Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2010
‎Ebaluaketa eta egiaztapen sistema oso bat obratzeko, eskola sistemako formakuntzan, helduen euskalduntzean eta etengabeko prestaketan, Euskal Ikasketetako Sailak Euskararen Erakunde Publikoarekin batera definizio eta antolaketa lan bat abiatu du. Hizkuntzen Europako Erreferentzia Marko Bateratuan kokatuko da.
2011
‎hizkuntza gutxituaren ordezkapena, edo hizkuntza gutxituaren normalizazioa. Beraien arabera, beraz, diglosiarekin akabatu egin behar da eta normalizazioa lortzeko hizkuntza plangintzazko prozesu bat abiatu behar da. eredu gatazkatsu honetan prestigioak eta hizkuntza irudikapenak leku handia hartzen dute. gizartean banaketa funtzional hierarkizatua gertatzen bada hizkuntzen artean, egoera hori ezin da izan justua. Behe aldaera baino ez dakiten pertsonek egoera diglosikoa nozitzen dute, besteak baino gutxiago sentitzen dira.
2013
‎Hor dugu 2010etik garatzen ari diren Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia. Erronka honen lidergo partekatua hartu eta hizkuntzaplangintza eraginkor bat abiatu dute.
2017
‎Euskararen normalizazio prozesuan ziklo aldaketa bat gertatzen ari da. Ziklo berri bat abiatzeko proposatu diren neurrien artean, euskaltzaleen mugimenduak herriz herri landu ditzakeenak aztertu dira artikuluan. Euskaltzaleen Elkarteek zubigintza landu behar dute, ahalik eta sektore sozial gehienetara iritsiz eta herri eta eskualdeetako zoru komuna eta arnasgune politikoa eraikiz tokian tokiko administrazioekin eta herriko eragileekin.
‎Euskalgintzan beraz, ziklo berri bat abiatzeko beharra da kezka iturri nagusia eta bidegurutzetik irteteko hartu beharreko neurriak zeintzuk diren identifikatzea lehentasun.
‎Hausnarketaren aldia izan da azken urteotakoa eta ziklo berri bat abiatzeko helduleku eta proposamenak aurkitu daitezke egindako gogoeta horietako zenbaitetan: Jon Sarasuaren" Hiztunpolisa" liburuan, Topalabe taldearen" Berrikasi eta Berrikusi" txostenean, Euskararen Aholku Batzordearen" Eta hemendik aurrera zer?" txostenean, Hizkuntza Eskubideak Bermatzeko" Donostiako Protokoloa" n, Garikoitz Goikoetxearen
‎Euskalgintzan beraz, ziklo berri bat abiatzeko beharra da kezka iturri nagusia eta bidegurutzetik irteteko hartu beharreko neurriak zeintzuk diren identifikatzea lehentasun. Prozesu konplexuek irtenbide sinpleak ez dituztela jakinik, Topalabe taldeak" Berrikasi eta Berrikusi" gogoetan palanka funtzioa izan zezaketen lan ildo batzuk proposatu zituen eta hari horietatik tiraka, herriz herri Euskaltzaleen Elkarteek bete ditzaketen funtzioetara ekarri nahi izan ditugu artikulu honetan.
2018
‎— Talde eragile kohesionatua, trakzio lana egiten duena. Dinamika berri bat abiatzeko gogoa, freskotasuna eta jarrera irekia duten soslai ezberdinetako pertsonak dira partaide talde eragilean. Lehenagotik eskarmentua dutenak(" betikoak") eta ez dutenak(" berriak") nahasten dira, betiko dinamiketatik ateratzeko, baina eskarmentutik ikasteko jarrerarekin.
‎Aurrez esan behar da, dena den, lankide taldeek Eusle esperientziak egitea erabaki zutenean, ez zela haiekin adostu edo ezarri helburu kuantitatiborik, euskararen erabileran X puntu igotzea edo euskarazko erabileraren %ko jakin batera iristea bezalakorik (ez zen adostu ikerlariekiko, eta, dakigun arte, ezta haien artean ere). Besterik gabe, euskaraz" gehiago egitea" ekar dezakeen dinamika bat abiatzea adostu zen, gorago aipatu dugunez. Ondorengo hau, beraz, ikerketaren ikuspegitik" a posteriori" egiten dugun ariketa da, baina gure ustez esanguratsua esperientzien emaitzak aztertzeko garaian.
‎nolako baldintzak behar dira harreman jakin batean/ batzuetan hizkuntza ohitura (k) gaztelaniatik euskarara aldatzea posible izan dadin? Zein egoeratan da bideragarria halako aldaketa prozesu bat abiatzea? (eta zeintzuetan ez?) Zein elementu berritzailek eta nola sor ditzake baldintza egokiak talde batean hizkuntza jokaera berri eta urratzaile bat onartua izan dadin?
2020
‎Saiatu gara, herritarren aktibazioa erraztu ditzaketen urratsak eta eginbeharrak identifikatzen ideala den prozesua irudikatzen. Horrelako prozesu bat abiatzeko, nahiko borondate eta aldeko baldintzak gertatzen direnean, bidea modu egokian egiten eta zaintzen asma dezagun balio dezake.
‎Ondorioen atal honen asmo nagusia izan da argitzea zein diren aukera errealak GU ren EP ren inguruko interes taldeekiko lankidetza kooperatiborako prozesu bat abiatzeko. Horretarako, interes taldeekin izandako elkarrizketa dialektiko kritikoaren bidez jasotako informazioaren analisian zehar GEK ren aplikazioaren bideragarritasunaz hausnarketa proposatu da.
‎Gainjartzeari dagokionez, hitz hartzea aldi berean beste hitz txanda bat abiatuta dagoela gertatzen da. Hau aurreko hitz txandaren hasieran izan daiteke, hurrengo adibidean ikus daitekeen moduan, edota bitartean ere, beheragoko bigarren adibidean ikus daitekeen moduan (Charaudeau, 2004).
2022
‎2014an martxan jarri bazen ere, ez zegoen aurreikusita Bai Euskarariren plangintzan. Erakunde batek hautaketa prozesu bat abiatu zuen eta hautagaiek erdaraz zegoen atari bat baliatu behar izaten zuten euren curriculumak eta erreferentziak txertatzeko. Hori konpontzeko proposatu ondoren, urratsik eman ez zela ikusita, Bai Euskarari Elkarteak erabaki zuen proba bat egitea eta dirulaguntza eskaera bat bideratzea atariaren prototipoa lantzeko.
‎Gainera, aurrera begirako proiektu berriak lantzen ari da une honetan, horietako batzuk, beste erakunde batzuekin elkarlanean. Eusko Jaurlaritzako HPSrekin ere ari da harremanetan, 2023an proiektu pilotu bat abiatzeko asmoz. Ea oraingo honetan gaitasuna dagoen lankidetzan eta elkarlanean aritzeko.
2023
‎Aipatutako Nenqayni ch’ih biziberritzeko ahaleginen artean eta lan hori sendotzeko asmoz, 2016an, Yuneŝit’in eko Gobernuak ikerta bat abiatu beharra ikusi zuen. Horretarako, Euskal Unibertsitatearekin batera, Euskal hizkuntzalaritza eta filologia doktorego programaren bitartez, ikerlan bat jorratu zuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia