 zenbaki bat da"," zero bat besterik ez dago", eta beste antzeko esapideak zentzugabeak dira.
‎(" 1 bat besterik ez dago" esatea beste hau esatea bezain zentzugabea da: " 2+ 2, hiru orenetan, berdin 4".)
‎Datuak biltzearen —beraien sinopsiaren— modu bat besterik ez da azalpen historikoa, garapen hipotesi gisako azalpena. Hau bezain posible da datuak haien arteko erlazioetan ikustea eta ikuskera orokor batean biltzea, denbora garapenari buruzko hipotesi baten itxura eman gabe.
2001
‎rapsodak negar egiten badu, beraiek negar egiten dute, barre egiten badu, barre, haserretu egiten bada, haserretu egiten dira. Jainkotasunak sortzen duen integrazioa, lau gradutan gauzatzen dena —jainkotasuna, olerkaria, rapsoda, publikoa—, desberdindu gabeko integrazioa da, hau da, integrazio horren parte hartzaileak berezitasun gabeak dira, eta ez dute jokaerarako askatasunik, beraien ordez jardunean dabilen masa baten zenbaki huts bat besterik ez bailiran. Ez dira beraien inguruan gertatzen diren prozesu sozialak ulertzeko gai.
‎Platonek geometria aritmetikara bihur zitekeela pentsatzen zuen, dimentsio geometriko guztiak bata bestean bihur baitaitezke: bolumenak bata bestearekiko elkarzutak diren lau puntuk eratzen dituzte, azalera hiru puntuk, lerroa bik, eta honela, guztia, azkenik, zenbaki bat besterik ez den puntura bihurtzen da. Eta aritmetika zenbakien esparrua da.
‎Leibnizen arabera, ura benetan ezagutuko bagenu 100 gradutan irakiten duela jakingo genuke aldez aurretik, esperientziaren beharrik gabe, edo" Kant" benetan ezagutuko bagenu Kritika idatzi ‘behar’ zuela ulertuko genuke. Kanten arabera, hori jainkotiar adimen bat suposatuz asmatzen dugun ikuspuntu bat besterik ez da, gizakiarentzat ezinezkoa dena; beraz, guk esperientziaren bidez egin behar dugu aurrera ezagutzan, eta ez adigai soilen bidez.
‎‘Subjektu’ hitza zentzu ezberdinetan erabiltzen da. Hutsegitea transzendentala da arrazoimenak joera duelako nia objektu bihurtzeko, beste substantzia bat besterik ez. Hala ere, hau ez da legezkoa eta emaitza orokorrak dio ezin dela azken subjektu baten existentzia ezagutu substantzia gisa, substantziez hitz egiteko iraunkorra den oinarri bat behar delako eta horrelakorik ezin dugulako lortu adigai soilen bidez subjektuaz ari garenean.
‎Horrek zientzia batek eskatzen duen orokortasuna eta beharrezkotasuna bermatzen ditu. Sintetikoa da bestalde, begiespena delako (adigai soilez beraiek barnebiltzen dutena baino ezin da esan eta, beraz, ez dago jakintzaren benetako zabalpenik hor, gehienez argipen bat besterik ez). Horrek Geometriaren garapena eta zabalpena bermatzen ditu.
‎Honek erakusten du Kantengan ezagutzaren teoria bere Filosofiaren atal bat besterik ez dela. Kantek gero sarri aipatu zuen atal praktikoaren nagusitasuna.
‎jainkoa eta etorkizuneko bizitza ezin dira frogatu, baina beren aurkako frogarik ere da egin. Polemikaren une eszeptikoak dogmatismoari kritika egiteko balio du; baina ez da helburua, erakusgarria da, baina ez askigarria (Humeri kritika), baizik eta atsedenaldi bat besterik ez kritikara garamatzan azken urratsa egin aurretik. Kritika hori gabe arrazoimena natur egoeran dago, eta hor gerra soilik geratzen da polemikari aurre egiteko, eta emaitza irabaztea edo galtzea da.
‎Eta maitasun hitza ezean, ez dago ezagulerik, ez dago askatasunik. Nahi bezalako gurak, joerak eta abar onartuko baditu ere, ez dago mekanikotasun dinamiko bat besterik: materiaren mekanismoa, molekulen mekanismoa, zelulen mekanismoa, organoen mekanismoa, psikologiazko mekanismoa, pentsamenduen mekanismoa, kulturaren mekanismoa.
2003
‎Jainkoaren ahalguztiduntasunak indar mugagabea duenez gero, unibertso osoa ur tanta eta hondar tanta bat besterik ez da, eta tanta hori alderdi guztietan atzeman daiteke. Jainkoak, bere jakituriaz baliatuta, oro antolatu eta xedatzen du.
2004
‎Horregatik erantsiko du Wittgensteinek: " hizkuntzan soilik ezarri da muga, eta mugaz haraindian dagoena ez da zentzugabekeria bat besterik izanen."
‎" Adimen" eta" arrazoimen" adigaiak maizegi baliokidetzat hartuak izan badira ere, ezberdinak dira formalki, Xavier Zubirik argiro erakutsi zuenez," zeren arrazoimena ez baita adimen mota berezi eta berezitu bat besterik, eta adimena ez baitatza formalki pentsamendu abstraktuaren eta erreflexio kontziente betearen gaitasunean, baizik eta gauzak errealitate gisa atzemateko gaitasunean". 20 Bereizketa honek berebiziko garrantzia du, zeren, Ignacio Ellacuriak zuzen ikusi zuenez," gizaki mota ezberdinak onartzeko oinarria ematen baitu" eta, erants dezakegu, arrazoimenaren idolatria saihesteko ... Horixe adierazi nahi izan dugu logos kontzeptua hizkuntza/ arrazoimen binomioaren bidez itzuli dugunean; hizkuntza/ adimen binomioa ere eman genezake, dudarik gabe.
‎Bigarrenik, esaten digu filosofiaren metodoa natur zientziaren perpausak besterik ez esatean datzala, eta hartara, hirugarrenik, metafisika egin nahi den bakoitzean ohartarazi behar dela metafisikako perpausetan badirela beti esanahirik eman ez zaien zeinuak. Laugarrenik, eta munta handikoa, hori guztia metodo bat dela; metodo" guztiz zuzen bakarra", bai, baina metodo bat besterik ez. Laugarren puntu hau hurrengo pasartean ageri da argienik:
‎Egia esan, ezaugarri hauek guztiak ez dira orain arte ezagutzera eman ditugun giza bereizgarri berezkoenen isla eta adierazpen integratzaile bat besterik. Alabaina, uste dugu gizakiaren ezaugarrikera integratzaile honen argitan hobeki ulertuko dela etikotasunaren zergatia eta jatorria.
2007
‎Beraz, arrazoimenaren sistema ahozkotasunaren barruan garatzen da121; eta, hain zuzen ere, pentsamolde modernoak iragar zezakeenaren aurka, gainbehera hasten da ahozkotasuna ahultzen denean122 Idazkera, erretorika eta literatura filosofikoa gainbehera horren urratsak dira123 Platon gainbeheraren baieztapena da: bere elkarrizketen eredua plagio bat besterik ez da124 Bera ere konturatzen da horretaz: Platonen aurka jartzen da Platon bera VII. gutunean125:
‎Heladen —mundu garaikidean bezala— errealitatearen desenkantamendua ez zen eragin, absolutuki, bere buruaren jabe zen arrazoimen baten zabalpenarekin317 Jakin ere badakigu —jakin genuke, honezkero— arrazoimenaren izaera absolutua ilusio bat besterik ez dela318: arrazoimena beti da arrazoimen erreala eta historikoa, alegia, bere azpian dauzkan ekonomiarekin, gizartearekin eta egitura politikoarekin lotuta ulertu behar da319.
2008
‎Beraz, idazkia irudi bat besterik ez da (276a), eta guztiz desegokia da gauzarik garrantzitsuenak (278d) aztertzeko.
‎Ez da autokontzientzia bezala ikusten, bere burua ikusten du bestean. Bestea niretzat une bat besterik ez da.
‎Adibide pare bat besterik ez ditugu aipatuko etorkizuneko garaietan Kantek izan zuen garrantzia azpimarratzeko. 1929an, Cassirer eta Heidegger Davos-en elkartu ziren, beren ikuspuntu filosofikoei buruz eztabaidatzeko.
‎denak funtzionatzen du munduan lege kausal zorrotzen arabera. Ez gara libre, hori ilusio bat besterik ez da, ez dago behaketa enpirikorik askatasuna sustatzeko.
2009
‎Baina, argi dago Darwinek garapena eta historia ulertzeko era aldatu dituela. Darwinistentzat gizakia zoriaren produktu bat besterik ez da. Are gehiago, giza espeziea arraroa da:
‎Osotasun hau nolanahi ere, printzipioen osotasuna izan daiteke bakarrik, baina ez intuizioena eta objektuena. Hala ere, osotasun horrek printzipioak zehatz errepresentatu ahal izateko, objektu baten ezagutza bezala bururatzen ditu[...]; baina objektu hori ideia bat besterik ez da, adimen ezagutza, ideia horrek adierazten duen osotasunera, ahalik eta gehiena hurbiltzeko.28
‎Osotasun hau nolanahi ere, printzipioen osotasuna izan daiteke bakarrik, baina ez intuizioena eta objektuena. Hala ere, osotasun horrek printzipioak zehatz errepresentatu ahal izateko, objektu baten ezagutza bezala bururatzen ditu[...]; baina objektu hori ideia bat besterik ez da, adimen ezagutza, ideia horrek adierazten duen osotasunera, ahalik eta gehiena hurbiltzeko.41
‎Pentsatzea aktibitate bat da, ohitura gramatikal baten ondorioa besterik ez. Pentsatzea, Nietzscherentzat, gure desioen erlazionatze bat besterik ez da. Zein izan da Descartesen errorea orduan?
‎Indarren multzo horren batasuna nahimena da eta horixe da Nietzscheren oinarri metafisikoa. Horrela, bizitzaren helburua, erremediorik gabeko indarren akumulazio bat besterik ez da. Botere nahi hori Nietzscheren existentziaren zentzuaren kulminazioa da.
‎Eta beraz, zer da" txakur" objektua? Inpresioen multzo bat besterik ez. Hitzek eta hizkuntzak gauzen eta gizakiaren arteko erlazioak bakarrik designatzen dituzte (metaforikoki).
2010
‎Jainkoaren lege positiboa beharrezkoa da, baina beharrizan hori ez zen erabatekoa, naturaz gaindiko helburuari begira; haatik, beharrizana sortzen da, behin Sinagogaren edo Elizaren erakundea ezarrita. Horiei dagokienez, pentsa daiteke legea erabat beharrezkoa dela; baina, helburua bera aintzakotzat hartuta, ordena morala hobetzeko eta gizakiak hobeto hezteko bitarteko bat besterik ez da, aurrenik, lege horrek gizakien gehiegizko itsukeria eta ohitura ustelak zuzentzen dituelako, eta, hurrenik, argitasun eta perfekzio moral handiagoak ematean, lege hori lagungarri gertatzen zaielako gizakiei, bertutearen eta santutasunaren perfekzioa lortzeko.
2011
‎Poemaren lehenengo zatian Parmenidesek helburu horri ekiten dio eta Identitate Printzipioa, Ez kontraesan Printzipioa eta Hirugarren baztertuaren Printzipioa ezartzen ditu. Nire ustez, izenburuaren" egiarako bidea" zentzu horretan ulertzen da, jakinda, bestalde, Parmenidesen Poemaren inguruko interpretazioak asko eta oso diferenteak direla, eta nire interpretazioa haien guztien arteko bat besterik ez dela.
‎Platonek, arrazoi asko emanez, haustura bat ikusten du poesiaren eta filosofiaren artean. Izan ere, atenastar filosofoaren iritziz, poesiak ez ditu hitzak eta hitzen esanahiak bereizten; poesia ez da egia denaz eta faltsua denaz arduratzen; emanaldi poetikoak giza izaera eta klase desberdintasunak bereizten ez dituen liturgia bat besterik ez da; poesia jainko jainkosa batek sorturiko poetaren alienazioaren ondorio bat da; poesiak gizakiaren baxuena dena —zirrarak, hain zuzen— pizten du; poesia eta artea errealitatearen kopia hutsak dira... Diogenes Laertziok haustura horren jatorriaren berri eman digu bere obran Platonen bizitza eta pentsamenduari dedikatzen dion liburuan.
‎Garai hartan indarrean zeuden totalitarismo politikoen ondorioz, gizabanakoa estatuaren esku zegoen: ez zuen adierazpen askatasunik, ez eta bere proiektu existentzialak aurrera eramateko aukerarik ere; estatuaren menpe zegoen pieza anonimo bat besterik ez zen.
‎Historiaren erabakitzailea, gizon emakumeon eta gure egitate enpirikoen haraindi, Patua ei da; orain gertatzen da herri (eta Estatu!) alemanak bere Patua daukala, eta, dirudienez, Alemaniaren Patuak izan behar duela munduarena... Izatearen filosofia subtil guztia, mozorro bat besterik ez?
2012
‎lehenengoan, munduek ez dute beren kabuz egiazko ezer aurkezten. Munduak bere logika transzendentalaren materia besterik ez dira, eta gu logikak erregulatzen dituen (identitate eta ezberdintasunen arteko) aniztunen arteko jokoaren adibide bat besterik ez gara. Bigarrenean, egia baten disposizioan sartzeko aukera (gertaera) gertatzen da.
‎Ideia horren ordaina honakoa da: amodioari garrantzi guztia kentzea, amodioa hedonismoaren aldaera bat besterik ez dela esanez. Amodioari buruzko ideia libertarioa eta ideia liberala bat datoz hemen:
‎Badago politika egiteko beste modu bat, neoliberalismo eta demokrazia parlamentariotik haraindi? Besteentzat, gaurko unea ez da berezia, pauso bat besterik ez da, eta galdutako boterea berreskuratu besterik ez dute buruan, gauzek bere betiko erritmoa hartu behar dute eta. Hirugarrenek etsaiak besterik ez dituzte ikusten, terroristek boterea usurpatu dutela eta horrekin bukatu behar dela, berdin dio nola:
2014
‎Orain zeure irakurketa fabrikatzeko unea da, zure zeure eraikitzeko unea da, fantasiaz eta kulturaz sortzekoa ezinbestean daude lotuta eta. Zuk irakurri eta entzun behar duzu orain, ez dut zalantzarik beste gauza batzuk entzungo dituzula, eta irakurketa hau iragate bat besterik ez dela izango. Iragate erritu bat, hala izendatzen dira bizitzaren garapeneko aldiak gainditzeko zibilizazio guztietan dauden errituak.
‎Lehenaldiko obrak berpiztetik bizi da bereziki. Gaur egungo opera antzoki bat museo bat besterik ez da historia prestigiotsu baten maisulanen lekukoak aurkezteko. Obrek eszenaratze eguneratuak dauzkate, akatsak estaltzen ahalegintzeko eta ezaugarri iraunkorrenak indartzeko.
‎Mendearen amaieran onartu behar izan zuten Wagner ez zela behin betiko gailurra eta wagneriar erlijioa ez zela ilusio bat besterik; Wagner ez zen jada salbuespenezko artista bat, eta soinuaren museoko bere lekua hartzera behartu zuten. Ordura arteko opera masentzako artea izan zen, eta bereziki arte funtzional bat, orainaldian bizi ziren ikusleen gustu aldakorretara moldatu nahi zuten obra berriei esker bizi zelako.
2016
‎Argigarri eta lagungarria, beraz, irakurlearentzat ez ezik, zientziarentzat berarentzat. Bestalde, alabaina, metaforak subjektiboak dira (173)," figura erretoriko bat besterik ez" (189, 243), eta" gure metaforekiko jarrera eszeptikoa izango dugu beti" (78). Ez da ikusten aholkuari jaramon handia egin dionik berak.
2017
‎Pentsatu banu ez dela panpina bat besterik, aplikatuko nizkioke espazio denborazko ‘gauzak’ sailkatzeko balio ohi didaten kategoriak. Alegia, hartuko nuke aulkien ‘ondoan’ kokatua bezala, zelaitik 2,20 metrora, lurrean nolabaiteko presioa egiten, eta abar.
‎Beraz, kontua ez da bakarrik nire burua ezin ezagut dezakedala; areago, nire izateak berak egiten dit ihes, nahiz eta nire izatearekiko ihes hori bera ni naizen, eta ez naiz ezer guztiz. Hor ez dago ezerez huts bat besterik, nolabaiteko osotasun objektibo bat inguratzen eta azaleratzen duena, eta munduan nabarmentzen dena, egiazko sistema bat, bitartekoen antolaketa bat jomuga baten inguruan.
‎Horrela, bada, nire munduko objektuetara naramaten bide infinituek eta askotarikoek kokatua naiz, subjektu transzendenteen presentzia zuzenarekin batera. Eta mundua izate horiekin guztiekin batera ematen zaidanez gero, bide horiek tresna sareen multzo bat besterik ez dute adierazten; tresna sare horiek objektu Beste bat agertzea ahalbidetzen dute mundua atzeko planoan duen' hori’ gisa, baina inplizituki eta egiazki jada barruan dagoena.
‎Ukatu ez dut inola ere ukatzen Bestea nirekin erlazioan dagoenik bere ‘barnealdetik’, baina berak nitaz duen kontzientzia kontzientzia objektu bat denez, eraginkortasunik gabeko barnealde baten modura ageri zait: bera ‘barnealde’ horren beste ezaugarrietako bat besterik ez da, eta konpara daitekeena inprima litekeen pelikula batekin argazki tresna baten kamera ilunean. Beste bat egotea nik ahalbidetzen dudalarik, nire burua hartzen dut Besteak nitaz duen ezagutzaren sorburu asketzat, eta Bestea ageri zait nire izateaz duen ezagutza hori bere izatean atxikita duela, hain zuzen, nik berari bestetasuna atxiki diodan neurrian.
‎Zalantzarik gabe, atzemanezina da, ez baitu ekoizten ez Besteak, ez neronek, ez bitarteko inork, zeren, finkatu dugunez, kontzientziek bitartekorik gabe baitute beste kontzientzien berri. Zalantzarik gabe, noranahi zuzentzen dugula ere gure begirada, barneko ezeztapen huts eta soil bat besterik ez dugu aurkitzen deskripzioaren objektutzat. Eta ezereza, haatik, hortxe dago, ezeztapenen dualtasuna badagoeneko gertakari erreduziezinean.
‎Kasu horretan, Bestearen transzendentzia oraindik transzendentzia objektu bat besterik ez da bere baitarakoa den kontzientzia lekuko (ni) batentzat. Kontua zera da, Besteak bere erara antola badezake bere mundua eta nik ikusten dudana ikus badezake, orduan ni ere ikus nazake.
2021
‎309). Bikotea bere bizitzaren osagai bat besterik ez da izango, izaki osagarri eta ordezkagarria.
‎Gizonarekiko definitzen denez, gizona oro izango da berarentzat: " emakumea gizonaren bizitzaren osagai bat besterik ez da, eta gizona, aldiz, bizitza osoa da emakumearentzat" (II: 373).
‎Bere esentzia da, dena, ordezkaezina: " entretenigarri bat besterik ez da gizonarentzat, atsegingarri bat, konpainia bat, ondasun inesentzial bat; gizona, berriz, emakumearen existentziaren zentzua eta justifikazioa da" (II: 489).
‎Gainera, horien kasuan esplotazioa biderkatu egiten da. Ezkonduak badira, beraien soldata" osagarri bat besterik ez" dela ulertuta," parien" pare aritzen dira, baldintza eskas eta" miserableetan". Gainera," lantegiko zereginek ez diete baimenik ematen etxeko lanak ez egiteko" (II:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia