2004
|
|
Filosofoek eta zientzialariek umildade handiagoa behar lukete; beren mugak ongi jakin eta aitortu behar lituzkete, dogmatismoan edo alferreko (zentzugabeko) eszeptizismoan erori nahi ez badute. Izan ere, Wittgensteinek terapia epistemologiko
|
bat
aldarrikatzen du eta metodo jakin bat proposatzen digu horretarako: " Hauxe litzateke bereziki filosofiaren metodo zuzena:
|
2005
|
|
Saiakera honen garrantzia zalantzan jartzen ez badu ere, berea batez ere pertsona bakoitzaren berezko espezifikotasunak nola erreal bihurtzen diren aztertzea da. Hemendik abiatuz, hain zuzen," gizakia berez denaren eta izan daitekeenaren estudio"
|
bat
aldarrikatzen du, alegia," gizakiaren barruko izaera hau oro har azken ikuspuntu bezala hartzen duen" bat; eta, honen haritik, Humboldtek" gizaki indibidualaren izateko era" egiaz" helburu" bezala eta ez" bitarteko" bezala kontsideratzeko beharra azpimarratzen du20 Gizakia benetan ezagutu eta osatu nahi duen antropologia batek ez du nahikoa gizakia maila ab... Gizabanako eta giza-talde bakoitza perspektiba indibidualizatzaile batetik, eta ahal bezainbeste aldetatik, ikertu behar da.
|
2007
|
|
" Hizkuntza bat ez da inoiz gizabanako batena bakarrik, baizik eta beti eta aldi berean hizkuntza nazional bat. [...] Nazioaren baitan bakarrik da posible gizakiaren izatea eta formazioa" 215 Horrela, bada, eta euskararen perspektibatik, euskal hezkuntzaz aritzeak ezinbestean garamatza" euskal hezkuntza nazional"
|
bat
aldarrikatzera, zeinak egiaz euskal komunitate linguistikoa —bai talde mailan bai banako mailan— zaindu, sendotu eta hobetu lukeen. Euskal hezkuntza horrek, egiaz, mesede ederra edukiko luke" eskola sare nazional" baten laguntza edukiko balu, baina —Erriondok azpimarratu bezala— horrelakorik ez daukagu:
|
2011
|
|
Parmenidesek, ordea, mistikatik hain gertu dagoelarik esfera mugatu
|
bat
aldarrikatzen du; hots, izatea ulertzeko aukera, ontologia. Eta akabo mistika, eta badator ontologia bizkarrean ezerezaren amildegi hondogabea dakarrela.
|
2012
|
|
Badiourentzat filosofiaren papera funtsezkoa denez, lehenik eta behin filosofia kontzeptuaren inguruko zehaztapenari helduko diogu. Izan ere, kanpotik filosofia baztertzen edo ezeztatzen saiatzen diren horien zein barnetik eta behin behineko parte hartze mugatu baten mesedetan filosofiak kritikarako duen gaitasuna murrizten ahalegintzen diren horien aurka, Badiouk epe luzerako filosofiaren parte hartze indartsu
|
bat
aldarrikatzen du, kopla edo berriketa gutxirekin eta amorerik eman gabe. Filosofiak" etete printzipio bat proposatu" behar du, ekintzen bilakaera arruntaren mozketa; agertzen den moduko munduarekiko menpekotasun egoerari gainjarri behar zaio, horrela, beti ezaugarritu izan duen mendeetako bere leku kritikoan ezar daitekeelarik.
|
|
Saihetsezina da, pentsalariak berak ohartarazten duen moduan, egungo egoeran Badiourena bezalako filosofia estilo
|
bat
aldarrikatzeak, ezintasun zein frustrazio sentipenak sorraraztea. Izan ere, filosofiak desegokia zaion borroka egoera batean moldatu behar du; Badiouk berak honela deskribatzen du (Badiou 2005, 39):
|
2013
|
|
Berak dioenez, planteamendu naturalista (materialista, Leteren hitzetan) onartuta ere, halako sinesmen fedeari txokoa utzi behar zaio (ik. gogoeta honi hasiera eman dion pasartea). Nonbait, osagarritasunaren tesiaren antzeko
|
bat
aldarrikatzen du. Leterekin bat egin zezaketen, nire ustez, hainbat pentsalarik:
|