2015
|
|
Giglikoa Cortazarrek asmatutako mintzaira da, testuaren sonoritate eta sugestioaz baliatzen dena amodiozko eszena llabur bat garatzeko. Kontua da giglikozko testua ez dagoela benetan ulertzerik, ez
|
baitu
ezer esaten zin zinez, baina gure inkontziente eta gure adimenarekin jolasten du. Ondoan emango dut Cortazarren jatorrizkoa eta parean Laure Guille Bataillonen frantsesezko bertsioa.
|
|
Dohain izugarriak zeuzkak, ezin hobeak, kolpean Uzkudunek berak baino indar gehiago dik, eta teknika askoz landuagoa. Izan litekek, norbaitek asmatuko balu nola zuzendu behar den, munduko txapelduna ere, baina ez
|
baitu
ezer zaintzen bere burua, gogor eta zorrotz bi egunez entrenatu ondoren hirugarren egunerako ez dik gehiago aguantatzen eta parrandan hasten duk, emakumeekin joaten duk, eta zeharo burua galduta, edateari ematen ziok gogotik. Zera, desastre hutsa duk.
|
2017
|
|
Beraiengatik, itxuraz behintzat, oraindik ere gehienek emaitza akademikoei begira jarraitzen dutenez, urte zoragarri horiek luzatuko lituzkete Bigarren Hezkuntzan ere. Azterketa eta etxerako lanik gabeko Bigarren Hezkuntzarekin amesten dute gazteek eta beraien gurasoek, hautatu duten edo hautatuko duten graduetan sartzeko behar duten nota aldarrikatzen duten bitartean, kalitatezko heziketa (askok lan askorik egin gabe, noski, esfortzuak jada ez
|
baitu
ezertarako balio, zaharkitua eta antzua omen baita). Haatik, esperientziak argi erakutsi digu zenbat eta gehiago luzatu fantasiazko mundu hori, geroz eta kolpe handiagoa hartzen dutela errealitatearekin topo egindakoan, goi mailako ikasketei aurre egin behar dietenean —inoiz baino handiagoa da goi mailako ikasketak egiten dutenen kopurua; baita, goi mailako ikasketak ezintasunagatik lehenengo urratsean uzten dituztenena.
|
2018
|
|
Haizeak burutik erauzi dion sonbreiruaren atzetik arineketan doan gizona komikoa bada, askozaz komikoagoa dela emaztearen atzetik doan gizona. Hark auskalo, baina honek ez
|
baitu
ezer harrapatuko.
|
2021
|
|
Batetik, euskarak animaliekin eta landareekin hitz egiteko baino ez duela balio aldarrikatzen jarraitzen dutenak, hots, etorkizunerako balio ez duen hizkuntz primitibo eta basatia dela defendatzen dutenak(" El vascuence no ha sido una lengua de cultura hasta bien entrado el siglo XX". @DerechoEspana); bestetik, aurrekoaren ondorioa den ikuspegia dago, zeinen arabera ulertezina den gaur egun, oraindik ere, hizkuntz minorizatu, basati eta antzu horrekin tematurik jarraitzea, ez
|
baitu
ezer eskaintzen(" Lo que preocupa es que en 2019 haya gente que tenga el mas minimo interes por el vascuence." @Gauson3); bada azken horri lotuta dagoen bestelako ikuspegi interesatu bat, zeinek defendatzen duen guztion diru publikoaz baliatzen direla abertzaleak ezertarako balio ez duen hizkuntz hori berpiztu eta indartzeko; hau da, esfortzu hori barik aspaldi desagertuta legokeela(&qu...
|
|
Zertarako edukiak transmititu ez eta, gainera, ikasleak bere kabuz ikasi behar duenean? Batetik irakasleak aditua izan behar duela esaten da baina, bestetik, edozein izan daitekeela irakasle ere esaten da; gauza bera gertatzen da ustezko komikatzeko gaitasunarekin, jada irakasleak ez
|
baitu
ezer igorri behar. Zertarako izan behar du irakasleak komunikatzaile ona ikasle eta irakasleen arteko komunikazio eten nahi bada?
|
|
Muturreko horientzako oasia da paradigma berria, ikasleak ordenagailuaren aurrean jartzearekin edota taldeka proiektuak egiten uztearekin nahikoa dela uste baitute. Ez dute ikasleen aurrean hitzik esaten, klase magistralak zaharkituak eta atzerakoiak baitira; ez dute ikasleen jarraipenik egiten, horrek koakzioarekin harreman estua baitu; beraiek zuzendu beharreko etxerako lanik edo idazlanik ere ez dute bidaltzen, horrek ez
|
baitu
ezertarako balio, ume eta nerabeen aisialdia sakratua baita; gazteleraz entzutean ez diete ezer esaten, euskararekiko jarrera txarra har ez dezaten; gurasoekin biltzea ekiditen dute, eta bildu behar dutenean, dena primeran dagoela agertzen dute, ikasle eta gurasoak zein horien ametsak ez baitira frustratu edo mutilatu behar —eta, bidez batez, konflikto guztiak saihesten dituzte—; hots, ... Itxurakeriaren maisu maistrak dira.
|
|
Puellesek dioen bezala, 200 urtetan ez da egon Bigarren Hezkuntzako irakasleak prestatzeko instituzio espezifiko egokirik; karrera jakin batean lizentziatutakoak baino ez ziren, formakuntza pedagogiko benetan eskasarekin. Hori arazo handia bazen, baliteke handiagoa izatea oraingoa, 30 urteren ostean, aldaketak aldaketa, erreformak erreforma, ematen
|
baitu
ezer ez dela aldatu, arestian esan bezala. Batzuen aburuz, egungo formakuntza ez delako nahikoa edota egokia, beste batzuek irreala dela pentsatzen duten bitartean.
|