Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2015
‎Giglikoa Cortazarrek asmatutako mintzaira da, testuaren sonoritate eta sugestioaz baliatzen dena amodiozko eszena llabur bat garatzeko. Kontua da giglikozko testua ez dagoela benetan ulertzerik, ez baitu ezer esaten zin zinez, baina gure inkontziente eta gure adimenarekin jolasten du. Ondoan emango dut Cortazarren jatorrizkoa eta parean Laure Guille Bataillonen frantsesezko bertsioa.
‎Dohain izugarriak zeuzkak, ezin hobeak, kolpean Uzkudunek berak baino indar gehiago dik, eta teknika askoz landuagoa. Izan litekek, norbaitek asmatuko balu nola zuzendu behar den, munduko txapelduna ere, baina ez baitu ezer zaintzen bere burua, gogor eta zorrotz bi egunez entrenatu ondoren hirugarren egunerako ez dik gehiago aguantatzen eta parrandan hasten duk, emakumeekin joaten duk, eta zeharo burua galduta, edateari ematen ziok gogotik. Zera, desastre hutsa duk.
2017
‎Beraiengatik, itxuraz behintzat, oraindik ere gehienek emaitza akademikoei begira jarraitzen dutenez, urte zoragarri horiek luzatuko lituzkete Bigarren Hezkuntzan ere. Azterketa eta etxerako lanik gabeko Bigarren Hezkuntzarekin amesten dute gazteek eta beraien gurasoek, hautatu duten edo hautatuko duten graduetan sartzeko behar duten nota aldarrikatzen duten bitartean, kalitatezko heziketa (askok lan askorik egin gabe, noski, esfortzuak jada ez baitu ezertarako balio, zaharkitua eta antzua omen baita). Haatik, esperientziak argi erakutsi digu zenbat eta gehiago luzatu fantasiazko mundu hori, geroz eta kolpe handiagoa hartzen dutela errealitatearekin topo egindakoan, goi mailako ikasketei aurre egin behar dietenean —inoiz baino handiagoa da goi mailako ikasketak egiten dutenen kopurua; baita, goi mailako ikasketak ezintasunagatik lehenengo urratsean uzten dituztenena.
2018
‎Haizeak burutik erauzi dion sonbreiruaren atzetik arineketan doan gizona komikoa bada, askozaz komikoagoa dela emaztearen atzetik doan gizona. Hark auskalo, baina honek ez baitu ezer harrapatuko.
2021
‎Batetik, euskarak animaliekin eta landareekin hitz egiteko baino ez duela balio aldarrikatzen jarraitzen dutenak, hots, etorkizunerako balio ez duen hizkuntz primitibo eta basatia dela defendatzen dutenak(" El vascuence no ha sido una lengua de cultura hasta bien entrado el siglo XX". @DerechoEspana); bestetik, aurrekoaren ondorioa den ikuspegia dago, zeinen arabera ulertezina den gaur egun, oraindik ere, hizkuntz minorizatu, basati eta antzu horrekin tematurik jarraitzea, ez baitu ezer eskaintzen(" Lo que preocupa es que en 2019 haya gente que tenga el mas minimo interes por el vascuence." @Gauson3); bada azken horri lotuta dagoen bestelako ikuspegi interesatu bat, zeinek defendatzen duen guztion diru publikoaz baliatzen direla abertzaleak ezertarako balio ez duen hizkuntz hori berpiztu eta indartzeko; hau da, esfortzu hori barik aspaldi desagertuta legokeela(&qu...
‎Zertarako edukiak transmititu ez eta, gainera, ikasleak bere kabuz ikasi behar duenean? Batetik irakasleak aditua izan behar duela esaten da baina, bestetik, edozein izan daitekeela irakasle ere esaten da; gauza bera gertatzen da ustezko komikatzeko gaitasunarekin, jada irakasleak ez baitu ezer igorri behar. Zertarako izan behar du irakasleak komunikatzaile ona ikasle eta irakasleen arteko komunikazio eten nahi bada?
‎Muturreko horientzako oasia da paradigma berria, ikasleak ordenagailuaren aurrean jartzearekin edota taldeka proiektuak egiten uztearekin nahikoa dela uste baitute. Ez dute ikasleen aurrean hitzik esaten, klase magistralak zaharkituak eta atzerakoiak baitira; ez dute ikasleen jarraipenik egiten, horrek koakzioarekin harreman estua baitu; beraiek zuzendu beharreko etxerako lanik edo idazlanik ere ez dute bidaltzen, horrek ez baitu ezertarako balio, ume eta nerabeen aisialdia sakratua baita; gazteleraz entzutean ez diete ezer esaten, euskararekiko jarrera txarra har ez dezaten; gurasoekin biltzea ekiditen dute, eta bildu behar dutenean, dena primeran dagoela agertzen dute, ikasle eta gurasoak zein horien ametsak ez baitira frustratu edo mutilatu behar —eta, bidez batez, konflikto guztiak saihesten dituzte—; hots, ... Itxurakeriaren maisu maistrak dira.
‎Puellesek dioen bezala, 200 urtetan ez da egon Bigarren Hezkuntzako irakasleak prestatzeko instituzio espezifiko egokirik; karrera jakin batean lizentziatutakoak baino ez ziren, formakuntza pedagogiko benetan eskasarekin. Hori arazo handia bazen, baliteke handiagoa izatea oraingoa, 30 urteren ostean, aldaketak aldaketa, erreformak erreforma, ematen baitu ezer ez dela aldatu, arestian esan bezala. Batzuen aburuz, egungo formakuntza ez delako nahikoa edota egokia, beste batzuek irreala dela pentsatzen duten bitartean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia