2004
|
|
Lege honek, ostera, prozedura errazagoa eta arinagoa ezarri du. Prozedura horrekin batera, beste prozedura
|
bat
arautu da zehatz mehatz, ezkontzako ondasun eraentzaren likidazio judizialerako. Prozedura horrekin asetzen da gai honen inguruko prozesu arauketaren beharrizana.
|
2007
|
|
Lan zuzenbideko lege testuak euskaraz eta gaztelaniaz biltzen dituen liburu honek berebiziko garrantzia du, bestalde, gizakiaren eta gizartearen arlo ezinbesteko
|
bat
arautzen duten xedapenak jasotzen dituelako: lana eta lan harremanak, alegia.
|
|
Ondorio moduan, eskumen printzipioari erreparatu behar diogu gai zehatz
|
bat
arautzeko eskubidea nork duen jakiteko (hori Konstituzioak, autonomia erkidegoetako estatutuek eta «konstituziotasun bloke» izenekoaren gainerako arauek esango digute, guztiak Konstituzio Auzitegiak interpretatuta). Zein antolamendu aplikatu behar dugun dakigunean, hau da, Estatukoa edo autonomia erkidego batekoa, antolamendu horren barruan hierarkia printzipioa aplikatu dugu (legezko arauek lehentasuna dute erregelamenduen gainetik, etab.). Behin printzipio horiek aplikatuta, bi arau homologoren artean gatazka planteatzen bada (jo dezagun eskumena Estatuarena dela, Estatuaren bi arauk lerrun bera dutela, adibidez, bi lege arrunt direla; orduan, horiek interpretatzen eta integratzen ahalegindu dugu, biak bateragarri eginez.
|
|
Erregelamenduak gero eta garrantzitsuagoak dira. Horren eraginez, erregelamenduak egiteko ahala Gobernuak eta Parlamentuak arauen arloan lankidetzan aritzeko teknika bihurtu da apurka apurka; horren arabera, Parlamentuak legean arlo zehatz
|
bat
arautzeko ildo nagusiak zehazten ditu, eta erregelamenduaren esku uzten du ildo horiek garatzea. Gainera, kontuan hartu behar dugu legeak errealitatearen aldaketa azkarretara egokitzeko beharrizan handiari, batez ere, erregelamenduen bidez egiten zaiola aurre.
|
|
Aurrean esan dudanez, lege dekretuak ezin du EKren 86 artikuluan esanbidez aipatutako arlo sorta
|
bat
arautu. Konstituziogileak erabilitako adierazpenaren arabera, lege dekretuek ezin izango dituzte ukitu hurrengoak:
|
2008
|
|
Horren inguruko argudioen artean, TLOren 42.1.c) artikulua erabili izan da. Hariari segiz, artikulu horrek tributu erantzukizunari buruzko kasu
|
bat
arautzen du, eta ez eskualdaketa bat; izan ere, ustiapenaren jatorrizko edo lehenengo titularrak (hau da, ustiapena eskualdatzen duenak) tributu betebeharpean dirau. Eskuratzaileak ustiapena hirugarren bati eskualdatzen dionean ere, katea ez da mozten.
|
|
TLOk salbuespen
|
bat
arautzen du: tributu zorra efektu tinbredunen bidez ordaindu behar denean.
|
|
Horren ariora, arauei analogia aplikatzen zaie ondoko kasuan: arauok kasu berezi bat jaso ez arren, antzeko kasuen
|
bat
arautzen dutenean, kasu bi biok ratio berbera izanik. Segidan, Kode Zibilak artikulu bereko bigarren lerrokadan mugatzen du analogiaren aplikazio esparrua:
|
|
Ikuspegi berari ekinez, tributu manuen helburua da administrazio jarduera jakin
|
bat
arautzea, tributu prestazioa eskuratzeko legeak agindutako moduan. Jarduera horren bidez, interes publikoa babestea bermatu nahi da.
|
2011
|
|
1 Arauen aplikazio analogikoa bidezkoa izango da, arauok kasu zehatza arautu ez arren, horren antzeko beste
|
bat
arautzen dutenean, bi kasuon oinarria berbera dela.
|