Emaitzak: 2
2017 | ||
lehenik, denbora esparru bakoitzean jardun mota bakoitza zein nolako maiztasunez egiten duten galdetu zaie inkestatuei, hau da, zenbat denboraz jarduten duten jendearekin hizketan, zerbait entzuten, zerbait irakurtzen...; eta bigarrenik, jardun mota bakoitzean euskaraz zenbat aritzen diren. honela, denbora esparru bakoitza jardun moten arabera nola banatzen den jakin da eta, era berean, jardun mota bakoitzean euskaraz zenbat egiten duten jakitea lortu da. aurreko ataletan zehaztu bezala, jardun motak, izatez, lau badira ere (hitz egitea, entzutea, idaztea eta irakurtzea), inkestatuari gauzak erraztearren, honela bereizi dira: ...zerbait idatzi eta zerbait esan (hitz egin, baina solasaldirik gabe). hau da, batetik, solasaldiari kategoria propioa eman zaio, halako ekintza batean ezinezkoa baita" hitz egin" eta" entzun" kategoriak bereiztea (irratiarekin edota hitzaldi batekin ez bezala); beste batetik, ahozko eta idatzizko solasaldia bereiztea erabaki da, gaur egungo teknologiek gero eta ohikoa bilakatu | baitute bat bateko solasaldi idatzia; eta, azkenik, zerbait ikustea (telebista, interneteko bideoak...) edo entzutea (irratia, musika...) hizkuntza erabileraren ikuspegitik trebetasun berberari badagozkio ere (entzuteari, alegia), galdetegian bereizi egin dira, jendeak oso argi bereizten dituen ekintzak izaki, inkestatuei erantzun egokia ematen lagunduko zielakoan. era berean, denbora esparru guztietan e... | |
2019 | ||
Garai politizatua izan baitzen hamarkada hura, eta euskaraz kantatzeko erabakia askotan eremu horretatik egin zen. egun politikak belaunaldi berrietan duela hogei urte izan zuen pisua galdu duela dirudi, eta horrek hizkuntzaren erabilera arrazoitzerakoan eraginik izan ote duen aztertzea interesgarria izango litzateke. Baina hori beste ikerketa baterako lana da. edozein modutan, konpromisoaren galera hori agerikoa da. hainbeste, euskaraz kantatzeko erabakirik ez dutela hartu esan baitute elkarrizketatutako bi musikarik. euskararen normalizazioan aurrera pausuak eman direnaren lekuko izan daiteke hori, azken batean hizkuntza horretan kantatzen | baitute batez ere. hala ere, aurreko belaunaldiarekin alderatuz gero, hautu horren inguruko kontzientzia galera bat badago. era berean, 1990eko hamarkadan garatutako konpromiso linguistiko hori eremu ez euskaldunetan mantentzen dela ere ikusi daiteke. Izan ere, etxezarretak euskaraz abesteko hartutako erabakiak aurreko belaunaldiko komunitate kontrakulturaleko taldeen ezaugarriak betetzen ditu: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |