2010
|
|
Ebaluaketa eta egiaztapen sistema oso bat obratzeko, eskola sistemako formakuntzan, helduen euskalduntzean eta etengabeko prestaketan, Euskal Ikasketetako Sailak Euskararen Erakunde Publikoarekin batera definizio eta antolaketa lan
|
bat
abiatu du. Hizkuntzen Europako Erreferentzia Marko Bateratuan kokatuko da.
|
2011
|
|
hizkuntza gutxituaren ordezkapena, edo hizkuntza gutxituaren normalizazioa. Beraien arabera, beraz, diglosiarekin akabatu egin behar da eta normalizazioa lortzeko hizkuntza plangintzazko prozesu
|
bat
abiatu behar da. eredu gatazkatsu honetan prestigioak eta hizkuntza irudikapenak leku handia hartzen dute. gizartean banaketa funtzional hierarkizatua gertatzen bada hizkuntzen artean, egoera hori ezin da izan justua. Behe aldaera baino ez dakiten pertsonek egoera diglosikoa nozitzen dute, besteak baino gutxiago sentitzen dira.
|
2013
|
|
Hor dugu 2010etik garatzen ari diren Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia. Erronka honen lidergo partekatua hartu eta hizkuntzaplangintza eraginkor
|
bat
abiatu dute.
|
2017
|
|
Euskararen normalizazio prozesuan ziklo aldaketa bat gertatzen ari da. Ziklo berri
|
bat
abiatzeko proposatu diren neurrien artean, euskaltzaleen mugimenduak herriz herri landu ditzakeenak aztertu dira artikuluan. Euskaltzaleen Elkarteek zubigintza landu behar dute, ahalik eta sektore sozial gehienetara iritsiz eta herri eta eskualdeetako zoru komuna eta arnasgune politikoa eraikiz tokian tokiko administrazioekin eta herriko eragileekin.
|
|
Euskalgintzan beraz, ziklo berri
|
bat
abiatzeko beharra da kezka iturri nagusia eta bidegurutzetik irteteko hartu beharreko neurriak zeintzuk diren identifikatzea lehentasun.
|
|
Hausnarketaren aldia izan da azken urteotakoa eta ziklo berri
|
bat
abiatzeko helduleku eta proposamenak aurkitu daitezke egindako gogoeta horietako zenbaitetan: Jon Sarasuaren" Hiztunpolisa" liburuan, Topalabe taldearen" Berrikasi eta Berrikusi" txostenean, Euskararen Aholku Batzordearen" Eta hemendik aurrera zer?" txostenean, Hizkuntza Eskubideak Bermatzeko" Donostiako Protokoloa" n, Garikoitz Goikoetxearen
|
|
Euskalgintzan beraz, ziklo berri
|
bat
abiatzeko beharra da kezka iturri nagusia eta bidegurutzetik irteteko hartu beharreko neurriak zeintzuk diren identifikatzea lehentasun. Prozesu konplexuek irtenbide sinpleak ez dituztela jakinik, Topalabe taldeak" Berrikasi eta Berrikusi" gogoetan palanka funtzioa izan zezaketen lan ildo batzuk proposatu zituen eta hari horietatik tiraka, herriz herri Euskaltzaleen Elkarteek bete ditzaketen funtzioetara ekarri nahi izan ditugu artikulu honetan.
|
2018
|
|
— Talde eragile kohesionatua, trakzio lana egiten duena. Dinamika berri
|
bat
abiatzeko gogoa, freskotasuna eta jarrera irekia duten soslai ezberdinetako pertsonak dira partaide talde eragilean. Lehenagotik eskarmentua dutenak(" betikoak") eta ez dutenak(" berriak") nahasten dira, betiko dinamiketatik ateratzeko, baina eskarmentutik ikasteko jarrerarekin.
|
|
Aurrez esan behar da, dena den, lankide taldeek Eusle esperientziak egitea erabaki zutenean, ez zela haiekin adostu edo ezarri helburu kuantitatiborik, euskararen erabileran X puntu igotzea edo euskarazko erabileraren %ko jakin batera iristea bezalakorik (ez zen adostu ikerlariekiko, eta, dakigun arte, ezta haien artean ere). Besterik gabe, euskaraz" gehiago egitea" ekar dezakeen dinamika
|
bat
abiatzea adostu zen, gorago aipatu dugunez. Ondorengo hau, beraz, ikerketaren ikuspegitik" a posteriori" egiten dugun ariketa da, baina gure ustez esanguratsua esperientzien emaitzak aztertzeko garaian.
|
|
nolako baldintzak behar dira harreman jakin batean/ batzuetan hizkuntza ohitura (k) gaztelaniatik euskarara aldatzea posible izan dadin? Zein egoeratan da bideragarria halako aldaketa prozesu
|
bat
abiatzea? (eta zeintzuetan ez?) Zein elementu berritzailek eta nola sor ditzake baldintza egokiak talde batean hizkuntza jokaera berri eta urratzaile bat onartua izan dadin?
|
2020
|
|
Saiatu gara, herritarren aktibazioa erraztu ditzaketen urratsak eta eginbeharrak identifikatzen ideala den prozesua irudikatzen. Horrelako prozesu
|
bat
abiatzeko, nahiko borondate eta aldeko baldintzak gertatzen direnean, bidea modu egokian egiten eta zaintzen asma dezagun balio dezake.
|
|
Ondorioen atal honen asmo nagusia izan da argitzea zein diren aukera errealak GU ren EP ren inguruko interes taldeekiko lankidetza kooperatiborako prozesu
|
bat
abiatzeko. Horretarako, interes taldeekin izandako elkarrizketa dialektiko kritikoaren bidez jasotako informazioaren analisian zehar GEK ren aplikazioaren bideragarritasunaz hausnarketa proposatu da.
|
|
Gainjartzeari dagokionez, hitz hartzea aldi berean beste hitz txanda
|
bat
abiatuta dagoela gertatzen da. Hau aurreko hitz txandaren hasieran izan daiteke, hurrengo adibidean ikus daitekeen moduan, edota bitartean ere, beheragoko bigarren adibidean ikus daitekeen moduan (Charaudeau, 2004).
|
2022
|
|
2014an martxan jarri bazen ere, ez zegoen aurreikusita Bai Euskarariren plangintzan. Erakunde batek hautaketa prozesu
|
bat
abiatu zuen eta hautagaiek erdaraz zegoen atari bat baliatu behar izaten zuten euren curriculumak eta erreferentziak txertatzeko. Hori konpontzeko proposatu ondoren, urratsik eman ez zela ikusita, Bai Euskarari Elkarteak erabaki zuen proba bat egitea eta dirulaguntza eskaera bat bideratzea atariaren prototipoa lantzeko.
|
|
Gainera, aurrera begirako proiektu berriak lantzen ari da une honetan, horietako batzuk, beste erakunde batzuekin elkarlanean. Eusko Jaurlaritzako HPSrekin ere ari da harremanetan, 2023an proiektu pilotu
|
bat
abiatzeko asmoz. Ea oraingo honetan gaitasuna dagoen lankidetzan eta elkarlanean aritzeko.
|
2023
|
|
Aipatutako Nenqayni ch’ih biziberritzeko ahaleginen artean eta lan hori sendotzeko asmoz, 2016an, Yuneŝit’in eko Gobernuak ikerta
|
bat
abiatu beharra ikusi zuen. Horretarako, Euskal Unibertsitatearekin batera, Euskal hizkuntzalaritza eta filologia doktorego programaren bitartez, ikerlan bat jorratu zuen.
|