Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2009
‎Euskal hiztun herriak, ordea, biziko bada, iraultza behar du, inoiz baino zailagoa den zerbait, baina aldi berean inoiz baino premiazkoagoa, aldaketa sakona, gure zibilizazioaren sustraietarainokoa, orotarikoa. Euskal herria biziko bada, hein handi batean, botere ekonomikoa, politikoa eta kulturala berreskuratu behar du, bestela ezin baitu bere burua erregulatu, bere ibilbidearen nolabaiteko kontrola izan, bere burua babestu eta defendatu, eta, beraz, ezin baitu kemenik gabe aurrera egin.
2010
‎irakurlearen sentimenduak astintzen dituen lirika herrikoiarekin muga lausotua duen lan batetik abiatuta, adierazle sistemen zorroztasunean gauzatzen den hizkuntza plangintza gaia jorratzen duen beste bateraino, erdibidean zientzia ekonomikoaren kontzeptualizazioaren eta kalkulu matematikoen ur sakonetan murgilduz. Bistan da zaila baino zailagoa litzatekeela soziolinguistikako bilduma desberdinagorik aurkitzea.
2011
‎Modernitatearen ondorio sozial horrek zera erakusten du ene ustez: lehen baino zailagoa dela orain, oro har, eskala txikiko eraikin etnokulturalen eguneroko bizimodu beregaina, belaunez belauneko iraupen aukera eta gizaldiz gizaldiko garapen bidea. gero eta zailagoa da aukera bide hori autorregulazio politiko operatibo ohargarria duten entitate etnokultural" txiki" entzat5 eta arras zaila da hori, bereziki, aurreko horiek baino autorregulazio ahalmen nabarmenki mu... hor dago arazoa7 gizarte berrikuntzaren ondorio lineal hutsean finkatu ordez eragile eta irtenbide posibleen abaniko osoa hartu behar da kontuan, diglosia hemendik aurrera ezinezkoa dela
‎Antzeko gogoeta iradokitzen du Florisek (1988) Aostako eskola elebidunetan nagusia den italieraren ordez frantsesez irakasteko erabakia zergatik hartzen duten azaltzeko. ..., bigarren edo oso ondo ez dakiten hizkuntzan egin behar dutenean hobeto, zehaztasun gehiagorekin, ikasleen arreta atentzio handiagoarekin kontrolatuz egiten dutela; aldiz, haurraren ohiko, eta giroan nagusia den hizkuntzan irakasten denean jakintzat edo ulertutzat ematen dira gauzak sarriago, eta ondorioz kontzeptu berrien ulermena ez da hainbeste ziurtatzen. hezkuntza elebi/ eleanitza elebakarra baino zailagoa izan daiteke ondo egiten bada, baina argi dago askoz emankorragoa ere izan daitekeela. Baliagarriagoa, eta batez ere, ezinbestekoa. hizkuntza aniztasuna mantendu eta bereziki hizkuntza gutxituen biziraupena ziurtatu nahi bada hiztun eleanitzak hezi behar dira.
2012
‎" Zailtasuna norberaren baitan dago. Lau hizkuntza hitz egiten ditut, eta ez zait bat bestea baino zailagoa egin. Hizkuntzak ikasteko zure motibazioa da gakoa.
2013
‎behinik behin barietate bat eta barietate hori egokiro erabiltzeko arauak dituen kolektiboa. Zoritxarrez, ezaugarri linguistiko berak dituzten banakoak nolabaiteko gizarte egituratan biltzen direnaren kontzientzia operatibizatzea uste baino zailagoa izan da, nahiz eta, Williamsek zioen moduan (1992), kontzeptu horrek soziolinguistikan izanF. Xavier Vila i Moreno – Ikuspegi zabaleko ikerkuntza soziolinguistikoaren hainbat oinarri dako garapena soziologian ere eragindako eztabaidak alde batera utzita egin den (ikus Boix eta Vila 1998, Swann et al. 2004).
2015
‎Ikaslea, protagonista dela sentitzean, inplikatu egiten delako, eta ikasleak aktibatzeko metodologiak oso errentagarriak direla uste dugulako. Ikasleentzat, oro har, ahozko ekoizpena irakurtzea, idaztea edo entzutea baino zailagoa da. Aldi berean, ahozkoan aritzean, aritzearen poderioz, erosoago daudenez eta askoz ere emankorragoa denez, gustura aritzen dira eta horixe izan daiteke euskarara erakartzeko modu bikain bat.
2018
‎Bertan ditugun hizkuntza guztiak, jakina denez, ez daude egoera berean, ez juridikoki ezta sozialki ere. Hizkuntzak eta haien komunitateak era egokian sailkatzea zaila baino zailagoa da, horretarako baliatu ohi diren irizpideak zalantzazkoak eta eztabaidagarriak izaten baitira. Hemen Laakso eta bere lankideen hizkuntzen sailkapenari jarraiki, horrela laburbildu daitezke Euskal Herrian aurki daitezkeen motak:
‎Hortaz, eleaniztasunaren onarpena orokortuko balitz ere, oraindik oso posible litzateke arrazoi ezberdinak direla medioeuskarak gizarte gehiengoarengandik behar besteko babesik ez jasotzea. Horrela gertatuz gero, zaila baino zailagoa izango luke euskarak gure gizartean hizkuntza erreferentziala izatera iristea.
2019
‎Beraz, Xa alde izan zituen ingurua eta gertuko harremanak aldaketa prozesuan zehar. horixe da, hain zuzen ere, neskek hitanoa erabiltzen hasteko egiten dituzten saiakeretan behin baino gehiagotan faltan hartu dutena: inguruaren babesa eta harreman sare hikatzaileak. horregatik, emakumeen hikarako mudantza gizonena baino zailagoa dela diote, ahalegina bertan behera gelditzen baita ingurukoek ez dietelako noka egiten eta ez dutelako norekin praktikatu. hona neskek egiten dituzten ahaleginei eta aurkitzen dituzten oztopoei buruzko pasartea:
2020
‎Beharrizan fisiologikoak (elikadura eta oinarrizko bizibaldintzak) eta segurtasuna asebeteta ez dauden bitartean, zaila baino zailagoa izango da piramidearen erdi mailetatik gorantz dauden hizkuntzapremiei arreta eskaintzea.
2022
‎Enpresako euskalduntze prozesuaren abiapuntua 1970eko hamarkadan izan zuen; ondoren, euskara planak egin zituzten (1995ean), eta handik aurrera, Hizkuntza Politika Orokorra lantoki guztietan gauzatu zen, euskara planak txertatuz; enpresaren izaera nazioartekoari erantzunez, ingelesaren presentzia oso handia da, eta hala izan arren, enpresaren hizkuntza politikaren helburu nagusia, euskara lehenetsiko duen elebitasuna lortzea da. Erronka horri eustea inoiz baino zailagoa da gaur egun, baina, egilearen esanetan, egitekotan, aliatuak bilatzea ezinbestekoa da, bai administrazioan zein gainerako beste enpresa pribatuetan ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia